نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: متاسفانه 32 درصد مردان و زنان ما نابارور هستند که باید علت آن ریشه‌یابی شود تا بتوان رشد آن را مهار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان که در دیدار با جهادگران جهاد دانشگاهی این شهر سخن می گفت از عملکرد جهاددانشگاهی همدان ابراز رضایت کرد و افزود: کاش تمام نهادها همچون جهاددانشگاهی بودند و این‌گونه عمل می‌کردند.

وی جهاددانشگاهی را دیده‌بان جامعه دانست و گفت: باید تمام جریان‌های مثبت و منفی جاری در جامعه توسط این نهاد انقلابی رصد شود و جریانات مثبت مورد حمایت و تقدیر قرار گیرد تا رشد و اعتلا یابد و جریانات منفی هم اصلاح شود.


نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه معالجات ناباروری توسط رویان خوب است اما پیشگیری به مراتب اثربخش‌تر از درمان است، خاطرنشان کرد: هزینه‌ای که برای درمان ناباروری می‌شود بسیار هنگفت‌تر از هزینه برای پیشگیری از ناباروری است.

وی افزود: جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه ورود کرده و علل عقیم و نابارور شدن زنان و مردان را پیدا کند.

آیت الله محمدی، با تاکید بر اینکه استان همدان در صنعت زنبورعسل ضعف دارد، گفت: از زنبورعسل می‌توان ژله‌هایی تولید کرد که ارزش آن به مراتب بیشتر از عسل است بنابراین جهاددانشگاهی می‌تواند به این موضوع ورود کرده و در این عرصه بنیانگذار باشد.

وی تاکید کرد: همدان مساعدترین استان به لحاظ تولید عسل است چرا که گل‌ها و گیاهان متعددی در استان می‌روید و همین مزیت محسوب می‌شود.

آیت‌الله طه‌محمدی به صنعت فرش دستباف همدان هم اشاره‌ای کرد و گفت: صنعت فرش دستباف همدان در حال نابودی است بنابراین جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه هم ورود کرده و برای احیای این صنعت بکوشد و مشاغل پایدار زیادی برای جوانان استان فراهم آورد.

وی در پایان از جهاددانشگاهی خواست در عرصه تغذیه و به ویژه گیاهان دارویی ورود کند تا روزی برسد که شاهد برچیده شدن داروهای شیمیایی از کشور باشیم.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =