توافق برجام می توانست با سرمایه گذاری کشورهای عضو برجام ،بیمه شود/ نگذاشتند سرمایه گذاران امریکایی به ایران بیایند

مرتضی الویری به روزنامه ایران گفت:در حوزه راهبرد تعامل خارجی متأسفانه جریان‌های تندرو همان کاری را کردند که دشمنان ما در خارج از کشور انجام دادند. بسیاری از اقداماتی که دولت ترامپ و جریان نومحافظه کار امریکا علیه ایران انجام دادند و موضع ضد برجامی اتخاذ کردند در داخل کشور هم نظیر داشت.

مخالفت با برجام از پیش از تولدش آغاز شد و کسی منتظر نتایج آن باقی نماند. در شرایطی که نیاز بود با سرمایه‌گذاری شرکت‌های متعلق به کشورهای طرف برجام این توافق بیمه شود اعلام شد که شرکت های امریکایی حق حضور و سرمایه‌گذاری در ایران را ندارند. به علاوه با برخی اقدامات حاشیه‌ای این جریان‌ها شرایط به نحوی شد که احساسات رأی‌دهندگان امریکایی به نفع جریان‌های مخالف برجام در امریکا تحریک شود. به این ترتیب من معتقدم جریان‌های تندرو کشور ما در روی کار آمدن ترامپ مؤثر بودند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    1 0
    برجام آنجایی رسما به فنا رفت که یک مقام در اظهار نظر بر سر قضیه واردات 24 دستگاه خودرو شورلت گفتند : اجازه ورود هیچ کالا آمریکایی به کشور داده نخواهد شد ! خب چه توقعی داشتید ؟! توقع داشتید آمریکا بایستد و ببیند فرانسه و 4 کشور دیگر در ایران پایگاه و جایگاه اقتصادی داشته باشند و خودش هیچ بهره ای از برجام نبرده ! از قدیم گفته دیگی که برای من نجوشد می خواهم سر سگ در آن بجوشد دقیقا برای برجام و آمریکا کاربرد دارد !
  • یاس IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    بالاخره یکی باید اون حرفی که باید بزنه رو زد!
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    چی بنویسم که چاپ بشه دقیقا یادم هست که حدود کمتر از یکماه بعد از برجام استادی در سخنرانی اش گفت که نباید اجناس آمریکایی وارد شود /
  • NL ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    خوب بفرما دقیقا کی بود گفت سرمایه گذاران آمریکایی نباید بیان؟
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    دقیقا همینطور بود
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    بله. تنها دلیل برهم خوردن برجام کوتاه کردن دست شرکتهای امریکایی از کار با ایران بود نه چیز دیگه ای.
  • محسن IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    لعنت به هر چی تندرو هزاران بار لعنت لعنت لعنت.....
  • DE ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    خیانتی که این جماعت به ایران و انقلاب کردند و نهایتا با عدم تصویب fatf راه را برای تحریم های مجدد ایران هموار نمودند در تاربخ نمونه ندارد، عدم درک درست سیاست های جهانی و پافشاری بر افکار پوسیده خود ایران و ملت ایران را به ورطه تحریم و فقر و گرسنگی و ... کشانده اند، در حالی که با تعامل با جهان و مستقل بودن و بهانه ندادن به استکبار جهانی با این همه ثروت جایگاه ایران نباید اینجا باشد ،متاسفانه این بیخردان هنوز هم بر افکار پوچ و پلید خود پا فشاری می وکنند و هیچ وقت هم مقصر نیستند.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    از روز اول بعضی ها درون نظام مخالف بر جام بودند و طبیعی است مخالفت آنان اجازه به ثمر نشستن بر جام را نداد و قبل از سبز شدن نهال بر جام آن را خشکاندن ، بدیهی است وقتی به چیزی اعتقاد و ایمان نیست و خودمان چیزی را قبول ندارید چگونه می خواهیم به ثمر برسانیمش .