صرفه جویی و افزایش بهره وری دو محور مهم اقتصاد مقاومتی در مازندران

استاندار مازندران از صرفه جویی و افزایش بهره وری به عنوان دو محور مهم اقتصاد مقاومتی در استان نام برد و بر ضرورت تحقق آنها با کمک تمامی دستگاههای اجرایی و مردم تاکید کرد .

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مازندران ،ربیع فلاح در جلسه شورای اداری شهرستان بابل لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی را اقدام و عمل با تلاش جهادی دانست و تاکید کرد : همه مدیران وظیفه دارند برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش جهادی کنند .
وی همه دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی استان را ملزم به اقدام و عمل در حوزه اقتصادی کرد و گفت : در استان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای پایش و نظارت بر فعالیت های دستگاهها در این زمینه تشکیل شده است و به طور جدی به دنبال عملیاتی شدن برنامه هاست.
استاندار مازندران از ایجاد همگرایی و همسویی در فعالیت های اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و افزود : برش استانی فعالیت های اقتصاد مقاومتی در استان تهیه شده است.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت : 57 برنامه با برش استانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش های کشاورزی ، صنعت و معدن و تجارت و گردشگری تهیه شده است.
وی یکی از وظایف مهم مدیران استانی را توجیه فعالیت های اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها برشمرد و افزود : ظرفیت های بسیار مهمی در استان وجود دارد که باید با مدیریت صحیح مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار مازندران همچنین ظرفیت های شهرستان بابل برای تحقق اقتصاد مقاومتی بویژه در بخش کشاورزی را ' بی نظیری ' توصیف کرد و گفت : مشکل تمام واحدهای تولیدی شهرستان باید در کمترین زمان ممکن شناسایی شود.
وی شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان ها با تهیه شناسنامه برای استفاده از تسهیلات بسته رونق تولید را ضروری دانست و از بانک ها خواست تا به کمک رونق تولید و اشتغال بیایند .
دولت تدبیر و امید در سال جاری برای رونق تولید و خروج اقتصاد کشور از رکود 160 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است که از این مبلغ چهار هزار و 800 میلیارد ریال سهم مازندران است .
این مبلغ قرار است در اختیار واحدهای تولیدی دارای مشکل چک های برگشتی و یا اقساط معوق ، واحدهای تولیدی تعطیل شده به خاطر مشکلات مالی ، واحدهایی که بهره برداری از آنها به خاطر نبود نقدینگی متوقف مانده است ، قرار گیرد.
بخشی از این مبلغ هم صرف تکمیل طرح هایی نیمه تمام دارای اولویت خواهد شد.
استاندار مازندران همچنین در این جلسه نقش استان را در امنیت غذایی کشور برجسته خواند و گفت : همجواری با کشورهای مصرف کننده محصولات کشاورزی به ویژه روسیه فرصت بسیار ارزشمندی برای توسعه صادرات است که باید با ایجاد شرکت های چندکاره بر این موضوع تمرکز کرد.
وی از اشتغال بویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی به عنوان دغدغه اصلی استان یاد کرد و افزود : باید از ظرفیت بی بدیل مازندران در زمینه کشاورزی ، گردشگری و دیگر زمینه ها برای رفع این دغدغه استفاده کرد.
فلاح یکی از برنامه های مهم استان در سال جاری را تکمیل کمربند جنوبی بابل دانست و گفت که امسال اعتبارات ویژه ای برای تکمیل این طرح اختصاص داده می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =