رییس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: با اتمام واعلام نتایج مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید همدلی وهمکاری نمایندگان و دولت برای توسعه کردستان مد نظر قرار بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، علیرضا آشناگر در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اعلام نتایج قطعی مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم با حضور در پای صندوق های رای وظیفه خود را به انجام رساندند گفت: از این پس باید دغدغه دولت و نمایندگان منتخب مردم توسعه، پیشرفت و بهبود شاخص های اقتصادی استان باشد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آرا نهایی ریخته شده در صندوق های اخذ رای "سیداحسن علوی" از حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره باکسب 43هزار و499 رای به مجلس را یافته است گفت: "سالار مرادی" دیگر کاندیدای این حوزه انتخابیه با کسب 36هزار و 373 رای از راهیابی به مجلس دهم بازمانده است.

آشناگر همچنین به نتایج انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه انتخابیه مریوان وسروآباد "منصور مرادی" با کسب 28 هزارو138 رای راهی بهارستان شد.

وی افزود : "امید کریمیان" کاندیدای دیگر این حوزه 22 هزارو 907 رای از مجموع آرا صحیح اخذ شده را در این حوزه را به خود اختصاص داده است.

رییس ستاد انتخابات استان کردستان با بیان اینکه در این دو حوزه انتخابیه در مرحله دوم مجموع کل برگ های رای ماخوذه 136 هزارو 485 برگ بوده است گفت: کل آرا صحیح اخذ شده که ملاک عمل نیز هست 130 هزارو917 رای می باشد.

علیرضا آشناگر تایید کرد از تعداد کل آرا پنج هزار و 568 برگ رای برگ های باطله ماخوذه و57 رای نیز ارای باطله غیرماخوذه بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 34 هزار نفر از شرکت کنندگان معادل 25 درصد در این دوره برای بار اول رای دادند گفت: درحوزه انتخابیه سنندج ، کامیاران و دیواندره این رقم 21 هزارو 114 و در شهرستان های مریوان و سروآباد 13 هزارو243 نفر ثبت گردیده است.

آشناگر به تجهیز و استفاده همه 602 شعبه اخذ رای در این مرحله به تجهیزات الکترونیکی اشاره ای داشت و افزود: این تجهیزات احراز هویت رای دهندگان سرعت و دقت در روند برگزاری انتخابات را به میزان بسیار قابل توجهی افزایش می دهد که امیدواریم در انتخابات های آینده فرایند انتخابات کاملا الکترونیکی برگزار شود.

وی در پایان از تمامی عوامل اجرایی و دست اندرکار برگزاری انتخابات تشکر و قدر دانی کرد و گفت: با کمک و همراهی دستگاه ها و نهاده های متولی، و مشارکت مردم انتخابات در کردستان با امنیت کامل برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =