ایسنا نوشت: سخنگوی رزمایش بیت المقدس ۲۸ با تشریح سه هدف رزمایش گفت: مدافعان حرم در جهت امنیت و اقتدار امت اسلامی تلاش می کنند.

مرحله اول و دوم رزمایش بیت المقدس بیست و هشت با عنوان حیدر کرار 3 صبح امروز در کویر مرنجاب آران و بیدگل با شلیک دو فروند موشک نازعات با برد 140 کیلومتر به سمت اهداف از پیش تعیین شده آغاز شد.

در ابتدای این رزمایش دو فروند موشک N10 , N6 نازعات تحت اهداف تعیین شده با موفقیت شلیک شدند.رزمایش با آتشبار توپخانه و شلیک پانزده کاتیوشا 122 میلی متری ادامه دارد.

قرار است علاوه بر موشک های نازعات موشک های برد کوتاه فجر 5 نیز به سمت اهداف تعیین شده شلیک شوند و راکت اندازهای 122 و توپخانه دوربرد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سمت اهدف از پیش تعیین شده شلیک خواهد شد.

این رزمایش با پرتاب موشک های فجر 5 ادامه خواهد یافت و مرحله سوم آن نیز فردا در منطقه نصرآباد اصفهان برگزار خواهد شد.

در این خصوص امیر سید کمال پیمبری در مورد اهداف رزمایش بیت المقدس 28 اظهار داشت: توانمندی دفاعی در این رزمایش مورد ارزیابی قرار می گیرد و امیدواریم بتوانیم حداکثر بهره را از این رزمایش ببریم و این تخصص را به نسل آینده منتقل کنیم.

امیر پیمبری در پاسخ به سئوالی در خصوص وقایع خان طومان سوریه و شهید شدن تعدادی از مدافعین حرم اظهار داشت: مدافعان حرم در جهت امنیت و اقتدار امت اسلامی تلاش می کنند؛ دشمنان وحدت امت اسلامی بدانند با این ترفندها راه به جایی نخواهند برد.

همچنین میزان گزارش داده، امیرپوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران درخصوص پیام این رزمایش گفت: پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه پیام صلح و دوستی است و اینکه این کشورها به این خود باوری برسند که خودشان قابلیت برقراری امنیت در کشورشان دارند.

وی با اشاره به زیاده خواهی کشورهای استکباری اظهار داشت: پیام این رزمایش برای کشورهایی که خیال خام تجاوز را در سر می‌پروانند، این است که بدانند در این مملکت سربازان ولایتمداری وجود دارد که اگر رهبرشان فرمان دهند، نه تنها در حوزه مرزی جغرافیایی بلکه در هر نقطه که لازم باشد حضور یافته و اقتدار و صلابت نیروهای مسلح را به جهانیان نشان می‌دهند.

امیر پوردستان اظهار داشت: از مهم ترین اهداف این رزمایش ارتقای قابلیت‌های دفاعی رزمندگان و نیروها از طریق تمرین تکنیک و تاکتیک‌های عملیاتی که پیش از این در مدارس نظامی متناسب با جنگ‌های ناهمتراز و نیابتی کار کردیم، می‌باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: ما خود را برای تهدید فرامنطقه‌ای آماده می‌کنیم خصوصا برای تهدیدات در حوزه جنگ‌های نیابتی که بازیگران آن گروهای تکفیری و تروریستی هستند.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538858

برچسب‌ها