دانشگاه فرهنگیان نحوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه برای سال تحصیلی 95 را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به دنبال اعلام پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان برای سال تحصیلی 95 برخی کاربران در مورد نحوه این پذیرش سوال داشتند.


در همین زمینه ، نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: پذیرش دانشگاه فرهنگیان وابسته به قانون متعهدین خدمت است‌ و باید از سازمان امور استخدامی به تعدادی که دانشجو جذب این دانشگاه می‌شود،‌ ردیف استخدامی اخذ شود .
وی اعلام کرد : از این رو با توافق بین وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و سازمان برنامه و بودجه 10 هزار دانشجو از دیپلم پذیرش شده و دوره چهار ساله را در دانشگاه فرهنگیان و تربیت ‌دبیر شهید رجایی می گذرانند و 10 هزار نفر نیز «مهارت‌آموز» از لیسانس پذیرش کرده و دوره یکساله را طی کنند.
وی تاکید کرد: ۴۰ درصد سهمیه دانشجومعلمان به آموزش ابتدایی و بیش‌ترین پذیرش به تهران و خوزستان اختصاص دارد.
موسی پور با بیان اینکه ‌ دانشجومعلمانی که در سال تحصیلی 96-95 وارد دانشگاه فرهگنیان می‌شوند،‌ سال تحصیلی 1400-1399 وارد مدارس خواهند شد ادامه داد: بین 3400 تا 3500 نفر دانشجومعلم خانم و مابقی دانشجومعلم آقا خواهند بود به عبارت دیگر دو سوم دانشجومعلمان را آقایان و یک سوم آن را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی گفت: شرایط دانشجومعلم شدن دارا بودن نمره علمی کل 6500 و معدل حداقل 15 است و داوطلبانی که حداکثر 22 سال تمام دارند می‌توانند شغل معلمی را در دانشگاه فرهنگیان انتخاب کنند .

46232

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =