با حضور استاندار مازندران، 9 برنامه عملیاتی پروژه های اقتصاد مقاومتی و 23 عنوان پروژه در این راستا جهت تدوین برنامه عملیاتی توسط دستگاه های اجرایی مجری مصوب گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مازندران، ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان با اشاره به اين كه اقتصاد مقاومتي تنها در سايه اقدام و عمل جهادي و انقلابي تحقق مي پذيرد، بيان داشت: پروژه هاي اقتصاد مقاومتي استان بايد در زمان بندي مشخص به بهترين شكل اجرا شود و با نتايج قابل لمس براي مردم همراه باشد.
استاندار با اشاره به پروژه هاي اعلام شده از سوي دستگاه هاي اجرايي در زمينه اقتصاد مقاومتي، عنوان نمود: اين پروژه ها براي واگذاري به بخش خصوصي در اسرع وقت تعيين تكليف شود.
ربيع فلاح، افزايش بهره وري منابع آب و خاك و پروژه هاي تعريف شده در اين محور را از برنامه هاي مهم اقتصاد مقاومتي استان دانست و گفت: از جمله پروژه هاي اين بخش، توسعه زراعت در 100 هزار هكتار از زمين هاي تحت كشت دوم و رتون است كه با اجراي عملي آن و افزايش بهره وري، كمك هزينه هاي توليد تامين خواهد شد.
وي، افزود: جهاد كشاورزي استان در اسرع وقت نسبت به شناسايي اين زمين ها براي اجراي طرح و حصول نتيجه اهتمام نمايد.
مقام عالي دولت در استان، كاهش ضايعات كشاورزي در مراحل كاشت، داشت و برداشت و نگهداري محصولات زراعي را از ديگر پروژه هاي اين محور بيان كرد و تصريح نمود: با توسعه مكانيزاسيون تا حدود زيادي اين ضايعات كاهش مي يابد و لازم است با تمهيد ساز و كارهاي لازم، اقتصاد كشاورزي استان ساماندهي شود.
استاندار، اظهار داشت: با توجه به وجود بيش از 150 هزار هكتار از اراضي شيب دار در استان و وجود منابع آب در بسياري از اين نقاط، بايد با ارائه طرح و تعريف برنامه يي دراز مدت نسبت به افزايش بهره وري منابع آب و خاك اقدام نمود.
ربيع فلاح در بخش ديگري از سخنان خود با اعلام اين كه برش استاني صنعت و معدن اجرايي شده است، گفت: 1400 واحد توليدي كه زير يك ميليارد بدهي غير جاري دارند، شناسايي شدند و دولت براي احياي اين واحدها و تقويت اشتغال برنامه دارد تا به مدت يكسال تنفس بانكي براي آنان قائل شود.
در اين جلسه كه رييس كل دادگستري استان حضور داشت، پارسا، دبير ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان، گزارشي از اقدامات و برنامه هاي آتي ستاد ارايه نمود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =