۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
جاذبه های گردشگری کردستان بیشتر معرفی شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: با توجه به وجود ظرفیت های فراوان در این استان، لازم است تمامی مراکز و جاذبه های گردشگری کردستان به هموطنان در سایر نقاط ایران و نیز به گردشگران خارجی معرفی شود.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان برگزار شد.

در این جلسه امیر قادری معاون عمرانی استاندار با یادآوری انتخاب شهر مریوان به عنوان یکی از شهرهای برتر گردشگری و شهرهای سنندج و بانه به عنوان شهرهای قابل تقدیر این حوزه در کشور در ایام نوروز، این موفقیت را حاصل تلاش گروهی اعضای ستاد دانست.

وی با اشاره به محدودیت های مالی بر ضرورت اولویت بندی نیازها تأکید کرد و گفت: باید در زمینه معرفی جاذبه های کردستان با هدف رونق گردشگری و افزایش سفر به استان اقدامات بیشتری انجام شود.

معاون استاندار کردستان تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت های فراوان در این استان، لازم است تمامی مراکز و جاذبه های گردشگری کردستان به هموطنان در سایر نقاط ایران و نیز به گردشگران خارجی معرفی شود.

قادری با بیان اینکه شهر سنندج نیز به لحاظ جذابیت های گردشگری و سفر چیزی از شهرهای دیگر در استان های همجوار کم ندارد، افزود: این امر می طلبد تا در زمینه معرفی هر چه بیشتر این شهر نیز، اقدامات مناسب صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با یادآوری تلاش مجدانه دولت برای بهبود وضعیت راه های استان و پیگیری های صورت گرفته، گفت: کمبود منابع مالی و شرایط کوهستانی کردستان که جاده سازی در آن را دشوار می کند از مهمترین چالش های ما در این زمینه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به تلاش مجموعه دولت و اداره راه برای کار در این شرایط، تصریح کرد: راه های کردستان پاسخگوی ترافیک ترانزیتی در محورهای این استان نیست.

قادری با ابراز امیدواری نسبت به اصلاح و ارتقای وضعیت راه های استان، این امر را از مطالبات اصلی مردم استان داسنت و گفت: باید وزارت راه و شهرسازی در مورد راه های استان تجدیدنظر کند.

وی یکی از مشکلات اصلی استان را در بخش حمل و نقل دانست و خاطرنشان کرد: پیگیر حل مشکلات در این زمینه هستیم و وزارت راه نیز باید در این زمینه توجه بیشتری کند.

معاون استاندار کردستان گفت: فعال کردن حوزه گردشگری باید توسط بخش خصوصی انجام بگیرد و دولت وظیفه دارد با فراهم کردن زیرساخت ها به رونق فعالیت بخش خصوصی کمک کند.

در ادامه این جلسه مواردی مصوب شد از جمله اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مستندات خود، دال بر اینکه دولت در استان های دیگر به ستاد سفر کمک اعتباراتی کرده است را ارائه دهد تا این قضیه نیز در استان کردستان پیگیری شود.

همچنین مقرر شد شهرداری ها در مراکز شهرستان ها ، برپایی جشنواره هایی با هدف رونق سفر را با همکاری میراث فرهنگی در دستور کار قرار دهند.

در این جلسه مقرر شد اداره راه و شهرسازی، امورات طراحی و فنی تابلوهای راهنمای اماکن گردشگری در حوزه برون شهری را انجام بدهد و مأموریت نصب این تابلوها با اداره کل میراث فرهنگی باشد، همچنین در محدوده داخل شهرها، نصب این تابلوها بر عهده شهرداری ها خواهد بود.

همچنین مقرر شد با توجه به برنامه سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور برای ارائه تسهیلات ساخت مجتمع های رفاهی برون شهری، سازمان پایانه های استان، این امر را با هدف جذب بخش خصوصی و رونق سفر و گردشگری در دستور کار قرار بدهد.

انجام عملیات احداث نمازخانه و سرویس های بهداشتی مناسب در داخل و خارج از شهرها توسط شهرداری و میراث فرهنگی در قالب بسته های سرمایه گذاری آماده واگذاری به بخش خصوصی، تداوم همکاری راهنمایی و رانندگی با مسافران ورودی به شهرهای استان برای دسترسی آنها به مراکز گردشگری و رفاهی، ضرورت پرهیز آموزش و پرورش از پذیرش مسافران غیرفرهنگی در اماکن تحت نظر، مگر به درخواست اداره کل میراث فرهنگی کردستان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

تنظیم تقویم خاص برای برنامه های گردشگری توسط دبیرخانه ستاد، برخورد بیشتر نیروی انتظامی با خانه های استیجاری غیرمجاز در شهرهای گردشگرپذیر هم، بخش دیگری از مصوبات این جلسه بود.

معاون استاندار کردستان در پایان این جلسه تأکید کرد: مشکلاتی که در سطح استان قابل حل نیست باید به دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر منعکس شود تا از این طریق به ستاد ملی سفر و وزارتخانه های مربوطه برای حل و فصل ارائه و پیگیری شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =