برخی از مردم مناطق مختلف تهران و شهرستانها از نرخ بالای انشعاب فاضلاب گلایه کرده اند و می گویند چرا این ارقام از مردم دریافت می شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از ساکنان تهران و شهرستانهای دیگر بارها درباره هزینه بالای اشتراک فاضلاب گلایه کرده اند و گفته اند شرکتهای فاضلاب هر مبلغی دلشان خواست به بهانه هایی مانند حفاری و ترمیم آسفالت و مانند آن، دریافت می کنند.
پیش از این تصویر بخشنامه ای که شورای اقتصاد درباره نرخ انشعاب فاضلاب تصویب کرده بود و توسط وزارت نیرو جهت اجرا به واحدهای شرکتهای فاضلاب ابلاغ شده بود را منتشر کردیم. با این حال، باز هم مردم در این باره گلایه دارند.
از جمله مخاطبی که شکوائیه خود را از طرف "جمعی از اهالی ساکن شهرک یاس" نوشته، در گلایه خود این نکته را یادآور شده است: "با سلام حدود یکسال پیش شهرک یاس واقع در شاهین ویلای کرج به شبکه فاضلاب متصل شد . شرکت آب و فاضلاب جهت اشتراک اجباری مبالغ بسیار بالایی خارج از عرف به بهانه های مختلف از قبیل هزینه ترمیم اسفالت درخواست کرده درصورتی که خیلی از خیابان ها هنوز خاکی هستند و هنگام حفاری اسفالت نشده بودند. ولی مشکل اصلی درج رقم های بالا جهت آبونمان و دفع فاضلاب در فیش آب ماههای اخیر می باشد و بهیچ وجه پاسخگو نمی باشند از مسولان ذیربط درخواست نظارت بر نحوه عملکرد و دریافتهای غیر قانونی شرکت آب و فاضلاب استان البرز ناحیه رجایی شهر رو داریم خواهشمندیم رسیدگی کنید."

دریافت وجوه غیرقانونی
طبق قانون، نرخ گذاری هزینه انشعاب فاضلاب با شورای اقتصاد است و مصوبه این شورا توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به وزارت نیرو ابلاغ می شود و وزارت نیرو نیز این مصوبه را برای اجرا به شرکتهای فاضلاب می سپارد.
طبق بخشنامه ۱۰۰/۲۰/۴۷۵۴۷/۹۳ مورخ ۲۶/۱۱/۹۳ وزارت نیرو، تعرفه هزینه های برقراری انشعاب آب و فاضلاب در شرکتهای آب و فاضلاب شهری به این قرار است:


با هزینه اضافه چه کنیم؟
طبق قانون، گرفتن هر هزینه ای باید با مجوز قانونی همراه باشد. لذا در صورتی که هزینه ای خارج از تعرفه تعیین شده توسط مراجع مختلف اخذ شود یا اخطاریه جهت پرداخت هزینه غیرقانونی صادر شود، شاکیان از این تعرفه گذاری می توانند با مراجعه به دیوان عدالت اداری نسبت به ابطال تعرفه گذاری بیش از بخشنامه مزبور اقدام کنند.
لازم به ذکر است در برخی شهرستانها که تعرفه گذاری خارج از قانون برای انشعاب فاضلاب انجام شده، با شکایت شهروندان پرونده هایی در دیوان عدالت اداری تشکیل شده که در حال رسیدگی است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 518562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    2 0
    از ما که به زور با تهدید قطع اب گرقتن هر واخد 1500.000 هزار تومان.حالا مگه با این تهدیدها بر میگردونن