افزایش 1 درصدی برخورد پلیس راهور استان البرز با تخلفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از برخورد با رانندگان متخلف در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز،سرهنگ سید همایون شریفی گفت: در فروردین امسال، با بهرگیری از سیستم های هوشمند و به روز مرتبط با ناجا 74 خودرو دارای خلافی بیش از ده میلیون ریال توقیف و 82 راننده نیز به جهت دارا بودن سابقه بیش از 30 نمره منفی به مدت سه ماه از رانندگی محروم شدند.

وی ادامه داد: به منظور حفظ جان شهروندان در معابر 35 راننده مست و معتاد شناسایی و به مدت 6 ماه از رانندگی محروم شده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: در فروردین ماه سال با 25443 نفر راننده حادثه ساز برخورد نموده که در مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین با 25025 نفر راننده که دارای تخلفات ساکن بوده اند برخورد شده که آن نیز در مدت مشابه 4 درصد کاهش داشته است، و با 675 نفر راننده که سایر تخلفات را مرتکب شده اند برخورد شده که آن هم نسبت به سال قبل 5 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ شریفی افزود: در مجموع 106247 برگ اخطاریه که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 2 درصد رشد داشته برگه اخطاریه صادر شده است، و در مجموع 1 درصد برخورد پلیس راهور استان البرز با تخلفات نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز در خصوص عدم افزایش مجموع تصادفات استان البرز در فروردین سال 95 گفت: در فروردین ماه سال جاری با توجه به افزایش سفرها درون شهری تصادفات درون شهری اعم از فوتی، جرحی و خسارتی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی نداشته است.

وی افزود: تصادفات فوتی صفر درصد، تصادفات جرحی 29 درصد و 47 درصدی تصادفات خسارتی افزایش داشته اند.

سرهنگ شریفی تصریح کرد: عمده ترین علل تصادفات عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم است ، خوشبختانه با اقدامات ویژه و زحمات شبانه روزی ماموران پلیس راهور و دقت رانندگان در رعایت قوانین و توصیه های ایمنی میزان تصادفات فوتی در فروردین ماه امسال هیچ گونه افزایشی نسبت به مدت مشابه سال قبل نداشته است.

وی همچنین از توقیف 2858 دستگاه وسیله نقلیه مختلف در استان البرز خبر داد و گفت: پلیس راهور استان البرز 2558 دستگاه وسایط نقلیه مختلف را در فروردین ماه سال جاری متوقف نموده است که این موضوع در راستای برقراری انظباط اجتماعی_ ترافیکی و با هدف تسهیل در عبور و مرور و برخورد با موتورسواران و رانندگان مختلف طرح ارتقا امنیت اجتماعی در سطح استان به اجرا گذاشته شده است.

وی در پایان گفت: در فروردین ماه سال جاری تعداد 1088 دستگاه خودرو و تعداد 1770 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شدند که نسبت به سال گذشته 4 درصد توقفیف خودرو و 1 درصد موتورسیکلت افزایش داشته است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =