۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

تیم ملی تکواندو ایران با پشت سرگذاشتن رقیب سنتی، عنوان قهرمانی قاره‌کهن را به خود اختصاص داد تا برای چهارمین بار بر بام آسیا بایستد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۲۳۹ تکواندوکار از ۳۸ روز دوشنبه به میزبانی فیلپین در مانیل آغاز شد که تیم شش نفره کشورمان که با میانگین سنی ۱۸ سال در این مسابقات شرکت کرده بود با کسب سه مدال طلا و دو نقره با اقتدار عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

آخرین نماینده ایران علیرضا علیاری بود که در وزن ۶۸- کیلوگرم به مصاف «لیوپ جی کیم» از کره جنوبی رفت و در پایان سه راند مبارزه ۸ بر ۳ بازنده شد و به نشان نقره دست يافت. وی برای رسیدن به دیدار نهایی کار خود را با برتری ۱۷بر۳ مقابل«بنجامين سمبرانو» از فيليپين آغاز کرد و در ادامه ۸ بر یک مقابل «زولفاديل» از سنگاپور و ۱۵ بر ۸ مقابل «يو جين هوانگ» از چين تايپه را شکست داده بود.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان با شش تکواندوکار در این رقابتها شرکت کرده بود که توسط آرمین هادی پور، میرهاشم حسینی، سعید رجبی و علیرضا علیاری سه مدال طلا و ابوالفضل یعقوبی دو نشان نقره کسب کرده و با احتساب امتیازات با ارزش پوریا عرفانیان برای چهارمین بار عنوان قهرمانی با به خود اختصاص داد.

این چهارمین قهرمانی تیم کشورمان در رقابتهای قهرمانی آسیا بود. سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ تیم ملی ایران با هدایت رضا مهماندوست و کمک‌های نفراتی چون بهرامی‌نژاد، افلاکی و مقانلو، سال ۲۰۱۴ تیم ملی با هدایت مقانلو و کمک‌های بی باک و خانلرخانی عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

در این دوره سید نعمت خلیفه و پیام خانلرخانی هدایت تیم ملی را برعهده داشتند. در پایان این مسابقات هم سید نعمت خلیفه به عنوان بهترین مربی آسیا انتخاب و معرفی شد.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =