جوان 23 ساله به خاطر 10 سکه مهریه، راهی زندان شد

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: یک جوان 23 ساله به علت ناتوانی در پرداخت مهریه 10 سکه ای زندانی شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ یدالله روحانی منش، مدیرعامل ستاد دیه استان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: این جوان متولد سال 72 و کارگر فصلی ساختمانی است که توان پرداخت این میزان مهریه را نداشت.


وی خاطرنشان کرد: این داماد جوان از ابتدای سال جاری راهی زندان شده و هم اکنون نیز در زندان به سر می برد که پرونده ایشان بتازگی در ستاد دیه همدان تشیکل و مطرح شده است.

روحانی منش یادآور شد: در چهار ماهه امسال زمینه آزادی 62 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان با بدهی 34 میلیارد و 277 میلیون ریال فراهم شد.

مدیرعامل ستاد دیه همدان افزود: 10 نفر از زندانیان آزاد شده محکومان دیه و 52 نفر محکومان مالی، مهریه و نفقه بودند که با پیگیری های ستاد دیه زمینه بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

وی با ذکر اینکه 59 نفر از زندانیان آزاد شده مرد و سه نفر از آنها زن هستند اظهار داشت: شورای حل اختلاف شعبه 116 ویژه ستاد دیه با دعوت از شاکیان موفق به اخذ گذشت رضایتمندانه به مبلغ 12 میلیارد و 896 میلیون ریال شد.

روحانی منش گفت: بخشی از بدهی زندانیان نیز توسط مددجویان تامین شده که مبلغ آن بیش از 2 میلیارد و 20 میلیون ریال بوده است.

لازم به ذکر است در حال حاضر 288 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد در زندانهای استان همدان محبوس هستند که 48 نفر از این تعداد را زندانیان مهریه تشکیل می دهند که امیدواریم با کمک افراد خیر و گذشت شکات این تعداد زندانی هم به زودی از بند رهایی یابند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =