ایلنا نوشت: رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس گفت: با این وضعی که محاکمه زنجانی انجام شده و نامی از افراد دست‌اندرکار و مسئولان در دادگاه به میان نیامده، بعید می‌دانم که دست ما به جایی بند شود و بیت‌المال بازگردانده شود.

امیرعباس سلطانی با اشاره به صدور حکم بدوی اعدام برای بابک زنجانی و دو متهم دیگر این پرونده گفت: بابک زنجانی هنوز هم این حکم را باور ندارد، چراکه اگر به این حکم باور داشت، به طور قطع نسبت به استرداد اموال اقدام می‌کرد.

او ادامه داد: ‌ نکته دیگر این است که باتوجه به عدم قطعیت حکم اعدام از سوی دادگاه، بابک زنجانی همچنان به تغییر این حکم امیدوار است و بنابراین اقدام موثری در راستای بازگرداندن بیت‌المال نخواهد کرد.

رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس تصریح کرد: با این‌حال مهم‌ترین مسئله درخصوص پرونده بابک زنجانی این است که مقام‌های دولتی که رانت‌ساز و رانت‌خوار بودند، همچنان در حاشیه امن قرار دارند و برخوردی با آن‌ها صورت نگرفته‌است و حتی در دادگاه مورد سوال قرار نگرفتند و با این حساب، هنوز زوایای بسیاری از این پرونده پنهان مانده و فکر می‌کنم با اعدام یکی دو نفر از متهمان این پرونده و بی‌توجهی به متهمان اصلی، مشکل این پرونده و همچنین فساد اقتصادی در کشور حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم در پاسخ به برخی ادعاها که آیا رسانه‌ای کردن ناگهانی حکم اعدام زنجانی در شرایطی که وکیل این پرونده نسبت به صدور حکم اعدام اظهار بی‌اطلاعی کرده، به دلیل ترساندن او جهت بازگرداندن بیت‌المال بوده، اعلام کرد: بعید می‌دانم دادگاه به دنبال ترساندن زنجانی باشد. به نظر من، بابک زنجانی قطعاً در جریان این حکم بوده و اما به هیچ عنوان این حکم را باور ندارد. از طرفی وکیل پرونده هم با آرامش تمام اظهارنظر کرد و گفت به دنبال فرجام‌خواهی برای بابک زنجانی هستیم.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    9 0
    همه بدبختیها زیر سر این ادمهای تبهکار مفسد فی الارض هست که حکومت باید یک شبه همشون اعدام کنند.همین دستهای پشت پرده
  • سید IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    10 1
    بابک سپر بلای اختلاس گران اصلی و نفتی که از زمین خارج شده یک پنجمش زنجانی خورده ماباقیش کجا رفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    13 0
    این حکم منصفانه نیست بخاطر اینکه یک نفر در حد بابک زنجانی نمیتونه به تنهایی این همه اختلاس کرده باشد افراد دیگری هم هستند که آنها باید محاکمه و همگی اینان به جزیشان برسند نه فقط صورت مساله را با اعدام بابک زنجانی پاک کرد
    • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
      2 0
      این اقا راست میگوید انهایکه با این بابک خان دست دادند هم باید
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    3 0
    واقعا زنجانی احمق است فکر میکنه اگر حرف نزننه همه اموالش محفوظ میمونه دیگه نمیدونه اعدام کردنش بیشتر از نیم ساعت طول نمیکشه تازه اون کسایی که هم دست شون بودن راحت میگردن و بعد از اعدام به تظاهر روی جنازه اش تف می ندازن
  • به روزم آرزوست A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    1 0
    "گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند"