برگزاری اولین همایش حفاظت فناوری اطلاعات و ارتباطات حراست های شرکت انتقال گاز در تبریز

اولین همایش حفاظت فناوری اطلاعات و ارتباطات حراست های مناطق دهگانه عملیاتی و شرکت ملی گاز ایران به مدت 2 روز و به میزبانی منطقه 8 عملیات انتقال گاز در شهر تبریز برگزار شد.

 به گزارش خبرآنلاین، مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز در مراسم افتتاحیه این همايش و در جمع روساي حراست مناطق دهگانه عملياتي و شركت ملي گاز ايران ، ضمن تشكر و خیر مقدم در اين گردهمايي، حراست را بخش مهم هر سازمان قلمداد كرد و گفت: واحدهاي حراستي بعنوان دستگاههاي مورد اطمينان هر سازمان بوده و يكپارچگي شبكه كشوري در سايه تلاش نيروهاي حراستي حاصل مي شود.

یداله بایبوردی افزود: بسیار خرسندیم که منطقه 8 عملیات انتقال گاز میزبان اولين همايش حفاظت فناوري اطلاعات و ارتباطات حراست هاي شركت انتقال گاز می باشد و امیدواریم با همفکری و بهره مندی از تجارب کلیه همکاران بتوانیم اقدامات اساسی در زمینه حراست از شريانهاي حياتي و ایجاد امنیت در زمینه امور حريم ايمني خطوط لوله انتقال گاز انجام دهيم.

وي اظهارداشت: منطقه 8 عمليات انتقال گاز به جهت قرارگرفتن در سرشاخه های مصرف و به یدک کشیدن دروازه صادرات گاز کشور از اهميت و جايگاه ويژه اي در انتقال گاز برخوردار بوده و اميدواريم پرسنل سخت كوش اين منطقه با همت و حراست همه جانبه از خطوط لوله هاي انتقال گاز در انجام وظايف محوله، همانند سالهاي قبل موفق و سربلند عمل نمايند.

در ادامه اين همايش محمد فيروز آبادي، رئيس حراست شركت انتقال گاز ايران نيز، برپايي اين چنين گردهمايي هايي را در جهت پيشبرد اهداف سازماني مهم دانست و نكاتي را پيرامون وظايف واحدهاي حراست در كليه زمينه ها بيان کرد.

فيروزآبادي افزود: فرصت بسیار مغتنمی است تا در این همایش از تجارب و افکار همکاران حراستي بهره ببریم و مشكلات و دغدغه ها را از نزديك لمس و براي تصميم گيري رفع چالشها گامهاي اساسي برداريم.

رئيس حراست شركت انتقال گاز ايران  با بيان اينكه يكي از مهم ترين وظايف حراست يك سازمان حفظ و حراست از اسناد و پرسنل و تاسيسات سازمان است، گفت با توجه به حجمه گسترده دشمنان ، ضروري است كه در زمينه تقويت واحد حراست هوشيار باشيم چرا كه دشمن با هدف ضربه زدن به كشور اقدام به نفوذ و انتقال اطلاعات مهم سازماني مي كند كه در همين راستا وظيفه حراست آماده سازي نيروها و هوشياري در جهت خنثي كردن دسيسه هاي دشمن است.

فيروزآبادي، حفاظت از اسناد ، مدارک و شبکه های IT و رایانه ای  را از دیگر وظایف حراست بیان داشت و بر رعایت تدابیر ویژه امنیتی و آموزشهای لازم درسیستم نیروی انسانی تاكيد نمود.

در ادامه همايش علي كلارستاقي، رئيس فناوري اطلاعات و انتشار حراست شركت ملي گاز، نيز مباحثي را در زمينه حوزه امنيت فناوري اطلاعات و ارتباطات بيان نمود.

كلارستاقي در مورد واژه امنيت فناوري اطلاعات و ارتباطات گزارش مبسوطي را بيان نمود و افزود: واژه امنيت اطلاعات حجم وسيعي از فعاليت هاي يك سازمان را تحت پوشش قرار مي دهد، امنيت اطلاعات به معناي واقعي يعني با استفاده از يك سري فرايندها از دسترسي غيرمجاز به اطلاعات و يا محصولات و اعمال تغييرات يا حذف كردن آنها جلوگيري كنيم.

درادامه همايش ضمن تشريح برنامه 5 ساله مصوب بخش حفاظت فاوا، هر يك از روساي واحدهاي حراست مناطق دهگانه عملياتي و همچنين شركت ملي گاز ايران به ارائه گزارش و طرح مشكلات واحدهاي خود پرداختند.

اصلي ترين رسالت حراست ایجاد احساس امنیت در كاركنان و كاهش چالشهاست

رئیس حراست شرکت ملی گاز ایران نیز در این همایش وظیفه حراست را ایجاد احساس امنیت در همکاران و کاهش چالش ها و نقاط ضعف در سازمان برشمرد.

سهراب نجار در اين همايش با اشاره به نقش محوری حراست در ایجاد آرامش در سازمان های وابسته به صنعت نفت گفت:  واحد های حراست بدنبال کاهش چالش ها و نقاط ضعف در سازمان ها هستند، امیدواريم با بهره گیری از فن آوری و ارتباطات موثر بتوانیم کمترین مسائل و مشکلات را در زمینه های مختلف کاری داشته باشیم.

رئیس حراست شرکت ملی گاز ایران، اصلی ترین رسالت حراست را صیانت و دفاع  از ارزشهای ملی و نیروی انسانی برشمرد و افزود: آرامش و آسایش ایران اسلامی مرهون تلاش, فداکاری و هوشیاری هموطنانی است که به صورت شبانه روزی هر گونه توطئه های دشمن را خنثی می کنند.

وي با اشاره به وظيفه خطير نيروهاي حراستي تاکید کرد: تمامی کارکنان، حراست را باید به عنوان مامن و تکیه گاه خود بدانند زیرا حراست به دنبال حل مشکلات است و تمامي اين نيروها بايد به دانش وابزار روز مسلح شده ، چرا كه اين امر توان مقابله با حوادث و هوشياري را دوچندان خواهد كرد؛ باید اذعان دشمن امروزه تمامی کارکنان با نگرش حراستی در حفظ ارزشهای کشور عزیزمان از هیچ تلاش و کوششی دریغ ننمایند.

سهراب نجار به بيان جايگاه حساس و مهم حراست در ايجاد امنيت اشاره نمود و همچنين در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه حفاظت و دستيبابي به اطلاعات و قرار دادن اطلاعات در اسرع وقت در اختيار حراست را امري ضروري دانست.

رئیس حراست شرکت ملی گاز ایران در پايان همايش، منطقه 8 عمليات انتقال گاز را بعنوان يكي از مناطق موفق برشمرد و از  هماهنگي و تعامل حداكثري في مابين واحد حراست و كاركنان اين منطقه تقدير و تشكر نمود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =