نتیجه نظر خواهی خبرآنلاین در مورد عوامل اصلی رکود حاکم بر بازار خودرو : کیفیت پایین و قیمت بالا

از نگاه کاربران خبرآنلاین علت اصلی رکود حاکم بر بازار خودرو از دو سال قبل تا حال، پایین بودن سطح کیفیت و بالا بودن قیمت خودروهای تولید داخل است.

مخاطبان خبرآنلاین در پاسخ به نظرسنجی منتشر شده با عنوان «چه عواملی می تواند موجب خروج رکود از بازار خودرو شود؟ » مهمترین عامل را کیفیت پایین تولیدات داخلی دانسته و از دولت خواستند تا با ورود به قیمت گذاری خودرو الزاماتی را برای ارتقاء کیفیت خودورهای تولید داخل تعریف و تدوین کرده و با نظارت بر شرکت های تولیدی در صورت عدم رعایت الزامات کیفیت و قیمت آن شرکت جریمه کند.

یکی از کاربران خبرآنلاین به نام وحید ۳ شرط اصلی خروج از رکود را چنین نام برده است: «۱-  افزایش کیفیت خودرو 2- کاهش قیمت 3- شرایط های ویژه فروش اقساط کم بهره»

اما محسن یکی دیگر از کاربران با اشاره به اشکالات موجود در شبکه حمل و نقل عمومی چنین نظر داده است: «نیازاست بازارها اصلاح شوند، نه اینکه تولیدکننده‌‌ها به هرتعداد وکیفیتی که میخواهند تولیدکنند و مردم هم تمکین کنند و بخرند تا رکود نباشد. برای اصلاح بایدشبکه مترو و قطارهای سریع السیرتوسعه یابد تا نیاز به خودرو به حداقل برسد و همزمان کیفیت خودروها بسیار خوب شود تا صادرات آن افزایش چشمگیر یابد و اینگونه از رکودخارج شود تا برازنده صنعت وملت ایران باشد.

سعدی کاربر دیگر خدمات پس از فروش را عامل رکود دانسته و گفته است: «اجراى صحيح ودرست گارانتى مانندكارخانجات معروف خارجى ونه گول زدن مردم »

 

مخاطب دیگری که بی نام است گفته است: «آزاد سازی قیمت ها ، الان قیمت پراید تولیدی 20 میلیون هست و در منطقه آزاد ماشین کوچک جیلی 1315 میلیون با ایمنی خیلی بهتر از پراید ، اونوقت معلوم میشه کی میره پراید بخره ... یا بریم تو بازه قیمتی بالاتر 70 تا 100 میلیون تومان سراتو سایپا یا هایما اس7 ایرانخودرو موجود هست ، در منطقه آزاد در این بازه کیا کادنزا و سانتافه 3300 موجود هست ، وقتی قیمت آزاد شه کی میره پول به سراتو سایپایی بده که برداشتن ترمز هاشم کاسه ای کردن؟؟؟ یا کی هایما اس7 ایرانخودرو با شتاب خندم میگیره 20 ثانیه بخره؟؟؟ الان تعرفه 40 درصد داریم میبینیم که مثلا اپتیما 65 میلیونی 190 میلیون تومان قیمت میخوره تو بازار این یعنی تعرفه 300 درصد نه 40 درصد ... »

اما مخاطبی با نام هادی عامل اصلی را دخالت دولت در حوزه خودرو دانسته و نظر خود را اینچنین بیان کرده است: «این که دولت به طور کامل دستش را از اقتصاد برداره و همه چیز خصوصی سازی واقعی بشه»

بی نام ، کاربر دیگری اعتقاد دارد: « راه حل کوتاه مدتش کاهش قیمت خودرو به صورت واقعیست خودروسازا از ریخت و پاش و هزینه های اضافی کم کنند تا دچار کمبود نقدینگی وبه تبع آن خالی کردن جیب مشتری نشوند...دوم افزایش نظارت برخطوط تولید ومونتاژ ودر نتیجه افزایش کیفیت محصولات فعلی سومین راه که بلندمدت هستش تولید خودروهای به روز با قیمتهای واقعی بدون کم وکاستی اگر این سه تاکار رو انجام بدن حتی تعرفه صفر واردات هم نمیتونه خطری براشون باشه و همیشه بازار پر رونقی خواهند داشت فقط کافیه جرات تغییر داشته باشن»

محمد راد اما در چند کلمه کوتاه نظر خود را بیان کرده : « کنترل کیفیت قاطع و محکم »

بی نام یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین با اشاره به واردات و تعرفه گمرک گفته است: « تعرفه واردات خودرو بیاد پایین و جلوی واردات خودرو های بنجل چینی گرفته بشه همه چی درست میشه هم بازار از رکود خارج میشه هم این که تولید کنندگان داخلی مجبورند کیفیت خودرو هایشان را بالا ببرند ولی با قیمت کمتر به مشتری بدهند »

 

22335

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میم IN ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    10 0
    واسه چی اینارو میپرسین؟ نمک رو زخم؟ اینهمه سال گذشته هر سال دریغ از پارسال... اونی که داره قیمت واسش مهم نیست اونی هم که نداره دیگه امیدی نداره اتفاقی بیفته.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    8 0
    چندین سال پیش تحقیقات یک گروه ژاپنی در ایران این نکته را به اثبات رساند که تولید خودرو در ایران به صرفه نیست و دولتمردان ومسئولین بهتر است پس از سه دهه حمایت بی چون و چرا و هزینه های چند میلیارد دلاری در طول این سالیان از صنعت خودروسازی کشور که بیشتر بلای جان ملت در این سالهای گذشته بود به فکر حمایت از صنایع دانش بنیانی باشند که آینده کشور را میسازند و بازدهی بمراتب بیشتر و ارز آوری و سبب خودکفایی کشور هستند منظور این نیست که صنعت خودرو به طور کامل منحل شود اما حمایت های دولتی باید به صورت صد در صد قطع و حتی از واردات برخی خودروهای با کیفیت و پاک یارانه پرداخت شود و تولید داخلی کاملا به بخش خصوص واگذار شود آن زمان است که حتما تولیداتی بسیار با کیفیت و برتر خواهیم داشت و ملتدولت سود میبرند
  • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    9 0
    بارها این نظر سنجیها انجام شده ولی متاسفانه همچنان شاهد بی کیفیت ترین خودرو ها هستیم که نه خدمات و نه گارانتی درست دارن و نه کیفیت و ایمنی خودرو رو یه تغییر اساسی نمیدن
  • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    7 1
    یکی نیست به کاربر محترم آخری که نظرشون رو درج کردید بگه که همین چینی ها باعث شدن چشم و گوش شما باز شه؛ والا در خود کشور چین کمپانی هایی مانند برلیانس، دانگ فنگ و فاو خودروهای بی ام دبلیو و آئودی و حتی فولکس واگن رو مونتاژ می کنن. اونم با بهترین کیفیت. مشکل تولید کنندگان ما هستند، نه چینی ها. اگر چینی ها نبودن الان انتخاب های محدود تری داشتید و باید بین پراید و تیبا یکی رو انتخاب می کردید.
  • بی نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    13 0
    پنجاه سال تجربه نشون می ده که ما ایرانی ها این کاره نیستیم. بهتره این شرکت ها به اهلش که شرکت های معتبر بین المللی هستند حتی مفت واگذار بشن تا هم به اشتغال اسیبی نخوره هم جان و مال ملت بیش از این حیف نشه.
  • ایمان A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    به روز نیستند.وانت نیسان ازسال1968.پژو206ازسال1998.پرایدازسال1990.....