25 هزار ثلاثی در انتظار هفتم اسفند هستند/30 هزار نفر از مردم دالاهو می‌توانند رای بدهند

ایسنا نوشت: سرپرست فرمانداری دالاهو و فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی تعداد واجدین شرایط رای دادن در شهرستان های مزبور را اعلام کردند.

علی گروسی اظهارکرد: کلیه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه همراه با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای در سطح این شهرستان اندیشیده شده است.

وی افزود: برای انجام این مهم 782 نفر در سطح این شهرستان مامور شده‌اند که امور مربوط به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را به نحو احسن انجام دهند.

گروسی تصریح کرد: همچنین برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان 43 صندوق اخذ رای در نظر گرفته‌ایم که شامل استقرار هفت صندوق در بخش ازگله و 36 صندوق در بخش مرکزی شهرستان است.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی اظهار کرد: از مجموع این 43 صندوق اخذ رای، یازده صندوق در نقاط شهری و 32 صندوق در نقاط روستایی خواهند بود.

وی با اشاره به جمعیت واجدین شرایط این شهرستان برای حضور در انتخابات اظهارکرد: ثلاث باباجانی زیر مجموعه حوزه انتخابیه اورامانات است که این حوزه انتخابیه 157 هزار نفر واجد شرایط رای دادن دارد که از این تعداد، 25 هزار نفر در سطح شهرستان ثلاث باباجانی ساکن‌اند.

گروسی با اشاره به تعداد کاندیداهای این حوزه انتخابیه گفت: برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه 12 نفر کاندیدا شده اند که در نهایت با آرای مردم اورامانات یک نفر به مجلس دهم راه خواهد یافت.

فرماندار شهرستان ثلاث با تاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای اظهارکرد: قطعا در هر انتخاباتی که مشارکت مردم بالا بوده نتایج مثبتی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته است، بنابراین ضرورت دارد که در این دوره از انتخابات نیز به ندای رهبری لبیک گفته و روز هفتم اسفندماه در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شویم.

 

وی همچنین با اشاره به میزان مشارکت مردم این شهرستان در ادوار گذشته انتخابات گفت: در ادوار گذشته انتخابات مردم این شهرستان بین 60 تا 70 درصد مشارکت داشته اند که پیش بینی می شود این دوره شاهد مشارکت بیشتر مردم در پای صندوق های اخذ رای باشیم.

همچنین فرامرز اکبری در گفت و گویی با بیان اینکه حدود هزار نفر رای اولی در شهرستان داریم، گفت: برای رای اولی‌های شهرستان دالاهو جشن حضور در انتخابات گرفتیم.

اکبری در ادامه با بیان اینکه در شهرستان دالاهو 50 شعبه سیار و ثابت اخذ رای در نظر گرفته شده است، گفت: 1500 نفر عوامل اجرایی برگزاری این دوره از انتخابات در شهرستان دالاهو هستند.

سرپرست فرمانداری دالاهو در ادامه با اشاره به مشارکت بالای مردم شهرستان دالاهو در انتخابات پیشین، گفت: میزان مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات گذشته بالای 90 درصد بوده و امیدواریم در انتخابات پیش رو نیز شاهد حضور بالای 90 درصدی مردم مومن و انقلابی این شهرستان در پای صندوق‌های رای باشیم.

اکبری انتخابات را یک جشن ملی دانست و بر لزوم حضور پر شور اقشار مختلف مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت خود تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخاب نمایندگان بر اساس ملاک‌های قومی و قبیله‌ای مطلوب نیست، گفت: در نبودن احزاب و گروه‌های سیاسی، قبایل و طوایف کارکردهای احزاب را بر عهده می‌گیرند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =