هر بحرانی قابل پیشگیری است ، جز بحران قطع برق

در دیدار مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با فرماندار شهرستان میامی مطرح شد: هر بحرانی در کشور قابل جبران و پیشگیری است اما در حوزه صنعت و تولید قطع برق صدمات جبران ناپذیری وارد خواهد نمود و اثرات آن تقریباً غیر قابل پیشگیری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،سید محمد حسینی نژاد در این دیدار افزود: در پروژه بهسازی شبکه‌های برق داخل روستاها در طرح بهارستان از سال ۱۴۰۱ تاکنون بالغ بر شش هزار مشترک روستایی منتفع شده‌اند و بیش از ۹۵ کیلومتر از شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف در شهرستان میامی مورد اصلاح قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲ به منظور جذب ۴۸۱ مشترک جدید و خدمت رسانی به بیش از ۱۶ هزار مشترک موجود، بالغ بر ۳۶ هزار متر و شهرستان میامی شبکه فشار ضعیف و متوسط هوایی و زمینی احداث شده است و ۲۵ ایستگاه هوایی توزیع برق نیز نصب شده است.

حسینی نژاد افزود: صلاح و بهینه‌سازی ۴۹ کیلومتر از شبکه توزیع برق به منظور رفع سد معبر و جابه جایی پست‌های عمومی روستاهای کوهان، طلوبین، هونستان، محمدآباد، جودانه و کلاته اسد و همچنین پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خود نگهدار در شهرستان میامی از عمده‌ترین اقدامات صنعت توزیع برق در سال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور جبران ناترازی در بخش تولید اقدامات متعددی از سوی وزارت نیرو ابلاغ شده است تا با کمترین میزان صدمات عبور موفق از پیک بار تابستان را در سال ۱۴۰۳ داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید پیش بینی شده است با افزایش دو درجه ای دما مقدار ۱۶۰۰ مگاوات مصرف برق به نسبت سال گذشته در کشور افزایش داشته باشد گفت: هم اینک که به ایام پیک مصرف برق در عمده نقاط کشور نرسیده‌ایم مناطق جنوب کشور در پیک مصرف برق خود وارد شده‌اند و از اهمیت موضوع باید به این نکته اشاره داشت که بیش از نیمی از ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های آبی به جهت خشکسالی در ایام گرم امسال در دسترس نخواهد بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: برای عبور از پیک بار تابستان چاره‌ای جز مدیریت مصرف برق در تمامی حوزه‌ها نداریم و امیدوار هستیم تا با جابجایی نیاز مصرف از زمان پیک بار در بخش صنعت و کشاورزی به ایام کم باری در شبانه روز، کمترین صدمات را در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: این شرکت به منظور عبور موفق از پیک بار آمادگی خود را برای مشاوره رایگان درخصوص نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای تمامی مشترکان علی الخصوص در بخش صنعت و کشاورزی دارد و قطعاً افرادی که در این زمینه فعالیت داشته باشند و موفق به نصب نیروگاه‌های مقیاس کوچک شده اند، با عنایت به هوشمندسازی شبکه از روند مدیریت بار کنار گذاشته می‌شوند.

در ادامه علیرضا آشوری، فرماندار میامی از زحمات ارزشمند توزیع برق و خدمت رسانی سریع و به هنگام در سطح شهرستان میامی اظهار خرسندی داشت و ضمن تشکر بیان کرد: با توجه به سیاست‌ دولت در بخش مهاجرت معکوس افراد از شهرها به روستاها، انتظار می‌رود برق رسانی به شهرک‌های روستایی همچون سنوات گذشته در اولویت توزیع برق قرار گیرد و قطعاً تامین امکانات و زیرساخت‌های اولیه زندگی به این موضوع سرعت بالاتری خواهد بخشید.

فرماندار شهرستان میامی افزود: بهسازی و اصلاح شبکه‌های توزیع برق در شهرستان قابل تقدیر است و اهتمام مدیران دستگاه‌های خدمت رسان به روستاها نشان از توسعه روحیه ی خدمتگزاری در دولت است.

آشوری افزود: از شرکت توزیع برق استان به عنوان نهاد خدماتی توقع است که با برنامه‌ریزی دقیق در زمینه مدیریت پیک بار تابستان تمام سعی خود را برای وارد آمدن کمترین میزان تلفات و صدمات بر قشر کشاورز و صنایع به انجام برساند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =