رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ارومیه: کشاورزان از فروش سیب ضرر می کنند

بهنام تاج الدینی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ارومیه گفت: متاسفانه قیمت فروش سیب کشاورزان بسیار کمتر از قیمت تمام شده است و این فروش برای آنها با ضرر زیادی همراه است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، بهنام تاج الدینی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ارومیه در نخستین جلسه این کمیسیون در سال 95 گفت: سیب استان به رغم همه تلاش های صورت گرفته تا عید با ضرر به بازار عرضه شد زیرا وقتی قیمت تمام شده یک کیلو ۱۴۰۰ تومان است به قیمت۸۰۰ تومان بفروش میرسد یعنی ضرر یک باغدار و این اصلا اصولی نیست و باید چاره اندیشید.
وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی افزود:مسئولین استانی و کشوری برای حمایت از حوزه کشاورزی منطقه اهتمام ورزند.
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ارومیه ضمن انتقاد از اوضاع خرید شیر و عدم حمایت از دامداران استانی و شیوه بازپرداخت تسهیلات بانکی تصریح کرد: وضعیت خرید شیر از دامداران باعث شده آنها میل به فروش این محصول بصورت آزاد داشته باشند.
تاج الدینی گفت: امسال همانند سایر نقاط کشور، یارانه صادراتی برای گوشت مرغ در استان آذربایجان‌غربی تخصیص می‌یابد ضمن اینکه قرار است واردات گوشت قرمز نیز کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به ممنوعیت واردات میوه در کشور در سال ۹۵ گفت: طبق تصمیم گرفته شده دراین باره تنها میوه‌هایی که در داخل کشور تولید نمی‌شود وارد خواهد شد.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه با ابراز خرسندی از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تصریح کرد: خوشبختانه در ماه‌های گذشته تراز دریاچه ارومیه نسبت به کمترین تراز یک متر افزایش یافته است که نوید خوبی است.
تاج الدینی با ابراز تاسف از کاهش صادرات لبنیات گفت: متاسفانه نداشتن قدرت رقابتی صادراتی از جمله بسته بندی های ضعیف و نداشتن مشوق‌های تشویقی همانند ترکیه و مصر سبب شد که ایران بازار منطقه را از دست بدهد.
وی از پرداخت یارانه سیب‌زمینی در استان خبر داد و افزود: به زودی یارانه سیب‌زمینی به کشاورزان پرداخت شده و خوشبختانه آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیش‌رو در این زمینه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =