تابستان به زودی به نیمه می رسد و بازار خودرو همانند سایر بازارها در رکود به سر می برد.

برخی دیدگاهها تاکید می کنند که برای خروج از رکود بازار خودرو باید دولت وارد عمل شود و قیمت ها را کاهش بدهد

برخی ها هم معتقدند که تعرفه واردات خودرو باید کاهش یابد.دیدگاه دیگری براین موضوع تاکید دارد که باید خودروسازان محصولات جدیدتری به بازار عرضه کنند.

به نظر شما برای تحرک در بازار خودرو چه اقداماتی باید صورت بگیرد؟

نظر خود را به صورت کامنت زیر همین خبر بنویسید.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 126
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    228 4
    1 افزایش کیفیت خودرو 2 کاهش قیمت 3 شرایط های ویژه فروشاقساط کم بهره
    • محسن IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      36 3
      نیازاست بازارهااصلاح شوندونه اینکه تولیدکننده هابه هرتعدادوکیفیتی که میخواهندتولیدکنندومردم هم تمکین کنندو بخرندتارکودنباشد.برای اصلاح بایدشبکه مترووقطارهای سریع السیرتوسعه یابدتانیازبه خودروبه حداقل برسدوهمزمان کیفیت خودروهابسیرخوب شودتاصادرات آن افزایش چشمگیریابدواینگونه ازرکودخارج شودتابرازنده صنعت وملت ایران باشد
    • بی نام DE ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      168 0
      مسئولین دست از خلافکاری در عرصه اقتصادی کشور و دزدی از جیب مردم دست بردارن اوضاع حتی در کوتاه مدت هم درست میشه. الان دیگه تخلفات انقدر گسترده و اظهر من الشمس هستش که دیگه در700 کاراکتر نمیشه گفت که چه چیز غیر قانونی است که باعث رکود بازارها شده است.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      167 3
      با خاک یکسان کردن شرکتهای موجود بطور کامل با تمام اجزا و ارکان البته بغیر از کارگران ساده و زحمتکش اون و تاسیس شرکتهای جدید کاملا خصوصی بدون حضور یه فرد دولتی با مشارکت خودروسازان معتبر دنیا
    • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      39 2
      دقیقا
    • خزاعي A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      69 4
      ولاديمير پوتين در واكنش به درخواست 900 هزار از مردم و نسبت به نتايج تيم روسيه در يورو ، كلهم و كليوم تيم ملي فوتبال اين كشور و با همه اركانش رو منهل كرد و اما اينجا چي ؟ وزيرش عملا به خاطر خودرو و فيش حقوقي به مردم توهين ميكنه و ميليونها نفر خواستار بركناري ايشان ميشن با اون عملكرد درخشانش ، اما جواب دولت به خواست مردم تا كنون چه بوده ، معضل اصلي اين حوزه خود وزيره و والسلام
    • سعدى A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      22 1
      ٤اجراى صحيح ودرست گارانتى مانندكارخانجات معروف خارجى ونه گول زدن مردم
    • عربلو PT ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      47 0
      اين حوضه نياز به مدير واقعي كاربلد و از نوع خارجي و وارداتي دارد
    • رسول IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      30 1
      بی نام چهارشنبه 30 تیر 1395 12:16:12 حرف دل منو زدی من که این همه دزدی تو مملکتم می بینم افسرده شدم
    • طولابي IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      26 6
      خودرو كيلو چند ؟ مهم توهم تك رقمي بود كه برقرااااااره
    • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      46 1
      آزاد سازی قیمت ها ، الان قیمت پراید تولیدی 20 میلیون هست و در منطقه آزاد ماشین کوچک جیلی 1315 میلیون با ایمنی خیلی بهتر از پراید ، اونوقت معلوم میشه کی میره پراید بخره ... یا بریم تو بازه قیمتی بالاتر 70 تا 100 میلیون تومان سراتو سایپا یا هایما اس7 ایرانخودرو موجود هست ، در منطقه آزاد در این بازه کیا کادنزا و سانتافه 3300 موجود هست ، وقتی قیمت آزاد شه کی میره پول به سراتو سایپایی بده که برداشتن ترمز هاشم کاسه ای کردن؟؟؟ یا کی هایما اس7 ایرانخودرو با شتاب خندم میگیره 20 ثانیه بخره؟؟؟ الان تعرفه 40 درصد داریم میبینیم که مثلا اپتیما 65 میلیونی 190 میلیون تومان قیمت میخوره تو بازار این یعنی تعرفه 300 درصد نه 40 درصد ... خبرآنلاین چاپ کن ، ممنون
    • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      5 8
      کاهش حداقل 40 درصدی خودروهای تولید داخل و همچنین وارداتیها
    • هادی US ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      30 0
      این که دولت به طور کامل دستش را از اقتصاد برداره و همه چیز خصوصی سازی واقعی بشه
    • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      6 2
      کاهش قیمت دلار و کاهش قیمت خودرو به قبل گرانی دلار....
    • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      2 0
      راه حل کوتاه مدتش کاهش قیمت خودرو به صورت واقعیست خودروسازا از ریخت وپاش و هزینه های اضافی کم کنند تا دچار کمبود نقدینگی وبه تبع آن خالی کردن جیب مشتری نشوند...دوم افزایش نظارت برخطوط تولید ومونتاژ ودر نتیجه افزایش کیفیت محصولات فعلی سومین راه که بلندمدت هستش تولید خودروهای به روز با قیمتهای واقعی بدون کم وکاستی اگر این سه تاکار رو انجام بدن حتی تعرفه صفر واردات هم نمیتونه خطری براشون باشه و همیشه بازار پر رونقی خواهند داشت فقط کافیه جرات تغییر داشته باشن
    • محمدراد A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      4 0
      کنترل کیفیت قاطع و محکم
    • بوئين زهرا A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      2 0
      عبدالله رضیان، عضو کمیسیون صنعت و معدن به نقل از رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران : به‌خاطر وضع مقررات سختگیرانه عراق در کیفیت، فعلا هیچ خودرویی از ایران وارد عراق نمی‌شود و واردات خودرو از ايران به این کشور ممنوع شده است.
  • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    121 4
    پراید نخریم
    • مهدي IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      69 1
      اصلاً مگه نظر ما مهمه؟ مگه كسي به نظر مردم گوش ميكنه
    • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      43 1
      فقط با ازاد سازی واردات خود رو و خروج از انحصار
    • امين A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      29 0
      الان كه نخريدي مجبورن گوش كنن، اينا توليد مي كنن كه يكي بخره، وقتي مشتري نداشته باشن مجبورن حرفتو گوش كنن
    • محسن A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      19 0
      بله درست است که کیفیت باید افزایش یابد و قیمت کاهش ولی اول باید مردم توان خریدن همان ماشین ارزان را هم داشته باشن مشکلی که الان وجود دارد نبود کار برای جوانان و رکود اقتصادیست وگرنه ماشین ها که همان ماشین هایی هستن که قبلا تولید میشدن
    • احسان EE ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      1 0
      تو کمپین خودرو فقط تو صفحات مجازی متحد بودیم
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    89 2
    آقا پراید درست نکن خودرو خوب درست کن به خدا مردم می خرن
    • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      11 0
      خودرو خوب با چی قیمتی ؟
    • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      9 0
      تعرفه واردات خودرو بیاد پایینو جلوی واردات خودرو های بنجل چینی گرفته بشه همه چی درست میشه هم بازار از رکود خارج میشه هم این که تولید کنندگان داخلی مجبورند کیفیت خودرو هایشان را بالا ببرند ولی با قیمت کمتر به مشتری بدهند
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    83 1
    بالا بردن کیفیت خودروها و همزمان کاهش قیمتها.از انطرف هم کم کردن تعرفه واردات خودروهای خارجی.
  • مجید A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    75 2
    بایدتعرفه هاروکاهش دادبازارانحصاری شده
  • ا.ر RU ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    57 1
    سه اصل برای خروج صنعت خودرو از رکود پیش تیاز است: 1 رقابتی تر کردن بازار خودرو توسط کاهش تعرفه های ورود، بازرسی کیفیت خودروهای داخل، حمایت از بخش خصوصی و ... 2 احترام به اصل رضایتمندی مشتری و افزایش آن 3 سامان بخشی به بازار عرضه و تقاضای خودرو به وسیله اجرای سیاست های درست و بجا، حذف نقش واسطه ها و ...
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    71 2
    ۱. فروختن سایت های تولید لگن و آب گرمکن ایران خودرو و سایپا به شرکت های خارجی و اجبار آنها به استفاده از کارگر و قطعه ایرانی. ۲. اجبار قطعه سازان به تولید قطعات، با کیفیت جهانی. ۳. بریدن دست سودجویان و منفعت طلبان از ۲ مورد بالا ۴. بررسی نظرات مصرف کننده و اعمال جریمه یا تدابیر دیگر، برای بهبود کیفیت شرکت مورد نظر ۵. خارج نمودن ۵ مورد بالا از نظارت انحصاری دولت
  • امیر A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    50 2
    تا زمانیکه تعرفه خودرو بالا باشه و یه عده رانت خواری کنن همینه چون قیمت تمام شده خودروی خارجی اونقدر بالا تمام میشه که خودروساز دولتی داخلی احساس خطری نمیکنه. خوب وقتی هم رقیبی نباشه کیفیت بیشتر نمیشه کشته های جاده و خانواده های داغدار و معلولین تصادفات تو رده های بعد هستن انگار دولت هم که هواشونو ماشاالله داره مثل مرد
    • خسته A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      1 23
      دولت چاره ای نداره. اگه این دو شرکت خودروساز اعلام ورشکستگی کنن میتونن نیروهای خودشونو اخراج کنن. میدونین چقدر آدم بیکار میشن و دولت زیر چه فشاری میره؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    66 1
    چقدر هم نظرات و شکایات مردم مهمه و در نظر گرفته میشه...
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    37 1
    قیمت ها باید واقعی باشه ، به جایی رسیدیم که عملا کلاهبرداری میشه از طرف خودروساز وطنی و منت هم سر مردم میزارن و خدمات و کیفیت هم خو هیچ وجود خارجی نداره ، انتظار دارین رکود هم نباشه ، خوبه والااااااااااا
  • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    117 4
    به امید نابودی گاری سازان داخلی ، آمین
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    50 7
    افزایش قدرت خرید مردم،همین،مردم پول ندارن
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    53 1
    حذف مافيا و عوامل چپاول از بازار خودرو.
  • ابراهیم IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    57 2
    جمع کردن تمامی خودرو های چینی و قطعات ساخت چین و اجازه واردات خودرو های باکیفیت جهانی باتعرفه صفر درصد و ازدم قسط مثل سایر کشورها .ایجاد بستر رقابتی برای خودرو سازان با تامین مواد اولیه ارزان قیمت که کشورمان معدن آنست جهت ارتقاع کیفیت و امکانات خودرو .و بریدن دست رانت خواران از این صنعت .واگذاری خودرو سازی ها به بخش خصوصی تا این بخش به حیاط خلوت دولتها تبدیل نشود
  • امیر سپهر IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    16 2
    به نظر من یکی از گزینه ها کاهش قیمت ها به تناسب قیمت های جهانی و رقابتی کردن قیمت گذاری ها میباشد که این مهم باید بدون دخالت دولت باشه تا خودرو سازها نسبت به محصولاتی که تولید میکنند وهمچنین نسبت به کیفیت خودرو ها در برابر خودرو های وارداتی تصمیم به قیمت گذاری کنند و دیگر اینکه شرایط فروش بسته به توانایی خریداران باید گزینه های متنوع داشته باشه که بسته به میزان توانایی خریداران بسته های متفاوتی ارائه بشه و آخر اینکه مشکل خدمات بعد از فروش نیز به نحو احسن مدیریت بشه.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    21 12
    حقوق کارگرو کارمند رو درست کن هر سال ماشین عوض میکنند
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    27 2
    واگذاری شرکتهای دولتی به شرکتهای خودروساز واقعی و مطرح در دنیا مانند تویوتا، فولکس، فیات و یا هر شرکت دیگر ژاپنی و آلمانی. پرهیز از اشتراک با چینی ها چه در زمینه محصول نهایی و چه در زمینه قطعه همه واقفند که مشکل واقعی خودروسازی ما از دست دادن اعتماد ملت است که سرمایه غیر قابل قیمت گذاری است. به عبارت دیگر آبروی این شرکت ها به خاطر مدیریت ضعیف و سودجویانه کاملا از بین رفته است. از قدیم هم گفته اند آبروی ریخته جمع کردنش محال است. به همین خاطر به جای هزینه کردن بی مورد در زمینه ادامه تولیدات این شرکتها بهتر است پیسنهاد بنده یعنی واگذاری آنها به شرکتهای معتبر بین المللی عملیاتی شود.
  • آرش A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    25 2
    مطابق قوانین جهان رفتار کنند،به شعور مردم احترام بگذارند،خودشان خوب می فهمند که خودرو با کیفیت و با خدمات خوب پس از فروش،ارزش سرمایه گذاری دارد. وگرنه بهتر است که پولشان را در جای دیگر صرف کنند تا ببینند در آینده چه می شود.من خودم دو سال است که دنبال خرید ماشین هستم اما با وجود داشتن پولش موفق نشدم. خودرو خارجی با کیفیت خیلی گران درمی آید و خودر داخلی خیلی بی کیفیت است
  • نكته بين A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    2 35
    فقط يك كلام " صداقت فروشندگان "
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    26 0
    تعرفه بالای خودروهای وارداتی موجب گرانی خودرو هم خارجی و هم ایرانی شده و با توجه به گرانی خودروخارجی و بی کیفیتی خود رو داخلی رکود در پیش دارد.
  • بی نام EU ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    27 3
    تا زمانیکه که تعرفه واردات حذف نشود خودروسازی اصلاح نمیشود...در ضمن فروش 100 درصدی خودروسازان داخلی به خارجی و اجبار خارجیها به استفاده از کارگران ایرانی
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    23 4
    تولید مشترک با خودروسازان جهانی تویوتا و فلکس واگن به شرط ورود تکنولوژی روز دنیا به کشور و استفاده از نیروی کار ایرانی.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    85 3
    سلام. در هردو کارخانه رو گل بگیرید
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    2 27
    سلام، نوسازی خودروهای فرسوده با سوپسید دولت
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    25 0
    تنها رکود در خودرو نیست در تمام چیزها رکود وجود دارد و علتش هم اقتصاد ناسالم و بیمار کشور است بیکاری و اعتیاد و همه چیزهای منفی و بد در در کشور وجود دارد
  • آریافر GB ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    27 0
    واردات خودرو و فروش آن با قیمتهای جهانی همگام با حمایت از صنعت خودرو در داخل با رویکرد رقابت با محصولات جهانی .
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    29 0
    برداشتن عوارض ورود خودرو به کشور و رقابتی شدن
  • کیوان IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    9 2
    توقف تولید خودرو های قدیمی زیر 50 میلیون تغییر قوانین لیزینگ درحال حاضر ارزش افزوده هنگام لیزینگ دوباره از مشتری دریافت میشود کاهش بهره لیزینگ در حال حاضر در مقایسه با فرمول بهره بانکی ، لیزینگها 50 الی 70 درصد سود دریافت می کنن تجمیع و کاهش تعرفه ها تولید و واردات خودرو در حال حاضر ده ها سازمان عوارض برای تولید و واردات می گیرند در صورتیکه در کشورهای دیگر هم این سازمانها وجود دارند ولی درآمد آنها از محل دیگری تامین می شود
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    7 0
    سالها پیش قرار بود تعرفه اضافی دریافت شده بابت واردات، صرف ارتقای خودرو داخلی شده و هر سال درصدی از تعرفه کم شود. سالها گذشت ... کیفیت خوردو داخلی تغییری نکرد ... تعرفه واردات افزایش پیدا کرد.
  • بهمن A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    13 0
    هیچ چیز هیچ موقع هیچ وقت درست نخواهد شد.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    7 0
    ظاهرن خودرو سازان داخلی با این رکود هیچ مشکلی ندارند. سود آنها بیشتر از رونقیه ک باید بخاطرش اصلاحات قیمت و کیفت انجام بدن. و البته کدام رکود؟ باید گفت اجهاف ب خریدار
  • بمحسن RO ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    2 0
    بايد پولهائيكه نهاد هاي مختلف و درصد هاي كمكي به ساير ارگانها برداشته تا قيمت واقعي خودرو مشخص و ضمن بالا بردن كيفيت قطعات داخل وجلوگيري از واردات قطعات بي كيفيت اسياي جنوب شرقي علاقه مردم به خريد انها افزايش پيدا كند نه اينكه براي تشويق مردم بدبخت وام خريد خودرو بدهند وضمن هدر دادن منابع مالي كشور جان هم ميهنان مان را حفظ كنند راه ديگري نمي ماند و نيك ميدانم كه كسي باين موارد توجه نمي كند چون باند هاي مافيائي بشدت جلوي ان را خواهند گرفت
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 3
    سعی بشود یک بازار خودروهای دست دومی تحت نظر وارزانتر راه اندازی شود تا بخشی از تقاضا که قادر به خرید خودرو صفرنیست را پر کند وضمنا مردم خودرویی بدست اورند که کمتر کلاه سرشان برود .این بازار به نوعی میتواند زیر مجموعه خود شرکتهای اصلی باشد.تعرفه واردات را پایین بیاورید.اجازه رقابت جهانی بدید باشرکتهایی که شراکت میکنید خودروهایی رو تولید کنید که صرف مستکبرین نباشه از نظر قیمت .محرومین وضعفای اقتصادی راهم در نظر داشته باشید .کیفیتها رو بالا ببرید.دست دومهای اروپایی رو هم وارئ کنید
  • علی IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    7 0
    1قیمتها رو پایین بیاورید. 2کیفیت را بالا ببرید3تعرفه ورود خودرو را پاین بیاورید تاطبق نظریه مزیت برتر مردم بین خودرو خارجی وداخلی به صرفه ترین را انتخاب کنند.4 استهلاک خودرو از20سال به 5سال کاهش یابد تا هم چرخ کارخانه بچرخد هم آلودگی هوا کاهش یابد5شرایط خرید خودرو برای اقشارکم درامد آسانتر شود متاسفانه شما به سود آنی ودرلحظه فکرمیکنید نه سود آتی وبا دوام
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    7 0
    از بین رفتن رکود در کل مملکت.
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    10 0
    کیفیت خودرو افتضاح، قیمتها نجومی، جیب ملت هم خالی خالی تا این سه برقرار است آب از آب تکان نخواهد خورد.
  • علی IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    25 0
    تا کی می خواهید از این سوالات تکراری که جوابش معلوم هست بپرسید؟
  • ح IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    11 0
    عوراض گمرک خودروهای خارجی رو کم و کم تر کنند
  • حسام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    5 0
    در همه دنیا خودروهای مدل پایین تر شرکت های خودرو سازی با مدل های جدید تر با شرایط ویژه و اقساطی معاوضه می شود به این ترتیب هم فروشنده سود می برد و هم خریدار
  • سعید A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    9 0
    سهام خودروسازان داخلی رو بفروشید به شرکتهای خارجی ، انحصار دولتی رو از صنعت خودروسازی بردارید. تعرفه واردات خودرو را حذف کنید. قسم میخورم ظرف یکسال رونق می گیرد. گرچه رونق خرید و فروش خودرو یک طرف قضیه است. به نظرتان تهران و سایر کلانشهرهای ما ظرفیت پذیرش خودروهای بیشتر رو دارند
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    6 0
    با سیستمها و مدیریت موجود هیچ تغییری جواب نمیده مگر اینکه کلا شرکتهای خودرو ساز رو به شرکتهای خودروسازی خارجی غیر چینی واگذار کنند . مثلا سایپا رو به تویوتا یا هیوندای واگذار کنند . حتی اگر از دم قسط در اقساط 10 ساله هم واگذار کنند خوبه . هم به نفع شرکت خواهد بود و هم به نفع مردم . شرکت رو از خطر ورشکستگی نجات میده هیچ باری هم به دولت تحمیل نمیشه . مردم هم ماشین با کیفیت به دستشون میرسه . و حتی در آینده ی نزدیک محصولات شرکت صادر میشه و به اقتصاد کشور کمک میکنه .
  • قاسم IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    8 0
    به نام خدا ۱: حذف تعرفه واردات خودرو به جهت ایجاد بازار رقابتی از طریق ایجاد احساس خطر در تولیدکنندگان داخلی ۲: همکاری با شرکت های بزرگ خودروسازی در زمینه تولید محصولات مشترک
  • میرطاهر RO ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    10 0
    برسی کنید کره جنوبی چیکار کرد ، شمام هم دقیقا همون کارو انجام بدید ، خلاص .
  • یاس EU ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    5 0
    کاهش قیمت خودروهای بی کیفیت داخلی کاهش تعرفه واردات خودروهای خارجی
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    5 0
    1. بالابردن کیفیت 2. کاهش قیمت 3. شرایط مناسب اقساط 4. ایجاد رقابت سالم در بین تولید کنندگان 5. آزاد سازی ورود خودروی خارجی به صورت کنترل شده
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    3 5
    مهمترین راه پول دارشدن مردم هست.
  • حسین A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    3 0
    کاهش قیمت.افزایش کیفیت.بازار رقابتی
  • ابراهیم A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    7 1
    توقف تولید خودرو بنجل و بی کیفیت و یا به عبارتی تعطیلی خودرو ساز بنجل ساز ایران خودرو وسایپا و مونتاژ یک یا دو برند خودرو مشهور و با کیفیت نه چینی بی کیفیت در کشور. و جلوگیری از ضرر مالی و تنفر بیشتر مردم از مسئولین هر چه زودتر اتفاق بیفتد بهتر است .
    • علی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      0 2
      من با تعطیل شدن این کارخونه ها موافق نیستم. بلکه معتقدم فقط «امتیاز انحصاری بازار» از اونها سلب بشه تا وارد رقابت عادلانه با بقیه بشن. البته کاملاً واضحه که اگر این امتیاز ازشون گرفته بشه تقریبا محاله زنده بمونن.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    4 0
    دوچرخه
  • ابراهیم A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    5 1
    افزایش کیفیت . کاهش قیمت . فروش اقصاطی با بهره کمتر
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    8 0
    قطع شدن دست انحصار طلبان رانت خواران و دزدان در کلیه عرصه های اقتصادی که خود باعث رونق اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم میشه و به دور از ظلم و اجحاف در حق مصرف کننده ایرانی مثل زمان سابق همه ماشینهای به روز دنیا را خواهانند و رونق هم ایجاد می شود
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    5 0
    کیفیت و قیمت که با عقل و منطق همخوانی داشته باشد
  • نیما A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    12 0
    آقا جون اقتصاد کشور بیماره. اقتصاد دولتی و رانتی تا اصلاح نشه اوضاع همینه. باید خصوصی سازی واقعی انجام بگیره، فضای رقابتی شکل بگیره و انحصارها ازبین بره، از سرمایه گذاراران داخلی و خارجی حمایت بشه و امنیت کافی برای سرمایه گذاری فراهم بشه، باید رانت های دولتی حذف بشه. نقش دلال ها و واسطه ها حذف بشه. شفاف سازی صورت بگیره. با متخلفین به شدیدترین نحو ممکن برخورد بشه. در کل باید قانون اجرا شه. اقتصاد کشور درست شه همه بخش های آن از جمله صنعت خودرو هم درست میشه.
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    18 1
    دیگه از رکود در نمیان چون مهمترین چیز رو که اعتماد مردم هستش رو از دست دادن
    • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      6 0
      نابود شن زودتر
  • soheil IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    8 1
    خودروهای بروز دنیا در داخل کشور مونتاژ بشن با قیمتهای واقعی
  • مجتبی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    6 0
    با سلام خروج بازار خودرو از انحصار دولت ، کیفیت و تنوع محصول و توقف تولید خودروهایی که تولید آنها در دنیا منسوخ شده و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در خودرو های داخلی از امور بدیهی هستند صنعت خودرو سازی ما با کره جنوبی با هم شروع به کار کردن اونا کجا هستند و ما ناکجا...
  • فخرالدین A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    8 3
    سلام و عرض ادب; فاصله تهران تا کرج رو صاف کنن مشکلات خود بخود حل میشود
  • امیر IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    20 0
    مثل اینکه شما به عنوان خبرگزاری خیلی با موضوع خودرو حال کردید هر چند وقت یه چیزی پیش میکشید ما هم میام اینجا آه و ناله میکنیم فقط بازدید شما بالا میره ماشینهای به درد نخور هم با وقاحت تمام گرونتر می شن.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    7 0
    حذف کامل شورای رقابت و اجازه تجارت ازاد با تعرفه بین المللی
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    4 0
    1. خصوصی سازی واقعی وامکان رقابت سالم 2. شفاف سازی دخل و خرج این صنعت 3. کاهش پلکانی تعرفه واردات خودرو به منظور رشد و تقویت تولیدات داخلی 4. سرمایه گذاری بدون واسطه به منظور تولید برندهای با کیفیت خارجی دنیا توسط تولید کننگان خارجی
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    9 0
    تعرفه خودرو رو بردارن/یگذارید مردم از چنگال این خودرو سازهای چپاولگر بیرون بیان اخه اینهمه حمایت خوردو ساز چه نتیجه ای داشته جز استثمار مردم چه پیشرفتی داشتن
  • مهدی A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 0
    بجای پیداکردن عوامل خروج رکود از صنعت خودرو باید بدنبال عوامل ایجاد کننده رکود در بازار خودرو بگردید که از اول دامنگیر این صنعت شده و هنوزم ادامه داره و همه مسولین، کارشناسان و مردم اونا رو میدونن فقط باید مسولین اراده کنن و بخوان که کاری بکنن بقول معروف کسی که خوابیده رو می شه بیدار کرد اما کسی که خودشو زده بخواب نمیشه بیدارکرد
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    5 0
    با این ترافیک و آلودگی هوا تولید ماشینهای بی کیفیت چه سودی باید داشته باشه که شما این سئوال را می پرسید .....
  • bahram rahimian IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    3 0
    باید ایران دست از خودروسازی ورشکسته اش بردارد و به قطعه سازی روی آورد تا هم صنایع از ورشکستگی درایند هم مردم سوار خودرو باکیفیت شوند
  • محسن A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    5 1
    علت اصلی خرید نکردن مردم قیمت های بسیار بالای خودرو ها نسبت به درامد آنها است .. اگر قیمت خودرو متناسب با درامد مردم باشد و طرح های فروش اقساطی شبیه آنچه که در کشورهای پیشرفته وجود دارد اجرا شود مردم براحتی خودروی کار کرده خود را بدلیل نداشتن صرفه اقتصادی با خودروی به روز و پیشرفته تر تعویض خواهند کرد..البته خودروهای تولید داخل نظیر 405 و پارس و.. شاید با توجه به قیمت دلار قیمت آنچنان بالایی نداشته باشند اما باید توجه کرد که این خودروها برای حدودا 30 سال پیش اروپا هستند و در سطح کیفی بسیار نازلی توسط خودروسازان تولید میشوند و خودروهای به روز نیز بدلیل عوارض گوناگون قیمتی فراتر از قدرت خرید مرددارندو
  • بهمن ایمان دار A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 0
    سلام گروهی بسیارجدی با چشمانی مسلح و بدون روکش و بسیارآگاه توسط یکی از سازمان های مربوطه تشکیل شود 1.کنترل واقعی کیفیت قطعات اصلی توسط کمپانی سازنده بدلیل افزایش ایمنی جان مالکین و سر نشینان خودرو و کنترل تامین قطعات از منبع اصلی 2.برگرداندن قیمت خودرو به قیمت 4سال قبل با توجه به افزلیش ضریب ایمنی 100 3.تامین گارانتی بدون قید و شرط و با تضمین مانند خودروهای خارجی مانند هیوندا 4.فروش تحویل فوری و اعتباری با حداقل سود به نفع مصرف کننده با حفظ حقوق تولید کننده. ضمنا به نظر من ازمدیران تولید کننده برای پاسخ دعوت شود در صورت عدم پاسخ از کار بر کنار شوند
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 0
    بازار ایران با توجه به وضعیت اقتصادی مردم به حال اشباع درآمده. تنها راه خروج از رکود خودروسازان تطبیق خودشان با استانداردها و صادرات است. کشورهای زیادی هستند که می توان خودروی ایران را به آنها صادر کرد به شرطی که چهارتا مدیر عاقل و وارد بالاسر این صنعت باشند و نه اینهایی که الان هستند و قوانین رقابت و تجارت بین الملل را خوب بشناسند. اینها بهره وری اشان پایین است و هروقت دچار مشکل پرداخت دستمزد کارکنان خود می شوند تنها راهی که بلدند این است که قیمت خودرو بی کیفیت اشان را افزایش دهند. فکرشو بکن... اونوقت خودشان را الیت هم می دانند.
  • بهمن ایمان دار A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    5 0
    ضمنا دیگه از مردم نظرخواهی نکنید.نظرات مردم می تواند سازنده باشد خانه از پای بست ویران است فقط میتوان تاسف خورد تو رشت مردم به سمت خودرو های منطقه آزاد انزلی با کیفیت عالی رفتن متاسفم برای تولیدکننده های داخلی متاسفم
  • امین A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    4 0
    آقا مردم دارن دو دوتا چهارتا میکنن که آخر ماه گرسنه نمونن . توی این وضع ماشین خریدن میشه اولویت هزارم. اول باید هزینه غذا رو داد تا زنده موند و هزارتا هزینه دیگه مثل فیشهای نجومی آب و برق و تلفن و موبایل و غیره رو پرداخت کرد بعد دوا دکتر ، چون همه هم که با این وضع خورد و خوراک غیر سالم و اعصاب خراب حداقل یکی مریضو دارن . بعد هزینه اجاره که معمولا عقب میوفته بعد تحصیل بچه ها و ... دیگه به همین ها با حقوقای این دوره زمونه برسی کلی هنر کردی تازه اگه بیکار نباشی دولت دلش خوشه تورمو مهار کرده ، عزیز من ، وقتی پول در آوردنو از مردم با سیاستهای اقتصادی غلط گرفتین، حالا پراید جه بشه 20 میلیون چه 10 میلیون ، وقتی اکثر مردم محتاج نون شبشونن نمیتونن بخرن. یه کم بفهمین لطفا
  • مازیار A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 0
    1بالا بردن کیفیت خودرو های موجود 2 کاهش قیمت 3وام با بهره پایین
  • مجید گلپا A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 0
    خیابانهای خلوت
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    4 0
    باید خودرو سازی ها کاملا خصوصی بشه و مدیران کار بلد وارد این صنعت بشوند نه مدیران رابطه ای. باید تعرفه واردات منطقی وکم شود تا امکان رقابت وجود داشته باشد. سالها به کارخانجات خودروسازی اجازه داده شده هرکاری بکنند وبا جلوگیری از ورود خودرو قرار بود خودرو سازی داخلی پیشرفت کند ولی روز به روز کیفیت پائین آمد و مردم مجبور شدند خودروهای بی کیفیت را با 2 تا 3 برابر قیمت واقعی بخرند . آیا این کار به جز دزدی اسم دیگه ای میتونه داشته باشد؟؟
  • بهرام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    4 0
    سلام ؛ چرا اینقدر از خودروسازهای داخل ایراد میگیرد در صورتی که نسبت به بقیه بخش های این کشور از فرهنگی گرفته تا اقتصادی و اجتماعی پیشرفتش بدتر نبوده ؛ من فکر می کنم این کشور در درجه اول احتیاج به یک عظم ملی داره باید اول مردم عوض بشن سپس اقتصاد ؛ صنعت و .. .. خود به خود درست میشه این عظم ملی احتیاج به مسئولان خوب و دلسوز داره .
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    3 0
    بهبود وضع معیشتی مردم و افزایش کیفیت و صادرات بازار داخل اشباع است
  • آرش A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    4 0
    مساله ارجح قرار دادن نفع سازنده به یک ملته.خودرو ساز با انحصاری که دولت براش ایجاد کرده و وارد کننده با رانتی که از طریق انحصار تو واردات و گمرکی نا متعارف دارند جیب مردم نجیب یک کشور رو خالی میکنند با انواع ترفندها.بحث واردات که به کنار تو زمینه تولید وزیر محترم میفرمایند که 30 درصد محصول تولیدی رو تا 1404 میخوان صادر کنن یکیم نیست بگه خوب مرد مومن اینطور که شما زدی تو کار چینی خود چینیا کف کردن و تازه اگز هم جایی بشه صادر کرد خود چین این کار رو خوب بلده
  • محمد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    4 0
    مشكل صنعت خودرو يكساله و حتي دو ساله حل نميشود. صنعت يك كشور به صورت يك مجموعه ادغام شده عمل ميكند. صنايع به صورت جزيره اي عمل نميكنند. بنابراين مشكل كل صنعت كشور بايد حل شود.براي اين منظور بايد سراغ برنامه ريزان خبره بين المللي كه تجربه اين كار را دارند رفت نه برنامه ريزان داخلي كه بخواهند با سعي و خطا عمل كنند. از طرفي كانون هاي قدرت اقتصادي غير رسمي و بسيار قوي در اين مملكت امكان بوجود آمدن تشكل هاي صنعتي بزرگ را بدون وابستگي به اين و آن و نشر عفونت رانت و درآمد هاي نامشروع غير ممكن كرده است. توضيح بيشتر فضا ميخواهد. فقط به عنوان اولين گام: آزادي اطلاعات، پايين آمدن دولت از گرده ملت و نظارت سالم و نه باج خواهانه تشكيلات دولتي. واگزاري اقتصاد به مردم، حذف خصولتي ها و بركنار ي مديران دولتي
  • پيام RO ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    9 0
    ادمين ب چاپ لطفا اقا وقتي ي ماشين خارجي مثلا هيواند اكسنت يا ريو يا كيا سول رو ميشه با حداكثر ٤٥ميليون توي كشورهاي ديگه خريد ،،ادم با خودش فكر ميكنع اونا چ قطعاتي استقاده ميكنن كه هم خيلي با كيفيت هستن و هم خيلي شيك و مهمتر اينكه ارزون هستن ،،ولي ماشيناي ما بي كيفيت پرسروصدا گرون ادم تعجب ميكنه اخه چرا اونا اينقدر ارزون ميفروشن ما اينقدر گرون ،،به نظر من اونا حالشون خوب نيست مشكل عقلي دارن
  • محمد ص IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    2 0
    مشارکت در تولید با کشورهای دارای تکنولوژی بصورت پویا در فواصل زمانی معیین کوتاه جهت ارتقاء سطوح تکنولوژی و به مرور زمان کاهش سرمایه گذاری در صنعت خودرو و افزایش سرمایه گذاری در تولیدات سرمایه ای ماشینهای مادر در این صنعت بصورتی که صادرکننده محصولات پایه در این صنعت شویم انشالله
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 8
    گران کردن بنزین
  • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    8 0
    چرا اصلا می خواید از رگود خارج بشید ؟رکود خیلی هم خوب هست خودرو ساز هم اگر نیاز داشته باشه راه خروج از رکود رو پیدا می کنه اگر هم نیاز نداشته باشه مردم هر چقدر هم نظر بدن فایده ای نداره پس تا وقتی که احساس نیاز کنه خودرو سازی بای
  • عادل A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    2 1
    فقط قیمت...فیمت....قیمت... قیمت ها عادلانه شوند...مردم آشتی می کنند....ضمنا در مورد بعضی مسائل هم باید شفاف سازی شود...مثل فروش پراید به قیمت 3400000 در کشورهای همسایه ...و فروش دیگر ماشین ها با همین قیمت ها که قیمت واقعی کارخانه است....و یا این که چرا یک خودروی ام وی ام به قیمت 4000000 خریداری شده و به قیمت 20000000 در ایان فروخته می شود؟؟...شفاف سازی
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 0
    پول در جامعه شبیه خون است در بدن هنگامی که فردی خونریزی دارد به تدریج بی حال شده و به رخوت و بی حالی و سپس به کما بیهوشی میرود و لازم به بستری است تا با جلوگیری از خونریزی و تزریق خون و تغذیه و استراحت مجددا خون به میزان کافی در رگهایش جریان یابد تا بتواند بایستد و راه برود فساد اقتصادی در جامعه دقیقا همان خروج پول از دست جامعه است و هم اکنون جامعه از بی پولی به رخوت و بی حالی یا همان رکود فرو رفته و بستری است 1. باید جلو خونریزی را گرفت : تا فسادها شناسایی و جمع آوری نشود این مهم انجام نمی شود 2. فسادها هم اکنون در مرحله شناسایی هم نیستند کسی جرئت شناسایی شان را ندارد لذا خونریزی یا خونروی یا پولروی از بدن جامعه مستمر است و این بیمار عاقبتی جز فوت بر اثر خونریزی ندارد
  • علی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    حذف یا کاهش قابل توجه عوارض گمرکی برای خودروهای وارداتی و صدور مجوز واردات به طوری که خودروساز داخلی ناچار به رقابت با خارجی باشد. همه ما می دانیم که خودروساز داخلی واقعا چنین توانایی ندارد و بزرگترین عامل این ناتوانی چند فاکتور است که هیچوقت اجازهء رشد را به آنها نمیدهد: یک مدیریت فرمایشی: مدیران این صنعت به هیچ وجه در مقابل سود و زیان شرکتشان پاسخگو نیستند، بنابراین هیچ تلاشی برای کارآتر شدن و بهبود روند تولید نمی کنند. دوم بازار تقریبا انحصاری: جیلی امگراند فوق اتومات در کشورهای همسایه پلاک شده با کارت طلایی حدود 7500 دلار یعنی 26 میلیون هست و در ایران سه برابر این قیمت فقط کافیه همین قیمت واقعی بشه تا خودتون ببینین خریدار واقعا چه انتخابی خواهد کرد؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    5 1
    مردم فکر می کنن این وضغیت رو دیگران بوجود اوردن در حالی که کارای خودشون این وضعیت رو رقم زده و مشتری اصلی این خودروها هم همین مردمی هستن که کامنت میذارن و گلایه میکننن یه ذره فضا باز بشه میریزین به خریدن ما بعد 40 سال زندگی هموطنان رو خوب میشناسیم
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    3 0
    آزادسازی واقعی اقتصاد. دولت، بیزینس من خوبی نبوده در هیچ جای دنیا. اقتصاد دولتی یعنی پایین بودن بهره وری محصولات از رده خارج و گران و فساد اداری.
  • رضا اسلامی مشکنانی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    3 0
    اخه این سواله شما میپرسید؟ یعنی جوابش خیلی سخته و به پارامترهای متعددی بستگی داره؟ غیر از کاهش قیمت و افزایش کیفیت و راحت شدن شرایط خرید دیگه چی میتونه مهم باشه؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    6 0
    فقط رقابت با خودروى خارجى
  • بی نام US ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    8 0
    1 صفر کردن تعرفه واردات خودرو 2 تعویض مدیران بی کفایت خودرو سازهای داخلی با افراد دارای دانشهای مرتبط و مسئولیت پذیر 3 جلوگیری از فسادهای سازمان یافته در خودروسازهای داخلی
  • صبر ایوب A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 0
    این اقدامات می بایست از سوی دولت و حاکمیت صورت پذیرد : تعرفه خودرو صفر مجوز به برندهای مطرح دنیا جهت ایجاد نمایندگی مستقیم مذاکره با برندهای مطرح جهت ارائه خودرو روز خود با شرایط قسطی و تحویل به روز به هموطنان عزیز ایرانی ارزش دادن به مردم احترام به خانواده ها شخصیت دادن به هموطنان دریافت 15 درصد مالیات از مصرف کننده خودرو قطع فوری تولید تمامی خودروهای داخلی و چینی/////
    • بی نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      0 0
      چین اصلا به ما نیاز نداره. یه بازار داره که 2 میلیارد نفر انسان توش هستن
  • محمد افشار IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    2 0
    یه سوالی از مسئولین دارم. واقعا این چه عدالتیه؟ مسئولین اسم خودشون گذاشتن مسئول؟ یا یه نماینده مجلس اسم خودشو گذاشته نماینده مردم؟؟واقعا ملتو چی فرض کردید؟ خودرو سازا تو روز روشن دارن از مردم دزدی میکنن اونوقت یه جوون فوق لیسانسه که از بیکاری کنار خیابون دست فروشی میکنرو و به سختی پول در میاررو وسایلشو جم میکنن میبرن که نظم شهر بهم نریزه؟ بعد همون جوون اگه از بیکاری و بی پولی بره جیب مردمو بزنه و دستگیر بشه به خاطر یه کیف دزدی که صد هزارتومنم نمیشه میگیرن میبرنش زندان و پدرشو در میارن این عدالته؟ این عدالته که خودرو ساز راحت داره خودرو هاشو دو برابر قیمت به مردم میفروشه و هیچ مسئولی صداش در نمیاد بخاطر اینکه صنعت خودور سازی ورشکست نشه و چند تا کارگر بیکار نشن؟ این ظلم نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام EU ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 0
    رانت واردات را بردارند
  • بی نام CY ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 0
    شکست انحصار کارتل های داخلی و باز کردن بازار که مردم انتخاب هایی عادلانه تر داشته باشند.
  • بی نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    4 0
    اگر بجای خودرو سازی که چه عرض کنم، آشغال سازی، کارخانه های این دو شرکت که قاتل جان مردم شده، کاه و یونجه بکارند سود و منفعتش برای مملکت بیشتره
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    2 0
    افزایش کیفیت و کاهش قیمت مثلا اگر دولت مایل به حمایت از صنعت است همین الان ده درصد مالیات ارزش افزوده خودرو رو بجای دادن به پزشکان و غیره حذف کنه قیمت ماشین ده درصد کم میشه صنعتی که زیانده و در آستانه ی ورشکستیست چه معنی داره ازش عوارض گرفته بشه
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    2 0
    افزایش کیفیت، برداشتن تعرفه واردات، تولید محصولات جدید. چند ساله که پراید، پژو و بقیه محصولات بدون تنوع در مدل و ساخت دارند تولید میشن؟
  • بی نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    5 0
    هیچ چیزی نمیتونه مانع از رکود خودرو بشه خودرو تا 10 سال اینده در رکود خواهد بود و هر از گاهی دولت با دادن وام مانع ورشکستگی اینها میشه
  • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    5 0
    خودرو وسیله بیخودی است و اگر رکود باشد به نفع همه است جز تولید کننده. تولید کننده هم باید قیمت را متناسب با موفقیت در برجام سه برابر کم کند تا مردم بخرند وگرنه با 1 یا 2 تومن حقوق و دلار 3000تومنی و تورم و سه برابر بودن قیمت خودرو حماقته که کسی بخرد
  • محسن IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    3 0
    خودروسازهای ایرانی همانند پیکر نیمه جانی هستند که به دلیل ابتلا به انواع واقسام بیماریها ی مهلک و نارساییها بارها پزشکان از معالجه آن قطع امید کردندو اورا به سرد خانه برده اند ولی پافشاری رییس بیمارستان برای شوک دادن دوباره واحیا باعث ماندن این بیمار پولدار برروی تخت بیمارستان شده . باید هر چه زودتر جواز کفن ودفن این سالخورده بیمار را صادر کنند وبه نوزادان اتاق های دیگر برسند .
  • حامد A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    آقا یه درصد مهمی از رکود بازار و از جمله بازار خودرو اینه که مردم قدرت خرید ندارن و پول ملی هر روز داره ارزش خودش رو از دست میده و به عبارت عامیانه پول بی ارزش شده