بازرسی اصناف تهران اعلام کرد گزارشی که سازمان تعزیرات از برخورد با تخلفات 83 درصدی اصناف در کشور منتشر کرده، با آمار ثبت تخلفات در تهران، همخوانی نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از آنکه آمار تکان دهنده تشکیل پرونده 83 درصدی از بازرسی های گشت مشترک تعزیرات در سرویس مشکلات مردم منتشر شد. در این گزارش، رئیس گشت های مشترک نوروزی اعلام کرده بود از 8291 مورد بازرسی از اصناف، 6882 مورد به تشکیل پرونده تخلفات ختم شده است.

مدیر بازرسی اصناف تهران اعلام کرد چنین آماری در تهران صحت ندارد
حسین درودیان در این باره گفت: بعید می دانم این آمار درست باشد و از هر 100 بازرسی انجام شده از اصناف، 83 مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شده باشد.
درودیان در ادامه گفت: آمارهای ارائه شده توسط تعزیرات را ما تایید نمی کنیم. چون در گشت های مشترک عوامل بازرسی اصناف برگه تخلف را صادر و به قضات تعزیرات ارجاع می کنند. در تهران میزان تخلفات ناچیز است و کاملا با آمار ارائه شده از سوی تعزیرات تفاوت دارد و بعید است در کل کشور نیز 83 درصد از بازرسی ها منجر به تشکیل پرونده تخلفات شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه در سطح تهران، آمارهای تخلفات کشف شده در گشت مشترک در بهمن ماه اندکی بیش از 5 درصد بوده، گفت: در کل بازرسی های بهمن ماه در سطح اصناف تهران، نهایتا 6 هزار تخلف داشتیم که در بیشترین حالت 10 تا 15 درصد اصناف را شامل می شود. لذا کشف 83 درصدی تخلفات تاکنون سابقه نداشته. از سوی دیگر قضات تعزیرات در گشت مشترک شاید در روز 2 تا 3 پرونده را رسیدگی می کنند، پس چطور می توانند در 6 روز حدود 7 هزار پرونده تخلف را رسیدگی کنند.

درودیان با توضیح اینکه عوامل بازرسی اصناف معمولا در گشت های مشترک با گلایه قضات تعزیرات مواجهند که نسبت به افزایش بازرسی ها، اعتراض دارند، گفت: ما در تهران آمار به روز گشتهای مشترک را داریم. مثلا در روز های 19 و 20 و 21 اسفندماه جمع کل بازرسی های ما 3365 مورد بوده که 36 مورد این ها، گشت مشترک بوده است. این گشت های مشترک تنها 401 مورد بازرسی داشته اند و تعداد برگه های تخلفی که توسط عوامل بازرسی اصناف در این 401 مورد بازرسی تکمیل شده تنها 87 مورد بوده است.

او با اشاره به آمار دو روز گذشته گشت های مشترک نیز گفت: در روزهای 22 و 23 اسفندماه نیز بازرسی های مشترک ما 209 مورد بوده که 37 برگه تخلف صنفی را تکمیل کرده ایم. آمارهای ما در سامانه ثبت است و تعداد برگه های تخلف و گشتها مشخص است. لذا اختلاف از نظر ما بسیار زیاد است.
سرویس مشکلات مردم با ارسال این گزارش به سازمان تعزیرات، در پی دریافت پاسخ از این سازمان در خصوص اختلافات آماری اعلام شده است.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    1 1
    اگر فروشندگان ملزم به ارائه فاكتور در برابر خريد مشتريان شوند نه تنها امكان پيگيري تخلفات بوجود مي آيد بلكه اين فرآيند بازدارندگي را نيز به همراه خواهد داشت.