۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳

مهر نوشت: وزارت صنعت در نامه‌ای به دفتر مقررات واردات و صادرات، موافقت خود را با ثبت‌سفارش خودروی «اوپل» در دو مدل آدام و کورسا اعلام کرد.

پس از اعلام فهرست خودروهای مجاز وارداتی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران، اداره کل صنایع خودرو و نیرومحرکه این وزارتخانه در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت ایران، موافقت خود را با صدور مجوز ثبت‌سفارش خودروی آلمانی اوپل در دو مدل آدام و کورسا با حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی را اعلام کرد. این اداره کل خواستار ثبت سفارش خودرو اوپل توسط شرکت توان خودرو جی به عنوان نماینده رسمی برند اوپل آلمان در ایران شد.

بر این اساس، سازمان توسعه تجارت ایران، ثبت‌سفارش این دو مدل خودرو را با رعایت آئین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو بلامانع اعلام کرد. در این نامه، اداره کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که شرکت واردکننده از گواهی معتبر فعالیت نمایندگی و مجوزهای سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد برخوردار است و در نظر دارد دو نوع دستگاه خودروی سواری هاچ‌بک ۱۴۰۰ سی. سی با نام‌های تجاری آدام و کورسا را وارد کشورمان کند.

بر این اساس، دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت مجوز واردات این دو نوع خودروی تولیدی شرکت اوپل را به مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ابلاغ کرده است.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بوئين زهرا IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    4 0
    یحی آل اسحاق: زمانی که وزیر بازرگانی بودم و مهندس نعمت زاده وزیر صنایع بود؛ مدیر شرکت اپل به من گفت که در ایران با سرمایه‌گذاری بسیار و سابقه ای که دارد، با سیاست های شما بازار را از دست می‌دهد و گفت که حاضر است تمام قطعات اپل را در ایران بسازد و50 درصد از این قطعات را در ایران مصرف و 50 درصد آن را برای خودشان ببرد. ماشینی به ایران بدهد که برخلاف پيكان 6 لیتر بنزین مصرف ‌کند. در نهایت قیمت خودرویی که عرضه می‌کرد از قیمت پیکان ارزان‌تر بود. به نظر من این فرصت استثنایی بود اما مهندس نعمت زاده پیشنهاد شرکت اپل را نپذیرفت و گفت که می‌خواهند خودرویی به نام خودرو ملی را شکل دهد. نهایتا بعد از هزینه‌های بسیار در حال حاضر دولت به این نتیجه رسیده است که باید یک خط سوم در صنعت خودرو راه اندازی شود