اسدالله عباسی

اسد الله عباسی :

تعلیم و تربیت همواره در جوامع نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند . در حقیقت راه و طریق سیاسی هر جامعه از تعلیم و تربیت آن نشات می گیرد و بعید به نظر می رسد که کشوری خط مشی و سیاست اش را از تعلیم و تربیتش جدا کند . در کشور ما نیز دانشگاه ها قطعا نقش تاثیر گذار وتعیین کننده ای دارند و می توان به جرات اظهار کرد که بدون هیچ تردیدی حتی بسیاری از رویدادهای سیاسی از دانشگاه ها آغاز می شود . با این مقدمه اشاره ای دارم به بحث بازنشستگی زود هنگام برخی از استادان که در دانشگاه های کشور اتفاق می افتد مسئله ای که در بسیاری از موارد دانشجویان را دچار ابهام می کند .

اتفاقی که به زعم برخی از افراد نوعی بی عدالتی و رفتاری غیر محترمانه برای استادان به شمار می رود . این روزها بازنشستگی استادان واژه زود هنگام را در کنار خود به یدک می کشد و هر نوع بازنشستگی برای افراد سوال بر انگیز شده است .بازنشستگی استادان در حال حاضر تحت شرایط امروزی جامعه دو پیامد را با خود به همراه دارد . اگر استادی خود بخواهد بازنشست شود می گویند که فلان استاد با دولت مخالف بوده است و اگر دانشگاه او را بازنشست کند تصور می شود که دانشگاه با وی مخالف بوده است . کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص همواره حامی استادان بوده و هست و برای بازنشستگی هر استاد به دنبال مدارکی است که از کار افتادگی آن استاد را بروز دهد .

 از طرفی در وجهه دیگر این مسئله باید در نظر داشته باشیم که تحت هر شرایط نظام و اهداف نظام اسلامی می تواند بر هر اندیشه ای ارجعیت داشته باشد . حتما اگر استادی بخواهد اندیشه ای ضد انقلابی و ضد اسلامی را در دانشگاه ترویج دهد باید از کار بر کنار شود و نباید اجازه داد که با این طرز تفکر به هدایت دانشجویان ادامه دهد . البته در خصوص قانون بازنشستگی استادان نیز ضعف هایی وجود دارد که قطعا مورد بررسی قرار می گیرد اما عموم مردم باید در نظر داشته باشند که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای استادان دارای ارزشی و منزلتی هستند که اعضاء کمیسیون را بر ان می دارد که از حقوق آنها دفاع کنند . به شرط آنکه این افراد با نظام و اسلام مخالف نباشند . ضمن آنکه باید در نظر داشت که هیچ استادی به خاطر مخالفت با دولتها بازنشسته نشده است بلکه قطعا مخالفتی بزرگتر و مهم تر مد نظر بوده است .  

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 55505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۱۷:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۸
    0 0
    یعنی دانشجویان و مردم نادان و بی شعور هستند و نمی توانند فرق حق و باطل را تشخیص دهند؟! خوب پس با اروپای قرون وسطی چه فرقی داریم؟
  • بدون نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۹
    0 0
    از کجا مخالفت یک استاد با اسلام را متوجه می شوید؟"اطلبوا العلم ولو بالصین"چه می شود؟
  • اسی IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۹
    0 0
    پس به نظر شما تو این مملکت هرکی بخواد دگر اندیش باشه باید بره بمیره؟ این توجیهات برای حذف اساتید مخالف قابل قبول نیست.آقای ستاری ضد اسلام بود یا آقای مردیها؟ کجایی شهید مطهری؟