تسنیم نوشت: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثر مردم روسیه مخالف لغو تحریم‌های اقتصادی هستند که مسکو علیه آنکارا اعمال کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، نظرسنجی تازه مرکز افکارسنجی عمومی روسیه حاکی است که بیش از 63 درصد مردم روسیه تمایلی برای لغو تحریمهای اقتصادی اعمال شده علیه ترکیه ندارند.

روسیه پس از اقدام آنکارا در سرنگون کردن یک فروند جنگنده روسی در مرز سوریه و ترکیه، تحریم‌های اقتصادی را علیه این کشور اعمال کرده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 78 درصد پاسخگویان بر این باورند که مقام های روسی نباید با هرگونه مصالحه و آشتی با ترکیه موافقت کنند، پیش از آنکه آنکارا رسما به خاطر این اقدام خود عذرخواهی کند.

54 درصد روس ها نیز اعلام کرده اند که ترکیه بازنده اصلی تشدید تنش در روابط بین دو کشور خواهد بود. 35 درصد مردم نیز اعلام کردند که هر دو کشور از بحران کنونی در روابط متضرر خواهند شد. تنها 3 درصد مردم بر این باورند که روسیه بیشتر از ترکیه ضرر خواهد دید.

روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگونی یک فروند جنگنده روسی توسط هواپیماهای جنگی ترکیه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه در نوامبر گذشته، متشنج شده است.

روسیه خواستار عذرخواهی رسمی آنکارا به خاطر این اقدام شده و تهدید به اتخاذ تدابیر تلافی جویانه اقتصادی علیه آنکارا کرده است ولی اردوغان نیز در مقابل خواستار عذرخواهی روسیه به خاطر نقض حریم هوایی ترکیه شده است.

روسیه در پی این اقدام ترکیه، تحریمهای اقتصادی را علیه آنکارا اعمال کرده است.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    86 24
    خبر جان اسپوتنیک تو روسیه مثل کیهان تو اینجا می مونه
    • مهدی IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
      12 1
      دقیقا، اسپوتنیک یه جورایی خبرگزاری شخصی آقای پوتینه و جالب اینه که رسانه های ایرانی، 99 درصد خبرها در مورد روسیه رو از اسپوتنیک فارسی کپی پیست می کنند.
  • یاشار از تهران A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    11 1
    سلام..اقتصاد روسیه کاملا متکی به نفت و گاز هست بحرانی های که جناب پوتین بوجود اورده اقتصاد روسیه به شدت افت کرده است شما ارزش روبل ورشد اقتصادی روسیه در طول یک سال بررسی کنید روسیه مشتریان نفت و گاز را از دست می دهد چون از انژری اهرم فشار استفاده می کند مشتریان به دنبال متنوع انژری هستند.تنش ترکیه و روسیه به ضررهر کشور هست اما ترکیه کشوهای غربی و عربی دنبال خود دارد ارزش پول و اقتصاد افت انچنانی نکرده است .......روسیه چندین بار حریم هوایی ترکیه نقض کرد اصلا روسیه مواضع ارتش آزاد بمباران می کرد کاری به داعش نداشت داعش کارت بازی برای امریکا و روسیه و ترکیه وعربستان وبقیه هست
  • رضا A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    4 2
    خبرآنلاین جان جنگنده نبوده بمب افکن بوده. اگه جنگنده بود به این راحتی مورد هدف قرار نمی گرفت.
  • لرستانی A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    1 12
    کاشکی مردم کشور ما از روسها یاد بگیرند و به کشورهای حامی داعش سفرنکنند.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    9 1
    پوتین روسیه رو داره به سمت نابودی هدایت میکنه/ ترکیه برای روسیه دقیقا حکم افغانستان رو داره دربرابر ارتش سرخ. شوروی حمله کرد افغانستان بعد با 15 هزار تابوت و خفت برگشتن شوروی. ناتو هم الکی داره میگه ترکیه من پشتت نیستم تا پوتین خر شه حمله کنه تا بعدش همون طور که از المان نازی راحت شدن از روسیه پوتینی هم راحت شن خبر انلاین خواهشا بزار
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    2 14
    نظرات هموطنان بسیار جالبه اکثرا هم از هم زبانان ترکیه هستند به هر دری هم میزنند که از ترکیه دفاع کنند این همه انرژی که برای ترکیه میذارید برای ایران گذاشته بودین الان ایران تغییر کرده بود. محض اطلاعتون روسیه حریم ترکیه رو نقض نکرده بود برای یک نقض هم اگر حتی صورت هم گرفته باشه هواپیما رو نمیزنن یه هشدار میدن که دیگه نیاد ضمن اینکه خود ترکیه بارها حریم هوایی یونان و ارمنستان و سوریه و عراق رو نقض کرده. در مورد اینکه میفرمایید روسیه حامی تروربیستها است هم از نا اگاهی شما ناشی میشه این حرف چون تنها کشورهایی که واقعا دارن با تروریستها می جنگن عبارتند از عراق ایران سوریه روسیه لذا یه کم اگاهیتون رو بالا ببرید و تعصب رو کنار بذارید.
    • بی نام RO ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
      2 14
      تركيه براي اينها تركيه هست، براي ما عددي نيست
    • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
      6 0
      جناب بی نام ترکها برای ایران کلی انرژی گذاشتند تو نمیتونی منکر بشی از جنگ تحمیلی گرفته تا میادین ورزشی علمی و... البته فرقی بین شوروی که به بهانه درخواست کمک حاکمان وقت افغانستان به افغانستان لشگر کشی کرد و این روسیه که عینا با همان بهانه به سوریه لشگر کشی کرد نیست روسها خائنین به ایران هستند و نمیتونی مقطعی از تاریخ رو نام ببری بدون ظلم روسها به ایران در ضمن بنده خودم چندین بار قبل از هدف قرار گرفتن هواپیمای روسیه در خبرها خوندم ترکیه سفیر روسیه رو احضار کرد بخاطر نقض هوایی ترکیه در ضمن نقض هوایی یونان و ارمنستان بصورت تهاجمی و بمبارانشون صورت نمیگیره بخاطر گشت زنیهای مرزی همون ارمنستان هواپیمای ایران رو هدف قرار داد و سرنگون کرد