مدیرکل منطقه‌ای یونسکو به کرمانشاه می‌آید

ایسنا نوشت ،معاون پایگاه میراث جهانی بیستون از برگزاری کارگاه آموزشی مدیران پایگاه‌های میراث جهانی ایران با حضور مدیرکل منطقه ای یونسکو در بیستون خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین ، پیمان نعمتی اظهار کرد: سازمان جهانی یونسکو برای پایگاه‌های جهانی خود سالانه برنامه ها و کارگاه های آموزشی مختلفی را برگزار می کند که با توجه به درخواست پایگاه جهانی بیستون، امسال کارگاه آموزشی پایگاه‌های جهانی ایران در پایگاه بیستون برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این کارگاه آموزشی برای مدیران 19 پایگاه میراث جهانی ایران است که اواخر شهریور ماه در محل هتل لاله کاروانسرای شاه عباسی بیستون برگزار خواهد شد.

نعمتی تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی که سه روزه خواهد بود، مدرسانی از سازمان جهانی یونسکو به همراه مدیرکل منطقه ای یونسکو حضور خواهند داشت.

معاون پایگاه میراث جهانی بیستون گفت: از آنجایی که مدرسان یونسکو در این کارگاه در واقع همان کسانی هستند که در آینده پرونده‌های ثبت جهانی کشورها را مورد بررسی قرار خواهند داد و پرونده ثبت جهانی شدن تاق‌بستان نیز یکی از این پرونده‌هاست، لذا حضور این مدرسان و کارشناسان در ایران و کرمانشاه فرصت بسیار مغتنمی است تا با بازدید از تاق بستان و دیگر نقاط تاریخی استان، در جریان پرونده ثبت جهانی این اثر ارزشمند کرمانشاه هم قرار گیرند.

وی تاکید کرد: قطعا استان تاریخی کرمانشاه این پتانسیل را دارد که بتواند حداقل دو اثر ثبت جهانی شده را داشته باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =