در سال 92 و 93 ، 19 کتابخانه روستایی در مناطق مختلف استان همدان ایجاد شده که برای هر کتابخانه باید حداقل 200 میلیون تومان هزینه کرد، همچنین برنامه‎ریزی شده است در روستاهای دارای جمعیت بالا کتابخانه ساخته شود که در این راستا از ظرفیت‎های موجود نیز استفاده خواهد شد

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمد ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی استاندار که در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: بنیاد شهید باید یادمان شهید مدنی را هرچه زودتر آماده کند چرا که بودجه لازم در این خصوص را نیز در اختیار دارد.


وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اظهار داشت: سیاست‎های برنامه ششم توسعه تدوین و راهبردها مشخص می‎شود سپس به برنامه و بعد به سمت پروژه حرکت می‎کنیم تا به هدف برسیم.


معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تاکید بر اینکه دانشگاه‎ها، نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، شهرداری‎ها و... در بخش ورزش نقش‎آفرین هستند، افزود: باید ظرفیت‏‎ها در نظر گرفته و همه به سمت برنامه سوق داده شود.

وی با بیان اینکه به راحتی می‎توان از ظرفیت‎های مردمی و عمومی در راستای اهداف برنامه ششم توسعه استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: باید برش شهرستانی را نیز در کنار برش استانی داشته باشیم و نقش شهرستان‎ها در حوزه نرم‎افزاری و سخت‎افزاری را مشخص کنیم.

الهی‎تبار با بیان اینکه جامعه‎ای توسعه پیدا می‎کند که انسان سالم و بانشاط داشته باشد و ورزش چه بعد همگانی و چه در قهرمانی حائز اهمیت است، بیان کرد: مدیرکل ورزش و جوانان باید شورای ورزش را سریعتر تشکیل دهد.


وی در ادامه با اشاره به احداث مرکز اسناد و کتابخانه‎های ملی منطقه غرب کشور در کنار باغ میوه همدان، یادآور شد: این مرکز اسناد باید با استفاده از تأمین منابع ایجاد شود و مصوبه این جلسه به شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان ارائه خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه باید نهادهای حمایتی فعالیت خود را در ماه رمضان گسترده‎تر کنند و پیگیر حمایت‎ از اقشار ضعیف جامعه باشند، تاکید کرد: مسؤولان از فرصت ماه مبارک رمضان برای دیدار با ایتام و خانواده‎های نیازمند استفاده کنند.

در پایان این جلسه از کتاب «من شهید می‌شوم» مجموعه‎ای از خاطرات شهید حسین علی نوری رونمایی شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =