رییس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در قالب این کارگروه بسیاری از مشکلات پیش روی واحد های تولیدی استان برطرف می شود، گفت: مشوق های حمایتی دولت، تولید را از گردنه رکود عبور می دهد.

به گزارش خبرآنلاین، سخاوت خيرخواه در حاشيه جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد بابيان اينكه فعاليت هاي اين كارگروه براي رفع مشكلات توليد كنندگان نسبت به سال گذشته چند برابر شده است، گفت: دولت تدبير و اميد در قالب طرح رونق توليد،چند مشوق ويژه براي رفع مشكلات واحد هاي توليدي در نظر گرفته است كه اين ظرفيت هاي حمايتي، فضاي كسب و كار را رونق بخشيده و واحد هاي توليدي را در چرخه توليد به تكاپو وا مي دارد.

مشاور رييس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربايجان شرقي، بخشودگي جرايم بيمه واحد هاي توليدي آسيب ديده از تحريم، نوسانات ارزي و حوادث غير مترقبه، تقسيط و استمهال معوقات بانكي، تقسيط بدهي هاي مالياتي، تامين سرمايه در گردش و كمبود نقدينگي واحد هاي توليدي و همچنين تامين سرمايه ثابت واحد هاي نيمه تمام و هدايت آنها براي بهره برداري در قالب طرح رونق توليد را جزو مشوق هاي جديد دولت براي رونق توليد و عبور از ركود برشمرد.

وی خاطر نشان كرد: خوشبختانه همت جديد در بين مسئولين استان براي كمك به توليد شروع شده است و بيشتر مديران كل در جلسات كارگروه شخصا حضور مي يابند و با حضور در محل كارخانجات و برگزاري جلسات رفع موانع در بطن توليد، في المجلس براي فراهم سازي فضاي مناسب براي توليد به افق ديد مشترك رسيده و  توليد را ياري مي كنند.

خيرخواه همچنين به حضورمنظم استاندار و تيم اقتصادي و صنعتي در كارخانجات اشاره كرد و گفت: در 2 ماه گذشته 7 كارگروه رسمي با حضور استاندار در شهرك هاي صنعتي استان تشكيل شده است كه در اين جلسات 89 مصوبه وضع شده كه اكيپي نظارتي اجراي سريع اين مصوبات را پيگيري مي كنند كه همه اين مصوبات در راستاي رفع مشكلات توليد بوده و اين روند توسعه اي با قوت بيشتر در حال انجام است.

رييس كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان ياد آور شد، علاوه بر جلسات استاندار و بازديد هاي ميداني از واحد هاي توليدي، كارگروه با حضور كليه اعضاي دستگاههاي 14 گانه در طول هفته در شيفت صبح و بعد از ظهر در محل سازمان صنعت، معدن وتجارت تشكيل جلسه مي دهد و با دعوت از مدير واحد توليدي و نمايندگان تام الاختيار بانك هاي عامل و ساير نهاد هاي خدمات رسان مشكلات و تنگناها را با تدبير و توافق مسئولين رفع و رجوع مي كند كه ادامه اين روند قطعا فضاي توليد را رونق داده و وضعيت اشتغال و اميد آفريني را در استان بيشتر خواهد كرد.

وي از همكاري دستگاه ها در اين راستا قدرداني كرده و ابراز اميدواري كرد كه اين همت شروع شده همچنان با قوت بيشتر ادامه يابد.  

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =