ماجرای تقسیم نمایندگان مجلس در کمیسیون‌ها همچنان داغ است. کمیسیون قضایی- حقوقی ازجمله کمیسیون هایی بود که نمایندگان کمی به آن گرایش داشتند.

به گزارش خبرآنلاین، هیات رئیسه مجلس برای حل مشکل  کم بودن تعداد اعضای کمیسیون حقوقی- قضایی دست به دامن کمیسیون اصل نود شده و پنج نفر از هشت عضو ثابت کمیسیون اصل نود به کمیسیون قضایی- اجتماعی رفته‌اند. این پنج نماینده محمدعلی پورمختار، علی کاظمی، حسن نوروزی، حسین رضازاده و یحیی کمالی‌پور هستند.

این درحالیست که اصل نود،‌ کمیسیون پرجاذبه و قدرتمندی است و دست‌کم پورمختار برای ریاست آن اعلام کاندیداتوری کرده بود،‌ او در مجلس نهم نیز ریاست این کمیسیون را برعهده داشت. از همین روست که خروج پنج نماینده از این کمیسیون کمی عجیب به نظر می رسد.

نعمتی: خودشان مایل بودند به کمیسیون قضایی بروند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره جابجایی این نمایندگان به ایرنا گفت: آقای پورمختار خود مایل بود که به این کمیسیون برود. حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم هم خودش به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم رفت.

بهروز نعمتی افزود: برای تعدادی از حقوقدانان سخت بود به کمیسیون قضایی و حقوقی بروند، بالاخره برخی از دوستان تصمیم گرفتند به این کمیسیون بروند.

پورمختار: آقای لاریجانی تماس گرفت و اصرار کرد

اما نمایندگان جابه‌جا شده،‌ آنقدر که نعمتی می گوید راضی به نظر نمی‌رسند. محمدعلی پورمختار ابراز نارضایتی نمی کند اما خودخواسته این کار را نکرده است. او به خبرآنلاین گفت: آقای لاریجانی تماس گرفت و اصرار کرد تعدادی از ما به کمیسیون قضایی برویم. به هر حال کمیسیون قضایی هم کمیسیون بسیار مهمی است. طرح ها و لوایح بسیار مهمی در کمیسیون قضایی مطرح می شود.

رئیس کمیسیون اصل نود دوره نهم مجلس اظهار کرد: آقای لاریجانی گفتند حیف است کمیسیونی که طرف مقابلش قوه قضائیه است،‌  به حد نصاب نرسد و در تشکیل آن مشکل وجود داشته باشد.

نوروزی: من اصلا راضی نیستم

حسن نوروزی،  نماینده مردم رباط کریم که چندی پیش مدعی شده بود 17 پرونده در کمیسیون اصل نود دوره نهم گم شده و به نوعی رقیب پورمختار محسوب می‌شد نیز به خبرآنلاین گفت که با پای خود به کمیسیون قضایی نرفته و از این اتفاق راضی نیست.

عضو کمیسیون اصل نود در مجلس هشتم اظهار کرد: ما را به این کمیسیون بردند، خودمان به کمیسیون قضایی و حقوقی نرفتیم. این کار هیات رئیسه است. متاسفانه هیات رئیسه می‌تواند تکلیف کند که ما به کدام کمیسیون برویم اما من اصلا راضی نیستم.

گفتنی است با حذف پنج کاندیدای پیشین اکنون علی اردشیر لاریجانی، فرهاد تجری، داوود محمدی، بهرام پارسایی، امیر حسن‌خانی، فردین فرمند، ولی داداشی عضو کمیسیون اصل نود هستند. از این افراد تنها نام فرهاد تجری، داوود محمدی و بهرام پارسایی در لیست اولیه بود که دو نفر از آنها یعنی داوودی محمدی و فرهاد تجری اکنون به عنوان کاندیداهای ریاست مطرح شده اند. رای گیری برای کمیسیون اصل نود در صحن علنی مجلس انجام می شود.

216213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =