برخی خبرهای منتشر شده حکایت از عدم کاندیداتوری محمدعلی پورمختار برای ریاست کمیسیون اصل نود دارد.

به گزارش خبرآنلاین، کمیسیون اصل نود مجلس را باید بخاطر بعد نظارتی‌اي که دارد از مهمترین کمیسیون‌های تخصصی مجلس دانست. کمیسیونی که حتی در نحوه انتخاب رییس هم از دیگر کمیسیو‌ ها متفاوت شده است و رای گیری برای انتخاب رییس نه درون کمیسیونی که در صحن علنی مجلس صورت می گیرد.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، کاندیداهای ریاست کمیسیون اصل 90 باید از سوی اعضای این کمیسیون به صحن پارلمان معرفی شوند که در نهایت یک نفر با رأی اکثریت بهارستان‌نشینان انتخاب می‌شود.

در این دوره از مجلس نیز محمدعلی پورمختار، فرهاد تجری، حسن نوروزی، داوود محمدی، حسین رضازاده، بهرام پارسا، یحیی کمالی و محمد کاظمی به عضویت ثابت این کمیسیون درآمدند.

در این میان اما محمدعلی پورمختار به واسطه چهارسال سکانداری کمیسیون اصل نود مجلس نهم از شانس بالاتری برای ریاست این کمیسیون برخوردار بود. او حتی در گفت و گویی که با خبرآنلاین داشت از عزم خود برای کاندیداتوری گفت و اظهارات مطرح شده از سوی حسن نوروزی پیرامون گم شدن برخی پرونده‌ها در کمیسیون اصل نود را حاشیه سازی نماینده رباط کریم دانست که سودای ریاست کمیسیون اصل نود را دارد.

در میان این گمانه‌ها اما خبرگزاری تسنیم از معرفی فرهاد تجری و داوود محمدی دو چهره اصولگرای این کمیسیون به صحن علنی مجلس برای ریاست کمیسیون اصل نود خبر داده است. امری که هنوز از سوی این نمایندگان تایید یا تکذیب نشده است اما علامت سوالی را درباره عدم کاندیداتوری محمدعلی پورمختار ایجاد کرده است.

216216

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =