آتش سوری بخشی از بنای تاریخی میدان امام خمینی(ره) همدان

بخشی از بنای تاریخی میدان امام خمینی(ره) همدان ساعاتی پیش طعمه حریق شده و آتش‌نشانان همدان در تلاش برای مهار آتش هستند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ از ساعت 11 امروز بخشی از بنای تاریخی میدان امام خمینی(ره) همدان در ابتدای خیابان بوعلی طعمه حریق شده و در آتش می‌سوزد که بنابر اعلام کسبه، این محل مربوط به نگهداری ضایعات مغازه های اطراف میدان امام بوده است.

در این محدوده واحدهای صنفی پوشاک، آرایشی بهداشتی، عکاسی و چاپ بنر فعالیت می‌کنند که ممکن است در گسترش آتش تاثیر داشته باشد ولی ‌با حضور اکیپ‌های آتش‌نشانی آتش در حال مهار بوده و مراحل ایمن‌سازی محل در حال انجام است.

البته تجمع مردم و حضور عکاسان و خبرنگاران در محل حادثه گویا کار را برای آتش‌نشانان سخت‌تر کرده بود چراکه آنها نمی‌خواستند آسیبی به فردی وارد شود.


حریم تاریخی میدان امام خمینی (ره) همدان دارای بافت چوبی فرسوده و قدیمی است که متاسفانه عدم توجه به این بافت آسیب‌پذیر در سال‌های گذشته سبب شده تا امروز شاهد آسیب به بخشی از آن باشیم.

عدم مرمت و ایمن‌سازی این حریم تاریخی که به عنوان یکی از آثار واجد شرایط همدان برای ثبت جهانی مطرح است می‌تواند زیان بسیاری در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری نیز داشته باشد.

محمدرضا بیاناتی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان طی گفتگویی خاطرنشان کرد: 10 دستگاه خودروی آتش نشانی از 6 ایستگاه شهر همدان برای اطفا حریق و مهار آتش به محل مراجعه کرده‌ اند که مراحل پایانی مهار و ایمن سازی منطقه را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هنوز مراحل کارشناسی انجام نشده و علت حادثه مشخص نیست، گفت: متاسفانه مواد اشتعال‌زای بسیاری در محل وجود داشت که این امر کار اطفا حریق را برای آتش‌نشانان سخت کرده بود.

بیاناتی با اعلام اینکه این آتش‌سوزی تلفات جانی نداشته است، افزود: پس از بررسی محل آتش‌سوزی، نظر کارشناسی سازمان آتش نشانی درباره علت این حریق اطلاع رسانی خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =