مبادا خودمان حق ورزشکاران‌مان را بخوریم!

بانک ورزش نوشت: ما ایرانی ها انسان های احساسی هستیم و اکثرا تصمیماتی می گیریم که بسته به دقایق کاملا متفاوت است. وزیر ورزش هم مسلما یک ایرانی است و جدا از این سیستم عمل نمی کند.

از روز گذشته بحث حق خوری در مورد بهداد سلیمی داغ است و مردم در فضای مجازی حسابی برای او سنگ تمام گذاشته اند که صدالبته نگارنده نیز یکی از آنهاست، موضوع بحث اما در مورد دیگر ورزشکارانی است که به نظر می رسد حق شان در حال پایمال شدن است.

بهداد سلیمی برای یکی از مهمترین مدال های المپیک تلاش کرده و تلاشش را همه به چشم دیدیم اما با یک حساب و کتاب ساده می توان متوجه شد که کدام ورزشکار تا این لحظه بهترین عملکرد را در کاروان ایران داشته است. آنهایی که طلا گرفته اند که بحث شان جداست و عملکردشان قابل تحسین اما آیا غیر از این است که چهارمی شمشیربازی مهمترین رتبه ای است که ما به آن رسیده ایم؟

قطعا جواب خیلی ها در این لحظه منفی است چون در جریان حق خوری بهداد سلیمی هستیم و از مسابقه عابدینی چندی است می گذرد اما اگر همان روز تمام صداوسیما و رسانه ها بسیج می شدند که از عابدینی بگویند و بنویسند امروز جواب دیگری می شنیدیم.

محمود گودرزی دقایقی پیش در برنامه زنده شبکه سه اعلام کرد برای بهداد به اندازه طلایی ها جایزه تعیین کرده اما وقتی صحبت از عابدینی شد اعلام کرد از شمشیرزن کشورمان هم تجلیل می کنند. وقنی یوسفی گفت یعنی در حد برنز، وزیر ورزش گفت در شان عابدینی از او تجلیل می کند و بحث مجددا به سمت بهداد کشیده شد.

سوال اینجاست که شان عابدینی در چه حد است؟ در روزهایی که بسیاری از مردم اعتقاد دارند شان عابدینی مدال طلاست، وزیر ورزش حتی حاضر نشده برای تجلیل برنزی قول بدهد. واقعا گودرزی چقدر از این ورزش ها سررشته دارد؟ آیا می داند وقتی مجتبی عابدینی با وجود حق خوری که همه به چشم دیدیم چهارمی المپیک را آورد یعنی چه؟ و فرقش با کشتی گیران و وزنه برداران چیست؟

حسن رنگرز زمانی برای کشورمان در کشتی فرنگی مدال گرفت که پس از انقلاب هیچ مدالی در این رشته نداشتیم. از آن پس بود که خیلی ها متوجه شدند کشتی غیر از آزاد، رشته دیگری هم دارد. فرق آن مدال با دیگر مدال های فرنگی کاران کاملا واضح است. یا حسین توکلی در وزنه برداری پس از 32 سال توانست مدال بگیرد تا امروز این رشته در کشورمان جایگاه ویژه ای داشته باشد و مردم انتظار سه طلای المپیک از آن داشته باشند. همیشه باید اولین ها را به شکلی متفاوت تحسین کرد تا دیگران برای ادامه راه آنها تشویق شوند اما وزیر ورزش که پیش تر نشان داده آشنایی چندانی با ورزش قهرمانی ندارد، چنین صحبت های عجیبی در برنامه تلویزیونی مطرح می کند.

المپیک برای کشورمان پر بود از حق خوری اما مبادا خودمان هم حق ورزشکاران کشورمان را بخوریم.

 کاش نزدیکان وزیر همین حالا دلایل تجلیل طلایی از عابدینی را برای او توضیح دهند و با اعلام رسمی چنین موضوعی، سبب شوند ورزشکاران رشته های مختلف برای کسب عنوان های مناسب روحیه ای دوچندان پیدا کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =