حذف احتمالی روسیه از المپیک باعث می شود شانس مدال آوری ایران در بعضی رشته ها مانند کشتی و وزنه برداری بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اثبات این موضوع که روسیه دوپینگ سیستماتیک داشته، ورزش جهان را وارد فاز تازه ای کرده است. وادا از کمیته بین المللی المپیک درخواست داده ت اروسیه را از المپیک اخراج کنند تا این کشور تنبیه شود. اما این تصمیم بزرگی است. اخرج یکی از بزرگترین قدرت های بزرگ ورزشی دنیا به مانند ایجاد یک جنگ جهانی در ورزش است. توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک در بزنگاهی تاریخی قرار گرفته و هر تصمیمی می تواند تبعات سنگینی داشته باشد.
در این خصوص خبرآنلاین از کاربران خود نظرخواهی انجام داد که نظرات کاربران را می توانید ایـــــــــنــــــــجـــــــــا بخوانید.
در میان این نظرات، یک نظر اشتراک بیشتری بین کاربران خبرآنلاین دارد؛ اینکه با غیبت روسیه در المپیک، ایران شانس بیشتری برای مدال آوری دارد. به خصوص در رشته هایی که ایران و روسیه رقیب روبرو هستند مثل وزنه برداری، این به سود ایران خواهد بود. یکی از کاربران در خبری که مربوط به این موضوع منتشر شده نوشته است: « به طور کامل از المپیک حذف شود تا شانس ایران در کشتی بیشتر شود.»
کاربر دیگری هم نوشته: «چون سیستماتیک و دولتی بوده ورزشکاران متهمان اصلی نیستند. همه دوپینگیها حذف شوند و به دیگر ورزشکاران در مسابقات انتخابی باقی مانده شانس داده شود و اگر مسابقه انتخابی دیگری نیست المپیک را از دست بدهند تا قانون رعایت شود.»
کاربری هم با نام مجید می نویسد: « چون سیستماتیک و دولتی بوده ورزشکاران متهمان اصلی نیستند. همه دوپینگیها حذف شوند و به دیگر ورزشکاران در مسابقات انتخابی باقی مانده شانس داده شود و اگر مسابقه انتخابی دیگری نیست المپیک را از دست بدهند تا قانون رعایت شود.»
« روس ها از سال 2007 هست دارند یه ماده استفاده می کنند واسه دوپینگ که تازه ممنوع شده. تقریبا همشون هم از همین ماده استفاده کردند. واقعا مسخرس قهرمانی هاشون توی چند سال گذشته.» این هم نظری دیگر در این رابطه است.
کاربری هم توضیح داده است: « در کنار همه حاشیه‌های رخ داده و رسوایی‌های روسیه در دوپینگ المپیک سوچی، حذف این کشور از المپیک 2016 مزیت‌ها و معایبی برای همه کشورها از جمله ایران دارد. روس‌ها همیشه یکی از کشورهای قدرتمند در ادوار مختلف المپیک بوده‌اند و بزرگترین کاروان‌ها را داشته‌اند. به عنوان مثال این کشور در المپیک 2012 لندن از 436 ورزشکاری که داشت توانست 80 مدال به دست آورد که 22 مدال طلا بوده است. این کشور بیشترین مدال‌ها را در دوومیدانی 16 مدال، ژیمناستیک 12 مدال و کشتی 11 مدال به دست آورده که حذف این کشور قطعا برای تعداد زیادی از کشورها فوایدی دارد. جامائیکا یکی از کشورهایی است که تعداد زیادی شرکت کننده در دوومیدانی دارد. غیر از یوسین بولت که مدعی 3 طلا در ریو به شمار می‌رود، دوومیدانی‌کاران دیگری هستند که بعد از روسیه در المپیک لندن موفق به کسب مدال نقره و برنز شدند و تعلیق دوومیدانی‌کاران روس از المپیک ریو به موفقیت جامائیکا در جدول رده‌بندی مدال‌ها کمک می‌کند که در المپیک لندن بعد از ایران با یک مدال نقره کمتر در رده هجدهم قرار گرفت.»
شخصی دیگر در بخش نظرات نوشته است: « شاید در درجه اول عدم حضور روس‌ها این خوشحالی را برای ورزش ایران به وجود بیاورد که با کسب مدال‌های کشتی می‌توانیم رتبه‌مان را نسبت به المپیک لندن ارتقا دهیم، اما بررسی اجمالی دوری نتایج و مدال‌های روسیه نشان می‌دهد کشورهای دیگر هم از عدم حضور روسیه سود می‌برند و شاید همین موضوع یک خطر برای سقوط ایران در جدول رده‌بندی باشد، اما در حالت کلی به نظر می‌رسد حذف یک کشور از بازی‌های مهمی مانند المپیک منطقی به نظر نمی‌رسد. همان طور که وزیر ورزش برزیل نیز روز گذشته اعلام کرده بود المپیک میدانی برای حضور همه ورزشکاران است و کشورها در جایگاهی نیستند که برای حضور یا عدم حضور یک ورزشکار در این میدان تصمیم بگیرند.»
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =