استاندار سمنان : توسعه دولت الکترونیکی خدمتی ماندگار  در استان سمنان است

محمد رضا خباز در جلسه کار گروه توسعه دولت الکترونیک در استان سمنان اظهار داشت :توسعه دولت الکترونیکی خدمتی ماندگار با هدف اصلاح و سالم سازی نظام اداری ، و تسریع ارائه خدمات مطلوب دولت به مردم که باید در استان سمنان محقق شود

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان سمنان با حضور استاندار سمنان و همتیان معاون اقتصادی و منابع انسانی استانداری سمنان و اعضای کارگروه در محل سالن غدیر استانداری سمنان با موضوع توسعه دولت الکترونیک در استان برگزار شد
در این جلسه استاندارسمنان با اشاره به اهمیت توسعه دولت الکترونیک در استان گفت اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید مبنی بر تحقق دولت الکترونیک ، مسئولان استان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که این مهم در سطح استان به منصه ظهور برسد و با توجه به اینکه در استان سمنان زیر ساختهای فر اهم است باید این مسیر را زودتر طی کنیم تا الگویی در کشور باشیم .وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و ارائه طرح ها گفت ما از ریاست محترم جمهور خواستیم تا زمینه ها و امکانات و اعتبارات لازم جهت اجرای دولت الکترونیک را در استان فراهم شده تا این امر در استان سمنان آغاز گردد
محمد رضاخباز با تأکید براینکه سرعت در اجرای امور، نظارت دقیق تر بر فرایند ارائه خدمات و کاهش حجم مراجعات مردم، سه راهبرد کلیدی در تحقق دولت الکترونیک بشمار می رود افزود :برای اصلاح امور مردم، رفع گرفتاری و.پاسخگویی به درخواستهای مردم و برای حفظ حرمت ارباب رجوع ضروری است که این امر مهم محقق شود .
استاندار سمنان همچنین با اشاره به نقش سامد " شبکه ارتباط مردم و دولت رابلوغ فکری دولت در بحث دولت الکترونیک گفت: با استفاده از سامانه الكترونيكي ارتباط دولت و مردم، ضمن كاهش هزينه و شتاب بخشيدن به كارهاو با حذف بوروکراسی اداری و مکاتبات کاغذی مردم در دستگاه ها مردم در انجام امور خود احساس رضایتمندی بیشتری نسبت به خدمات ارائه شده از سوی دولت خواهند داشت.
وی الزامات اتصال به شبکه دولت الکترونیک با هدف سهولت در صدور مجوزهای واحدهای تولیدی و صنعتی را مورد تأکید قرار داد و اظهارداشت: مدیران باید به این باور برسند که الکترونیکی شدن امور، تسهیل بخش در تمامی حوزه ها است و خدمت به مردم از درگاه الکترونیک بسیاری از خدمات را تسریع می بخشد.
وی با بیان اینکه اهمیت دادن به ارائه خدمات موثر دولت الکترونیک شرایطی را به وجود می آورد که باعث جذب سرمایه گذاران و سرمایه گذاری نیز می شود، گفت: تامین زیرساخت ها، مهم ترین بخش توسعه دولت الکترونیکی است که باید مورد توجه مسئولان باشد تا در این بستر توسعه استان محقق شود.
استاندار سمنان گفت : دستگاههای اجرایی باید با تمام توان و ظرفیتها و پتانسیلهای خود در جهت تسریع در روند اجرای این امر خطیر و مهم در استان گام بردارند.
ایشان اذعان داشت: اگر ما به اصلاح نظام اداری ، شفاف سازی سالم سازی خدمات دولت و رفاه مردم معتقدیم این امر محقق نخواهد شد مگر با راه اندازی دولت الکترونیک. که این امر مهم خدمتی است ماندگاربا هدف اصلاح و سالم سازی نظام اداری ، تسریع ارائه خدمات مطلوب دولت به مردم که باید در استان سمنان محقق شود .
همتیان معاون اقتصادی و منابع انسانی استاندار در این جلسه با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در استان سمنان با تاکید بر تسریع در روند اجرایی شدن شبکه دولت الکترونیک در استان سمنان از مدیران خواست تا با دقت نظر بیشتری گام بردارند .
ایشان با اشاره به اینکه راه اندازی دولت الکترونیک در استان سمنان نقش مهمی در جهت خدمت بیشتر به مردم دارد تصریح کرد : بایدتدابیر لازم همه موانع و مشکلات در سر راه توسعه دولت الکترونیک حل گردد وبا تشریک مساعی و هم افزایی تمامی دستگاههای اجرایی در استان و مدیران و کارشناسان توانمند این مهم محقق گردد .
در ادامه جلسه همچنین همتیان معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری ، مهندس مرادی مدیر کل دفتر فناوری و ارتباطات استانداری و مهندس شهاب مدیر کل فناوری اطلاعات استان سمنان گزارش جامعی از اقدامات انجام گرفته در جهت توسعه دولت الکترونیک در استان سمنان را ارائه نمودند .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =