رئیس کمیسیون خدمات شهری  شورای شهر همدان : دستفروشان همدان باید ساماندهی شوند

تسنیم نوشت،رئیس کمیسیون خدمات شهری و آموزش شهروندی شورای شهر همدان گفت: شهردار همدان پیگیر رسیدگی به ساماندهی دستفروشان نیست چرا که اعتقادی به این طرح ندارد هدف ما از ساماندهی دستفروشان فراهم سازی امکانات بهتر ومناسب است و باقلع وقمع کردن تفاوت دارد.

کامران گردان که در کمیسیون خدمات شهری و آموزش شهروندی شورای اسلامی شهر همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: متأسفانه با اینکه برخورد با سد معبرکنندگان یک قانون است اما احساسات عمومی مانع به اجرا در آمدن این قانون است.

وی از دستفروشی به عنوان یک پدیده اجتماعی نام برد و تصریح کرد: برخورد با سد معبرکنندگان و دستفروشان به مثابه یک معضل اجتماعی و شهری وظیفه قانونی مأموران شهرداری است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و آموزش شهروندی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه اصناف به عنوان یکی از دستگاه‌های مرتبط با موضوع دستفروشی به حساب می‌آید، بیان کرد: پیشنهاد می‌شود نشست مشترکی با حضور اعضای شورای شهر و نمایندگان اتاق اصناف همدان به منظور جلوگیری از عمل کسبه و اصناف به دستفروشی انجام شود.

وی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات مربوط به دستفروشان کسبه‌ای در بازار است که اجناس خود را توسط افرادی دیگر به صورت بساط و دستفروشی به فروش می‌رسانند.

گردان تأکید کرد: شهرداری همدان هرچه زودتر طرح خود را برای چگونگی ساماندهی سد معبرها به شورای شهر برای مطالعه و بررسی تحویل دهد چرا که باید پاسخگوی مطالبات شهروندان و رسانه در خصوص چگونگی این ساماندهی باشیم.

وی نظارت همه جانبه بر دستفروشان را مهم ارزیابی کرد و افزود: لازم است ساماندهی و نظارت بهداشتی و صنفی و مقابله با پدیده دستفروشی و سد معبر در تمامی نقاط شهر انجام شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و آموزش شهروندی شورای شهر همدان استفاده از ظرفیت و استعدادهای خلاقانه شهروندان را از وظایف شورانشینان دانست و گفت: برای رسیدن به شهری زیبا که دارای ظرفیت گردشگری باشد لازم است ایده‌های خلاقانه فرهنگی که دارای جاذبه گردشگری بهره گرفته از ظرفیت شهری است مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نیروهای شهرداری صادقانه و متعهدانه در راستای انجام وظیفه قانونی خود با سد معبرکنندگان در حرکت هستند و بارها در این مسیر با مشکلاتی از جمله برخورد فیزیکی و ضرب و شتم رو به رو شده‌‎اند.

گردان افزود: جمع‌آوری دستفروشان از نقاط مختلف شهر به خصوص خیابان بوعلی از جمله کارهای نیمه تمام شهرداری است که باید هرچه سریعتر به آن رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و آموزش شهروندی شورای شهر همدان اظهار داشت: فرمانداری همدان در ارتباط با نظارت امنیتی بر سد معبرکنندگان از نیروی انتظامی همکاری بیشتری را مطالبه کند چرا که در حال حاضر نظارت امنیتی موجود پاسخگوی مقابله با این پدیده اجتماعی نیست.

وی با اعلام اینکه مسئولان در برخورد با دستفروشان دست از شیرین بازی بردارند، عنوان کرد: در برخورد و مقابله با دستفروشی گاهی مسئولان برای خودشیرین کردن خود در منظر عمومی برحسب دلسوزی غلط حق را به دستفروشان می‌دهند.

گردان تصریح کرد: اگرچه دستفروشی یک معضل اجتماعی است اما اگر ساماندهی شود و دارای مکان اختصاصی باشد می‌تواند نشاط و شور را به واسطه استقبال مردم برای خرید در جامعه ایجاد کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =