۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۵

یکی از اعضای هیات داوری شصت و ششمین جشنواره فیلم کن پس از دیدن فیلم سینمایی «نفس» تاکید کرد که این فیلم سینمایی اثری هنرمندانه ، قدرتمند با ساختاری منسجم و کارگردانی قوی است که به خوبی توانسته مفاهیم انسانی را در قالب یک فیلم به تصویر بکشد.

به گزارش خبرگزاری  خبرآنلاین، «باربارا لوقه دولا شاقیه» روزنامه نگار که از منتقدان و داوران جشنواره‌های سینمایی در عرصه بین الملل است و در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر نیز حضور دارد در این ایام به تماشای فیلم «نفس» ساخته نرگس آبیار نشسته است و نقطه نظر خود را درباره این فیلم سینمایی بیان کرد.

این منتقد و کارگردان آلمانی پس از دیدن فیلم «نفس» در بخش بازار فیلم سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر نقطه نظر خود نسبت به تازه ترین اثر نرگس آبیار را مطرح کرد و در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: سینمای ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت قابل توجهی در زمینه های مختلف داشته است و پیش از این با فیلم های متفاوتی از این سینما روبرو شدم و خوشبختانه پس از دیدن فیلم «نفس» بر این اعتقاد استوارتر شدم که سینمای ایران هنوز حرف برای گفتن در دنیا دارد.

«باربارا لوقه دولا شاقیه» که یکی از عضای هیات داوران هشتیمن جشنواره «آدلاید» در استرالیا نیز بوده است، ادامه داد: تولید فیلمی مثل «نفس» نشان دهنده شکوفایی و خلاقیت در شیوه روایت داستان های تاریخی ایران است و خوشبختانه داستان صلح در این فیلم سینمایی به زبانی ساده و کودکانه رواست شده است.

این منتقد سینما ادامه داد: فیلم سینمایی «نفس» اثر خوبی بود و توانسته پیام ضد جنگ و ضدخشونت را به دنیا نشان دهد. آنقدر این پیام در همه وجه های فیلم واضع و مبرهن بود که نیازی نیست که درباره آن بیشتر توضیح داده شود چرا که جادوی سینما و هنر کارگردانی توانسته به خوبی این پیام را به مخاطبان منتقل کند.

«باربارا لوقه دولا شاقیه» یادآور شد: به خوبی توانستم با شخصیت اصلی فیلم ارتباط برقرار کنم. شخصیت بهار برای من شیرین و خاص بود و به خوبی توانستم با فضای کودکانه، هوش، کنجکاوی و سادگی دختربچه که نماینده احساسات پاک تمام کودکان دنیا بود، ارتباط برقرار کنم.

عضو انجمن بین‌المللی منتقدان طرفدار سینما در ادامه گفت: کودکانی که با تصویر پاک برای آینده خود آرزوهای زیادی دارند و حس آزادی طلبی آنها بدون هیچ مرزبندی تعریف می شود. در واقع تصویری را که من در فیلم «نفس» از دنیای کودک دیدم در کمتر آثار سینمای جهان مشاهده کرده ام.

«باربارا لوقه دولا شاقیه» منتقد آلمانی در پایان گفت: پیام آزادی و آرامش را می توان در لحظه، لحظه فیلم سینمایی «نفس» به تماشا نشست و از دنیای کودکانه و سرشار از سادگی بهار نکات آموزنده ای دریافت کرد و در نهایت از جادوی سینما لذت برد.

58245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =