الزام هماهنگی کانون‌های والیبال استان با آیین‌نامه فدراسیون

روزنامه همشهری زنجان نوشت: درخشش والیبال ایران در رقابت‌های مختلف جهانی و بین‌المللی حکایت از روند رو به رشد در این رشته ورزشی دارد. این موفقیت‌ها بازار والیبال را در نقاط مختلف ایران داغ کرده است و از هر گوشه و کناری راه‌اندازی کانون‌ها و آکادمی‌های والیبال به گوش می‌رسد.

برگزاری رقابت‌های والیبال در بین کارکنان اداره‌ها، دانشگاه‌ها و حتی در شهر نشان از عزم همگانی برای ورود به والیبال دارد. اکنون والیبال زنجان جزو رشته‌های پرجمعیت استان است. رشته‌ای ورزشی که در چند سال گذشته رشد چشمگیری به لحاظ آمار بیمه‌شدگان دارد. در این بین هیات والیبال استان راه سختی برای ساماندهی کانون‌ها و آکادمی‌ها دارد.
رئیس هیات والیبال استان در گفت وگو با همشهری از برنامه‌ریزی هیات برای مجوزدار کردن فعالیت‌های کانون‌های والیبال در زنجان خبر می‌دهد و می‌گوید: از اول تیر امسال مطابق با آئین‌نامه ارسالی از سوی فدراسیون، به موضوع فعالیت رسمی و سازمان یافته کانون‌ها ورود پیدا کردیم.
«علی صمیمی» با اعلام این‌که در زنجان 10 کانون آقایان و 13 کانون مختص خانم‌ها فعالیت دارند می‌افزاید: فعالیت این تعداد کانون نشان از علاقه و انگیزه بالای عموم در رشته والیبال دارد، اما آنها باید مطابق با آئین‌نامه فدراسیون فعالیت‌های خود را ساماندهی کنند. صمیمی با تاکید بر این‌که این تعداد کانون صرفا نباید یک بنگاه اقتصادی تلقی شود، ادامه می‌دهد: با این هدف هیات استان به موضوع فعالیت مجاز در چارچوب آئین‌نامه ارسالی فدراسیون والیبال درباره نحوه فعالیت آنها ورود پیدا کرده است. هم اکنون فقط40 درصد کانون‌ها با هیات همکاری دارند و اعتقاد داریم که فعالیت‌ها باید مطابق با روال قانونی و عضوگیری بازیکنان انجام گیرد. رئیس هیات والیبال اظهار می‌کند: طبق این آئین‌نامه30 والیبالیست باید با یک مربی آموزش ببیند و 3 بازیکن یک توپ والیبال در اختیار داشته باشند. به گفته وی، تبیین و ارائه راهبرد و برنامه مشخص از سوی هیات والیبال استان برای فعالیت این قبیل کانون‌ها مدنظر است که با همکاری می‌توان مسیر رشد والیبال را روشن کرد.
صمیمی به فعالیت مربیان درجه1 و 2 را در کانون‌ها اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: فعالیت مجاز کانون‌ها منطبق با آئین‌نامه فدراسیون در جذب نفرات منتخب برای ورود به حضور در لیگ‌های استانی و در ادامه رقابت‌های کشوری فراهم است.
رئیس هیات والیبال با تأکید بر کار زیرساختی برای والیبال استان در چند سال گذشته می‌گوید: هیات با هدف تقویت زیرساخت‌ها، موضوع استعدادیابی و کار پایه‌ای را شروع کرده و با این سیاست از حضور در لیگ‌های کشوری فاصله گرفته است. صمیمی بر این مهم اعتقاد دارد که برای حضور موفق و مداوم در لیگ‌های کشوری ضرورت بازیکن‌سازی بسیار مهم است که در این راه هیات والیبال استان به کار پایه‌ای ورود کرده است. وی در پاسخ به پرسش همشهری درباره تعداد بازیکنان این رشته ورزشی بیان می‌کند: اکنون آمار والیبالیست‌های استان در رده‌های مختلف سنی به مرز4500 نفر رسیده و سازماندهی و برنامه‌ریزی و کار سختی پیش رو داریم.
رئیس هیات والیبال با اشاره به فعالیت آکادمی‌های والیبال در زنجان با هدف جذب بازیکن و آماده‌سازی برای حضور در رقابت‌های مختلف اظهار می‌کند: این قبیل برنامه‌ها چشم انداز روشنی برای والیبال استان است تا همسو با آموزش و تمرین زمینه برای حضور پررنگ زنجانی‌ها در تیم‌های ملی رقم بخورد.

حامی مالی نداریم
صمیمی درباره حضور تیمی از استان در لیگ برتر کشوری بیان می‌کند: حضور در لیگ برتر نیازمند حامی مالی است و به دلیل تجربه چند سال قبل که متحمل بدهی‌های کلان شدیم، ترجیح می‌دهیم برای حضور مداوم در لیگ‌ها از زیر گروه، دسته اول و در نهایت لیگ برتر به رقابت‌های لیگ کشوری نگاه کنیم. هر چند در دیدار اخیر نماینده مردم زنجان و طارم علیا با اعضای هیات استان مواردی چون حضور در یکی از لیگ‌ها داده شد.
به گفته وی در مسابقات استانی لیگ که در مهر و آبان برگزار می‌شود، در نهایت برای رقابت‌های مینی والیبال کشوری4 تیم از استان روانه مسابقات خواهد شد.
رئیس این هیات ورزشی در استان نقش والدین را در اعتمادسازی و تشویق فرزندانشان به سمت والیبال مهم می‌داند و اظهار می‌کند: هیات استان به موضوع آموزش والیبال نوین ورود پیدا کرده است که در موفقیت آن نقش اولیای بازیکنان بسیار مهم است.
صمیمی در مورد دلایل گرایش بازیکنان به سمت والیبال می‌گوید: موفقیت‌های والیبالیست‌ها در رقابت‌های جهانی در سایه برنامه‌ریزی فدراسیون والیبال در کنار تبلیغ و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به خصوص روزنامه همشهری زمینه را برای ورود و استقبال از این رشته ورزشی موجب شده است. دعوت از تمامی مربیان برای همکاری با هیات والیبال استان جزو اقدام‌های اخیر بود که وی در صحبت هایش به آن اشاره می‌کند.
صمیمی با بیان این‌که برخی از مربیان زمان همکاری با هیات را ندارند، می‌گوید: هیات والیبال استان در زمینه آموزش و تمرین بازیکنان محدودیت مربی ندارد و در جلسات متعدد با هدف همفکری و ساماندهی فعالیت‌ها این موضوع اشاره شده است. وی به همکاری نکردن آموزش و پرورش استان با هیات والیبال اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: با وجود داشتن سالن‌های ورزشی، آموزش و پرورش استان در تخصیص زمان‌های تمرینی با هیات همکاری نمی‌کند که این راه ما را برای مدیریت زمان سخت کرده است.
صمیمی در خاتمه صحبت‌هایش در مورد اوضاع شهرستان‌ها در زمینه والیبال بیان می‌کند: شهرستان‌هایی چون طارم، خدابنده و خرمدره در حد بضاعت روند رو به جلویی داشته‌اند. سلطانیه هم فعالیت خوبی در این زمینه دارد اما در ابهر هنوز به وضعیت خوبی دست پیدا نکرده ایم که نیاز به کار بیشتری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =