رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی روسیه، آذربایجان و ترکیه با اشاره به فرصت های طلایی برجام در توسعه روابط اقتصادی با جهان گفت: شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه علاقمند است که در حوزه تجارت خارجی، ایران جایگزین ترکیه گردد.

به گزارش خبرآنلاین، محود واعظی در همایش روسای اتاق های بازرگانی کشور در تبریز افزود: حجم مبادلات تجاری روسیه و ترکیه سالانه 4.5 میلیارد دلار بود که با مشکلات پیش آمده بین مسکو و آنکارا فرصت طلایی برای جایزگینی ایران پیش آمده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با توجه به نقش آذربایجان شرقی در تجارت منطقه ای، امیدواریم این استان به عنوان طلایه دار تجارت ایران با کشورهای روسیه، ترکیه و آذربایجان تبدیل گردد.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری آذربایجان و دیدار با الهام علی اف، گفت: رئیس جمهوری آذربایجان نیز به شدت علاقمند به توسعه روابط اقتصادی با آذربایجان شرقی و تبریز است و امیدواریم فضای پدید آمده به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد.

محمود واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار مثبت برجام در عرصه های بین المللی تصریح کرد: پیش از این بازرگانان ما گلایه می کردند که بدلیل تحریم های بین المللی امکان تجارت و حتی مراودات بین المللی وجود ندارد اما با فضای ایجاد شده، موانع یکی پس از دیگری از سر راه برداشته می شود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =