جماران نوشت: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز معتقد است یکی از دلایل شکست اصولگرایان بداخلاقی بعضی از آنها علیه دولت و برجام بود.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در خصوص اولویت های مجلس دهم اظهار کرد: به نظر من مشق های مجلس دهم از اکنون نوشته شده است. ما در مجلس دهم پیگیری و اجرای سند چشم انداز 20 ساله را داریم که در حال حاضر 10 سال از آن باقی است.

وی ادامه داد: از دیگر کارهای مجلس آینده برنامه 5 ساله ششم خواهد بود که بسیار مورد توجه است. حرکت مجلس در مسیر رفع نیازهای نقد و موجود روز جامعه ، از اقتصاد مقاومتی گرفته تا اشتغال و بکارگیری نقدینگی نیز بر کسی پوشیده نیست. این ها مسائل اساسی هستند که  مجلس آینده باید در این مسیر ها قدم بردارد.

اکرمی همچنین درمورد این که کدام مجلس بررسی کننده  برنامه ششم توسعه خواهد بود گفت: به نظر می رسد مجلس نهم زمان کافی برای برسی این برنامه داشته باشد. البته  مجلس نهم قبل از بررسی برنامه ششم باید تکلیف لایحه بودجه سال 95 را مشخص کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه با بیان این که در نتیجه انتخابات 7 اسفند ما نباید تهران را ملاک همه کشور قرار دهیم، خاطرنشان کرد: تهران 30 نماینده دارد و کل کشور 290 نماینده، تهران در گذشته نیز لیستی بوده است، مردم تهران این بار هم مانند گذشته عمل کردند.

اکرمی ادامه داد:  شاید دلیل اصلی این نتیجه در تهران بد اخلاقی بعضی از برادران و نماینگان فعلی مجلس شورای اسلامی نسبت به برجام و دولت بود، همان گونه که ملاحظه شد، مردم این رفتارها را نپذیرفتند و جواب آنها را دادند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که کدام یک از جناح ها پیروز انتخابات 7 اسفند بود، گفت: این مسئله هنوز دیکته نانوشته است. خیلی از این افراد بعد از این که وارد مجلس شدند مواضعشان مشخص می شود.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: هرچند من بین اصلاح طلبان و اصولگرایان بیشتر مسئله افراد را مد نظر قرار می دهم، چرا که اصلاح طلبان و اصولگرایان از نظر منش فکری با هم تقابل آنچنانی ندارند، بلکه این افراد هستند که با یکدیگر در تقابل قرار می گیرند و مردم هم متأسفانه به افراد توجه می کنند.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =