ایسنا نوشت: روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد،‌ مبالغی که وارد حساب‌های بانکی نخست وزیر مالزی شده است بیش از آن چیزی است که در گذشته اعلام شده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در گزارش روزنامه وال استریت ژورنال از قول افراد مطلع به این پرونده آمده است که بیش از یک میلیارد دلار از سال‌های 2011 تا 2013 به حساب‌های بانکی نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی ریخته شده است در حالیکه در گذشته این مبلغ 681 میلیون دلار اعلام شده بود.

این مبلغ در جریان بررسی پرونده علیه صندوق توسعه ملی مالزی به نام "وان مالزیا برهاد" کشف شده است.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است که بازرسان بین‌المللی بر این باورند که اکثر این مبلغ توسط همین صندوق تحصیل شده اما به صورت جزئی به آن اشاره نکرده‌اند.

محمد آپندی علی،‌ دادستان کل مالزی در ژانویه سال جاری میلادی نجیب رزاق را از اتهامات فساد یا ارتکاب جرایم مجرمانه تبرئه کرد و گفت: 681 میلیون دلاری که به حساب نخست وزیر واریز شده هدیه‌ای از سوی یکی از اعضای خانواده سلطنتی عربستان است و حجم زیادی از این مبلغ بازگردانده شده است.

در جریان افشای وجود این مبلغ در حساب‌های بانکی نجیب رزاق، وی با اتهام فساد و اختلاس به همراه سوء مدیریت مالی مواجه شده است.

البته وی تمامی این اتهامات را رد کرده و گفته که این مبالغ یک هدیه است و هرگز از این پول برای خودش استفاده نکرده است.

پرونده‌های مربوط به امور مالی این صندوق در مالزی، آمریکا، سوییس، هنگ کنگ،‌ سنگاپور و ابوظبی باز است

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =