ایرنا نوشت: معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران یکی از عوامل موثر بر افزایش فروش تولید داخلی را پیدایش برندهای مختلف داخلی و معرفی آنها با تبلیغات ارزنده اعلام کرد.

امسال از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده و در همین زمینه، حمایت مردم از تولید داخلی از مهمترین عواملی است که به رونق صنعت و اقتصاد کشور و کاهش بیکاری کمک می کند.

در همین رابطه، «محمدجواد قنبری» معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران گفت: ایران در بسیاری از زمینه ها مانند لوازم خانگی، محصولات غذایی و خدمات فنی- مهندسی و ساختمانی توانمند است و به کشورهای اروپایی نیز صادرات دارد.

وی افزود: وقتی محصولی تولید می شود، باید بازاریابی لازم برای جلب مشتری انجام شود تا فروش محصول اثر دوچندان داشته باشد. همچنین برای افزایش کیفیت محولات داخلی باید از فناوری و دانش فنی برندهای خارجی بهره بگیریم تا تولید داخلی را با نام برندهای ایرانی تقویت و معرفی کنیم.

به گفته این کارشناس اقتصادی، حضور برندهای خارجی در نمایشگاه ها فرصتی برای بهره گیری از تجربه های آنها فراهم می آورد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه ها و انعقاد توافقنامه های مطلوب با شرکت های خارجی ضمن کمک به سرمایه گذاری مشترک، موجب تاثیرگذاری ایران روی بازار منطقه می شود؛ کشورهای خارجی نیز به دنبال پایگاه مطمئن و ایمن می گردند تا آنجا را برای تولید خود نقطه اتکا در نظر بگیرند و محصولات خود را صادر کنند.

قنبری تاکید کرد باید از مزایای یک برند خارجی برای افزایش توان تولید ملی بهره بگیریم و افزود: با توجه به اینکه سالیانه 25 هزار مشارکت کننده در نمایشگاه ها داریم، باید نوعی هم افزایی میان تولیدکنندگان، شرکت ها و برندهای داخلی و خارجی صورت بگیرد و فرصت استفاده از تجربه ها و فناوری های خارجی برای ایران فراهم شود.

وی ادامه داد: از این منظر حضور برندهای خارجی مانعی برای برندهای داخلی محسوب نمی شود؛ زیرا سالیانه نزدیک به 10 هزار شهروند خارجی از هلدینگ های بزرگ در نمایشگاه های ایران حضور پیدا می کنند و تولیدکننده داخلی می تواند از این طریق به رقابت خاصی برسد؛ یعنی شرایطی ایجاد می کنیم که آنها شرکای تجاری خود را در ایران بشناسند و بازار تجاری کشور با رونق همراه شود.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران گفت: در برخی موارد دیده می شود کیفیت پایین تولید داخلی، مصرف کننده را به سوی کالاهای خارجی می کشاند. البته توانایی تولیدکنندگان داخلی بسیار بالاست و قادرند محصولی با کیفیت صادراتی و مشتری پسند تولید کنند اما به هر حال، مشتری کیفیت را تعیین می کند.

عوامل متعددی مانند آشنایی با برند و اعتماد به آن، ارزش ادراک شده از محصول و ریسک ادراک شده از محصول بر شکل گیری قصد خرید افراد تاثیرگذار است.

از نگاه جامعه شناسان و آسیب شناسان، تمایل جامعه بویژه جوانان به خرید بیش از آنکه از نیازها و حتی انتخاب واقعی انسان ها ناشی شود، برایند تبلیغات گسترده و تلاش های سازمان یافته برای معرفی و ارائه یک برند و همچنین تاثیر برخی رسانه هاست که مستقیم یا غیرمستقیم سبک زندگی یکسانی را به جوامع مختلف با فرهنگ های متنوع تحمیل می کنند.

از این رو، ایجاد، حفظ و ارتقای هویت «برند ایرانی» یکی از برنامه های سیاستگذاران عرصه تولید ملی است.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =