۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

ایرنا نوشت: سفارت عربستان در کویت یک نماینده پارلمان این کشور را بخاطر انتقاد از حمایت ریاض از تفکر وهابی و مطالبه مقابله با این سیاست، تحت پیگرد قضایی قرار می دهد.

پایگاه خبری عربی 21 نوشت: عبدالحمید دشتی در گفت وگوی تلفنی با کانال تلویزیونی الاخباریه السوریه با اشاره به رژیم وهابی عربستان اظهار داشت: باید اساس تفکر وهابی را در خاستگاه اصلی آن هدف قرار داد.

روزنامه القبس کویت با انتشار خبر درخواست پیگیری قضایی دشتی از سوی عربستان، به نقل از یک مقام بلندپایه در وزارت خارجه کویت نوشت: این وزارت خانه روز شنبه درخواست رسمی سفارت عربستان را برای پیگیری قضایی دشتی به خاطر 'توهین های پیاپی به عربستان' دریافت کرده است.

این منبع افزود: دولت کویت به هیچ یک از شهروندان این کشور در هر جایگاهی که باشند، اجازه توهین به کشور دوست و همسایه را نمی دهد و برهمین اساس این شکایت را به دستگاه قضایی و پارلمان ارجاع می دهد تا روال و اقدام لازم درخصوص این نماینده مجلس صورت گیرد.
این گزارش حاکی است: این منبع رسمی کویت به شهروندان یا افراد مقیم این کشور نیز هشدار داد، هرکسی که در سخنان خود به روابط کویت و کشورهای دوست و برادر ضربه بزند، فورا مورد پیگیری قرار می گیرد، به ویژه در مورد مطالبی که در شبکه های اجتماعی بازنشر می شود؛ دولت کویت اعلام کرده که به دقت توییت های شهروندانی را که به کشورهای دیگر توهین یا تعرض می کنند، رصد می کند.
عبدالحمید دشتی یکی از حامیان دولت بشار اسد در سوریه و از مخالفان تروریست ها به شمار می رود؛ وی اخیرا نیز دیداری با بشار اسد داشته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    10 1
    جالبه عربستان برای نماینده یک کشور دیگه خط و نشان میکشه،فکر کرده کشور خودشه که دیکتاتوریه و کسی نباید حرف مخالف بزنه
  • بدون نام ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    8 1
    تا مي تونيد در مجامع رسمي خاستگاه اصلي وهابيت و تروريستها رو تشريح كنيد،