۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۵

دنیای اقتصاد نوشت:وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوز واردات خودرو از پنج شرکت خودروساز آمریکایی و اروپایی را صادر کرد تا مقدمه ورود برندهای جدید به خیابان‌های کشور فراهم بیاید.

 آن طور که در سایت سازمان توسعه تجارت آمده، طی سال گذشته مجوز ورود انواع خودرو از شرکت‌های فولکس واگن،شورولت، اوپل، اشکودا و دی اس صادر شده و این خودروسازان می‌توانند نسبت به صادرات محصولات خود به ایران اقدام کنند.
این اتفاق یکی از اثرات توافق هسته‌ای به‌شمار می‌رود، چه آنکه خودروسازان خارجی پس از اطمینان یافتن از به سرانجام رسیدن مذاکرات، قصد بازار ایران را کرده و در این بین، برخی از آنها توانستند نظر مثبت وزارت صنعت، معدن و تجارت را (برای صدور خودرو به کشور) جلب کنند. اما بنابر اعلام سایت سازمان توسعه تجارت، مجوز واردات مدل سوپر بی اشکودا (SKODA SUPER B 3T ) صادر شده است،
اشکودا یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن به‌شمار می‌رود که مقر آن در کشور چک قرار دارد. واردات این خودرو به کشور در حالی است که پیش تر خبرهایی مبنی‌بر مشارکت اشکودا با یکی از خودروسازان ایرانی منتشر شد اما مذاکرات دو طرف به نتیجه نرسید. دیگر خودرویی که مجوز واردات به کشور را گرفته، دی اس (DS5) است، محصول شرکت دی اس فرانسه که در واقع برند لوکس ساز پژوسیتروئن به‌حساب می‌آید.
از دی اس که بگذریم، اوپل نیز توانسته برای صادرات مدل اینسیگنیا به ایران، مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را کسب کند. اوپل شاخه اروپایی جنرال موتورز آمریکا به شمار می‌رود و در حالی قرار است محصول اینسیگنیای آن وارد کشور شود که دیگر برند خودروساز آمریکایی یعنی شورولت نیز مجوز ورود به خیابان‌های ایران را در چند مدل کسب کرده است.
در نهایت اینکه فولکس واگن آلمان هم دیگر خودروسازی است که وزارت صنعت برای ورود یکی از محصولات این شرکت به نام تیگوان، مجوز صادر کرده است.


3535 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    186 1
    وقتی پراید 22میلیون باشد چطور میشود این برندها را که قیمت همه بالای صد میلیون است خریداری کرد
    • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      240 3
      قرار نيس من و شما اين ماشينا رو بخريم كه؛ اينا براي خودشون دارن مجوز صادر ميكنن
    • بی نام RO ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      161 2
      عزیز جان این ماشین ها که برای مردم عادی وارد نمیشه
    • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      83 0
      برای ما نیست یه سری هستند بی ام و براشون تکراری شده میخوان با ماشینهای دیگه بیان دوردور
    • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      7 0
      فقط خودرویی وارد کنید که مردم عادی هم بتونند آن را بخرند
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    54 3
    عالي
    • محمد A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      85 1
      من هم نظرم عالیه ولی قدرت خرید نیست .
  • ب IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    182 2
    قدرت خرید نیست چه فایده .....خدا از باعث بانیش نگذره
  • آریا BY ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    67 1
    اشکودا برای قشر ضعیف جامعه اروپایی هستش و قیمت آن در بازار اروپای شرق در حال حاضر بین هشت هزار دلار تا بیست هزار دلاره بستگی به مدل و حجم موتورش
    • شهرام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      29 0
      اشکودا ماشینهای بسیار خوب و با کیفیتی تولید میکند...موتور فولکس ولی ارزانتر...در اسکاندیناوی بسیار محبوب است...مدل superb که به اشتباه سوپر بی نوشته شده...بسیار جادار و راحت است...به خصوص مدل 2016 .
  • آریا BY ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    75 1
    تا وقتی یک خودرو بیست و پنج میلیونی در ایران صد میلیون تموم میشه مردم همان پراید رو سوار میشن
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    16 87
    واقعا جای خوشحالی نداره پول نفتی که به زور ازشون گرفتیم حالا به راحتی بدیم واردات کنیم کی قرار به فکر مشکل بیکاری و تولید بیوفتیم خدا میدونه به جای اینکه اونها رو مجاب کنیم در کشور سرمایه گذاری کنند و تولید رشد کنه میریم راحت وارد میکنیم و تولید اونها رشد میکنه اقای روحانی تا کی قرار سیاست های اشتباه اقتصادی دولت قبل تکرار بشه ؟
    • امیر IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      27 15
      بیکاری معضل جامعه ما نیست عزیزم . مشکل جامعه ما بی اریه ، بله . اگه واقعا کسی دنبال کار باشه ، حتما پیدا میکنه ولی جوونهای ما توقع دارن اول کار رئیس باشن ، دفتر نشین باشن ، شغل دولتی پیدا کنن با کلی مزایا و البته کار هم نکنن .چند نفر رو تا حالا دیدی با دست خالی و فقط و فقط به پشتوانه همتش یه کاری رو شروع کنه دیدی ، خیلی خیلی کم هستن این ادمها . به محض اینکه با کسی در مورد کار صحبت میکنی ، میگه اقا سرمایش کو ، کو کار ، قسم میخورم اینطور ادمها که تعدادشون خیلی خیلی زیاده ، حتی اگه سرمایه هم بدی بهشون کار بکن نیستن . من یکساله برای شرکتم آگهی استخدام زدم ، بیمه میکنم ، در بدو ورود حقوق وزارت کار هم میدم و بعد از سه ماه حتما حتما با پشتکار خودش میتونه درامدش رو بهتر کنه. ولی کار از نظر همه سخته
    • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      16 5
      کسانی هستن که پول دارن اگر اینجا سوار نشن میرم خارج از کشور سوار میشوند و پول خرج میکنند اگر این خودرو وارد شود حداقل مالیات و گمرکی و نصیب ما میشود در ضمن کار هم ایجاد میکنن نمایندگی این خودرو شروع در داخل شروع به کار میکنن
    • ahmad A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      0 2
      امیر جان راست میگویی جوانان حاضر نیستن که کار کنند. من خودم به هزار زحمت و رو انداختن خواهرزاده خودم رو با مهندسی مکانیک اوردم تو شرکت مشاور خصوصی کار کنه سه ماه موند گفت چیه این حقوقش از پول تو جیبی بابام کمتره 850 میدادن بهش گرچه میموند میتونست ترقی کنه. همه جوونها همینن بعد میرن خارج گارسون میشن زمین شور رستوران میشن دیدم تو کلگری کانادا که مهندس از دانشگاه شریف تو وال مارت زمین رو تی میکشید.
  • سه تارنواز IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    25 0
    خدایا شکرش این خیلی عالیه که میتونیم سوار ماشین امریکایی بشیم..فقط مونده پولش که ندارم
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    16 2
    قاعدتا به مرور قیمت اتوموبیل های داخلی و بدساختمون هم پایین میاد و از 22 میلیون به قیمت واقعیش می رسه. اون وقت این ماشین ها با قیمت متعادل به فروش می رسن. امیدوارم که اینجوری بشه یعنی...
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    35 0
    اقایونی که اون بالا نشستن از پورشه سواری خسته شدن حالا می خوان ماشینای آمریکایی سوار بشن.بالاخره تنوع باید باشه تا آقایون یه وقت حوصله شون سر نره.ما هم با انواع مدلهای پراید تنوع ایجاد میکنیم.
  • مجتبی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    28 0
    این ماشین ها برای قشر یارانه نگر هستش.
  • رضا A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    1 1
    احتمالا می خوان افرادی این ماشین ها رو بخرن و بعد آنها را از لیست یارانه بگیران حذف کنن.