بازدید گردشگران از جاذبه های گرمسار 50 درصد افزایش یافت

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گرمسار گفت: میزان بازدید گردشگران از جاذبه‌های این شهرستان در ایام نوروز امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 50 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «مهوش كمالي» افزود: از ابتداي نوروز امسال تا كنون 15 هزار و 839 گردشگر و مسافر نوروزي از جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي اين شهرستان ديدن كرده اند.
وي دليل افزايش تعداد گردشگران را معرفي سه جاذبه جديد به مجموعه جاذبه‌هاي گردشگري شهرستان گرمسار عنوان كرد و گفت: بازارچه صنايع دستي، باغ موزه علم و صنعت و آب انبار بزرگ گرمسار سه جاذبه جديد گرمسار براي گردشگران نوروزي هستند.
وي افزود: در ايام نوروز از بازارچه صنايع دستي گرمسار به طور ميانگين روزانه 400 نفر، باغ موزه علم و صنعت 150 نفر و آب انبار بزرگ گرمسار به طور ميانگين روزانه 150 نفر بازديد مي‌كنند.
كمالي با بيان اينكه موزه اقوام، مجموعه قصر بهرام و معادن نمك گرمسار نيز از جاذبه‌هاي پر بازديد گردشگران نوروزي هستند، گفت: در اين ايام 23 گردشگر خارجي از جاذبه هاي گرمسار ديدن كرده اند و ميزان بازديد گردشگران خارجي از گرمسار نسبت به پارسال 100 درصد افزايش يافته است.
وي با بيان اينكه ميزان اقامت مسافران در گرمسار نيز نسبت به پارسال افزايش يافته است، افزود: در اين مدت 15 هزار و 420 نفر در گرمسار اسكان يافته اند كه اسكان 10 هزار و 200 نفر از اين تعداد در مدارس انجام شده است.
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان گرمسار از برگزاري مسابقه نقاشي از آثار و جاذبه هاي گردشگري گرمسار و ايوانكي براي كودكان 4 تا 14 ساله خبر داد و گفت: اين مسابقه همه روزه در موزه اقوام گرمسار برگزار مي شود.
وي از ديگر فعاليت هاي اين اداره براي جذب گردشگران را برگزاري مسابقه دارت خانوادگي عنوان كرد و افزود: اين مسابقه همه روزه در حياط محوطه موزه اقوام گرمسار برگزار مي شود.
شهرستان گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان است که از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به آرادان و از جنوب به کویر مرکزی ارتباط دارد.
از جاذبه‌های گرمسار می‌توان به مجموعه تاریخی سیاهکوه واقع در پارک ملی کویر، جاده سنگ فرش، دژ تاریخی استوناوند، خانه تاریخی باقری‌ها، مجموعه کارخانه و انبار پنبه، کاروانسرای شاه عباسی ایوان کی، منطقه نمونه گردشگری بن کوه و غارهای نمکی اشاره كرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =