برنده نخل طلای کن پاسخ داد / رد شدن فیلم من به خاطر حمایت از پوتین دروغ است

امیر کوستوریتسا کارگردان برنده نخل طلای کن گزارش‌های مربوط سیاسی بودن عدم حضور فیلم خود در جشنواره کن را نادرست خواند.

به  گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به تازگی در اخبار آمده بود که این کارگردان دلیل پذیرفته نشدن فیلم جدیدش «در راه شیری» در جشنواره فیلم کن را حمایت خود از ولادمیر پوتین می‌داند. اما کوستوریستا این اظهارات را انکار کرد.

او در گفت‌وگویی اختصاصی با اسکرین‌دیلی درباره این نقل‌قول‌ها که نخست در یک خبرگزاری روس منتشر شده بود، گفت : «من واقعا گیج شدم. نمی‌دانم چه خبر است. من مطلقا با هیچ‌کسی صحبت نکرده‌ام.»

این خبرگزاری روس ادعا کرده بود که امیر کوستوریتسا یک روز پس از پایان مهلت فیلم خود را به جشنواره فرستاده است اما هیچ‌کسی به فیلم اعتنا نکرده است.

کارگردان «رویای آریزونا» با مضحک خواندن این ادعا گفت که تیری فرمو مدیر جشنواره کن کاملا در جریان ساخت فیلم او بوده و فیلم را تماشا کرده است.

کوستوریتسا دو بار در سال‌های 1985 با فیلم «وقتی بابا رفته بود ماموریت» و 1995 با فیلم «زیرزمین» نخل طلای جشنواره کن را از آن خود کرده است. این کارگردان می‌گوید که حتی از وجود ضرب‌العجل برای ثبت فیلم‌ها اطلاع نداشته است. تیری فرمو معمولا پس از اعلام رسمی آثار حاضر در جشنواره نیز فیلم‌هایی را به بخش رقابتی اضافه می‌کند.

کوستوریتسا گفت : «جشنواره کن فیلم ما را می‌خواست ولی کار ما هنوز به پایان نرسیده بود.»

این کارگردان پیش از اعلام رسمی فیلم‌های جشنواره کن برشی از فیلم خود با بازی مونیکا بلوچی را در پاریس به نمایش گذاشته بود. او پس از نمایش این برش متوجه می‌شود که به پایان رساندن فیلم برای حضور در جشنواره غیرممکن است.

او در این باره گفت : «خیلی کارها مانده که باید انجام شود. باید کار جلوه‌های ویژه را تمام کنیم و هنوز مقداری از تدوین فیلم باقی مانده است. فیلم باید کمی هم کوتاه‌تر شود.»

کوستوریتسا هیچ‌گاه حمایت خود از ولادمیر پوتین را پنهان نکرده است. از نظر او پوتین دوست صربستان است. اما او هیچ‌گاه این موضوع را در کار فیلمسازی خود وارد نمی‌کند و فکر نمی‌کند که جشنواره کن برای پذیرفتن فیلم او این موضوع را معیار قرار دهد.

او در ادامه افزود : «تمام این‌ها حدس و گمان است و حقیقت ندارد. این اخبار ممکن نیست واقعیت داشته باشد زیرا در حقیقیت کار ساخت فیلم هنوز به پایان نرسیده است.»

منبع : اسکرین‌دیلی / 21 آوریل

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =