ایرنا نوشت: بمب افکن های روسی در شبانه روز اخیر به مراکز گروه تروریستی جبهه النصره در شمال این کشور حمله کردند.

عملیات هوافضای روسیه علیه گروه های تروریستی فعال در سوریه که از حدود ماه پیش آغاز شده است حتی با وجود برقراری اتش بس در این کشور (از اغاز هفته جاری) همچنان ادامه دارد و هواپیماهای روسی مراکز تروریست ها را بمباران می کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد: بمب افکن های روسی در شبانه روز اخیر به مراکز گروه تروریستی جبهه النصره در شمال این کشور حمله کردند.
نیروی هوا فضای روسیه در این بمباران، آتشبارها و تسلیحات سنگین تروریست های جبهه النصره را که در حال حمله بودند در منطقه «نرب نفسه» نابود کرد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، هواپیماهای باری روسی با پرواز از پایگاه هوایی حمیمم در استان لاذقیه سوریه بیش از 50 تن کمک های انسانی را به مناطق نیازمند به این کمک ها و تحت محاصره تروریست ها و صعب العبور منتقل کردند.

براساس گزارش انتشار یافته، با تلاش روسیه، بزرگان محلی و سران مناطق زیتون و تل ذهاب در استان دمشق با نمایندگان دولت سوریه قرارداد ترک مخاصمه امضا کرده و به این ترتیب تعداد توافقنامه های محلی برای آتش بس در سوریه به 37 سند افزایش یافت.
در گزارش وزارت دفاع همچنین گفته شده که آتش بس در سوریه رعایت می شود و نیروهای دولتی و گروه معارض که اسناد اتش بس را امضا کرده اند، آن را نقض نمی کنند.

در همین حال رسانه های روسی از پیوستن داوطلبانه 1200 معارض سوری به آتش بس در شبانه روز اخیر خبر داده اند.
روسیه اعلام کرده که بمباران مواضع گروه های مسلح و تروریستی ضد سوری که خارج از حوزه توافق آتش بس هستند، ادامه می یابد.
روسیه در حدود شش ماه اخیر با 70 فروند هواپیما و بالگرد نظامی مراکز تروریست ها را در سوریه بمباران کرده و خسارات بسیار سنگینی به گروه های تروریستی به ویژه داعش وارد کرده است.

آتش بس در سوریه از دقایق نخست روز شنبه به وقت دمشق با توافق مسکو و واشنگتن برقرار شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =