روز گذشته محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی به اعدام خبر داد. نعمت احمدی وکیل سرشناس در این رابطه به خبرآنلاین می گوید اعدام زنجانی مشکلی را حل نمی گند.

رضا عبادی زاده/خبرآنلاین: حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری در ارتباط با صدور حکم اعدام برای بابک زنجانی به « خبرآنلاین » گفت: براساس کیفرخواست صادره و متهم کردن زنجانی به فساد فی الارض، قاعدتا نتیجه همین می شد. نعمت احمدی افزود: اما بحثی که پیش می آید این است که آیا این حکم مفید فایده است؟ به نظر بنده این حکم نمی تواند حافظ منافع ملی و عمومی باشد و اعدام بابک زنجانی مشکلی را حل نمی کند.

وی تصریح کرد: دلیل این امر هم این است که در این قضیه پول امانی در اختیار زنجانی بود و الان هم این پول ها خارج از کشور است و عملا با اعدام زنجانی، کسانی که پول ها در اختیارشان است سود می برند. این مورخ با بیان اینکه احتمالا زنجانی هم به همین دلیل تاریخ پرداخت بدهی خودش را تغییر می داده، اظهار داشت: اموالی که زنجانی در داخل کشور دارد، تکلیفشان روشن است اما آن دسته اموالی که خارج از کشور است، به این دلیل که قوانین کشور ما در آن کشورها قابلیت اجرا ندارد، ممکن است بارگشت پذیر نباشند و سود را کسانی ببرند که پول ها دست شان است.

باید با بسترسازان این فساد برخورد شود

این وکیل سرشناس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هم و غم دلسوزان کشور، منافع ملی است، عنوان کرد: اتهامات زنجانی فقط در حوزه نفت نبود، اتهامات دیگری همچون پولشویی های کلان هم به وی وارد بود. همچنین در دادگاه های زنجانی عنوان شد که چهار وزیر دولت دهم نامه ای را امضا کردند تا به زنجانی نفت داده شود. آیا با اعدام زنجانی، این بحث حل می شود؟ نعمت احمدی در پایان گفت: باید با بسترسازان این فساد هم برخورد شود. کسانی که دایره ای از نفوذ ایجاد کردند و باعث پرورش بابک زنجانی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =