معاون امور رفاهی و تسهیلات آموزش و پرورش خبر داد : 9 اسفند آغاز ثبت نام  اسکان نوروزی فرهنگیان

معاون امور رفاهی و تسهیلات آموزش و پرورش اعلام کرد از امروز سامان اسکان نوروزی برای رزرو مدارس ثبت نام می کند.

زهرا تالانی: به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی کاربران نسبت به اسکان نوروزی در مدارس برای نوروز سوالاتی داشتند که معاون امور رفاهی و تسهیلات آموزش و پرورش توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

اکبر حاجیلو معاون امور رفاهی و تسهیلات آموزش و پرورش در مورد اسکان مدارس در ایام نورزو گفت:  همانطور که می دانید آموزش و پرورش هیچ وظیفه ای برای اسکان مهمان های نوروزی و تابستانی ندارد  چون مدارس جهت تعلیم و تربیت ساخته شده اند اما براساس مصوبه هیات دولت عضو ستاد ساماندهی خدمات سفر هستیم و اسکان مسافران را به عهده داریم.

او با بیان اینکه اکنون خانه های معلم یک ظرفیت محدودی دارند که نزدیک 20 هزار تخت می شود ادامه داد:  در روزهایی که سفر زیاد انجام می شود  ما این امکان را فراهم می کنیم تا همکاران  جای مناسبی برای استراحت داشته باشند به طوریکه  طبق آمار 20 میلیون - روز مسافر سال قبل در مدارس اسکان داشتند و تنها هزینه ای که دریافت می شود بابت حامل های انرژی و حقوق خدمه است اگر نه آسیبی که به مدرسه می رسد بیش از اینهاست.

حاجیلو تاکید کرد: تعرفه‌های اسکان در مقایسه با سال گذشته هیچ افزایشی نداشته است.تعرفه اسکان برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته و خانواده درجه یک آنها برای یک تا 5 نفر به ازای هر شب  در‌ کلاس ویژه 25 هزار تومان. گروه الف 22 هزار تومان. گروه ب 16 هزار تومان. گروه ج 12 هزار تومان و برپایی چادر 6 هزار تومان.هزینه اسکان نوروزی برای کارکنان دولت (لشکری و کشوری)‌ کلاس ویژه 50 هزار تومان. گروه الف 38 هزار تومان. گروه ب 32 هزار تومان. گروه ج 23 هزار تومان و برپایی چادر 9 هزار تومان است.و  برای مشاغل آزاد کلاس ویژه 80 هزار تومان. گروه الف 60 هزار تومان. گروه ب 46 هزار تومان. گروه ج 33 هزار تومان. برپایی چادر 16 هزار تومان.

او گفت: همچنین  رزرو اینترنتی حداقل 20 درصد فضاهای موجود از 9 اسفند آغاز و تا 25 اسفند ادامه خواهد داشت که فرهنگیان باید به سامانه eskan.medu.ir مراجعه کنند.

در جدول زیر پاسخ سوالهایی که در مورد اسکان بود آورده شده است:

سوال

پاسخ

با سلام ضمن تشکر از مسئولان محترم آموزش و پرورش بابت راه اندازی سامانه اینترنتی اسکان با توجه به سامانه بسیار عالی اسکان تنها سه مشکل کوچک سامانه را خواستم یادآوری نمایم تا سامانه بهتر از قبل باشد: 1 محدودیت تعداد دوشهر در هر استان برای هر معلم 2عدم حذف سابقه رزرو برای رزرو در ماه های بعد و ایجاد مشکل در مسافرت های بعدی 3 عدم کامل بودن تمام استانها و یا تمام شهرستانها با تشکر

ما 10 هزار مدرسه برای اسکان داریم که این علاوه بر خانه های معلم است . معمولا 20 درصد ظرفیت اسکان را پذیرش اینترنتی می دهیم که مختصات مدرسه را ثبت کردیم تا فرهنگیان مکانی که می خواهند را رزرو کنند. الان امکان افزایش ظرفیت اینترنتی وجود ندارند چون شاید امکان دسترسی همه به اینترنت نباشد. سامانه هم ممکن است مشکلاتی داشته باشد که در صدد رفع هستیم.

چرا 70باباهای مدرسه بد خلقی میکنندتا حالا شده برید مدرسه ای برای استراحت و تمام روز قبلش رانندگی کرده ای و11شب رسیده باشی و7:30دقیقه صبح با زنگ مدرسه بیدارد کنند و با داد و بیداد ساعت 8 بیرونت کنند چون آقا میخواد بره جای کار داره یاسوج. یا اینکه مدرسه ای کارت ملی تونگه داره بگه باید کلاس را نظافت کنی در صورتی که خودش سرویسها را یک هفته بیشتر نظافت نکرده بود آیا وظیفه مسافره تبریز یا اینکه عید فطر خانه معلم تعطیل باشه و تو بیشتر از 5 ساعت منتظر باشی خسته و کوفته آخر هم بری جایی دیگه سلماس. یا اینکه بهت پیله کنند بگن عیدی منو بده کارت بانکی داشته باشی ومجبورت کنند بری عابر بانک پول بگیری بهش بدی چون پول همراهت نبوده جهرم. این اتفاقات خوب طی دو تابستان ویک عید اتفاق افتاده و ممنونم از همه

با سلام و تشكر از مهمان محترم در بسيارى از ستادهاى اسكان برنامه ريزى به شدت نامناسب هستش بخصوص در شهرهاى استان كرمان و جنوب لطفا بررسى بفرماييد و چه اقداماتی صورت گرفته است؟ در بسیاری از محلهای اسکان فرهنگیان مکانهای نامناسبی از جمله مدارس فرسوده با سرویس بهداشتی های غیر بهداشتی و سرایداران کم کار واگذار میشود لطفا در این خصوص چه اقداماتی شده است؟ امکاناتی که در اطاق ها هست به اندازه کافی نیستند و گاها پتوها و بالشها اصلا شستشو نشده اند لطفا بررسی بفرمایید

به هرحال بار اصلی خدمت رسانی در مدارس با خدمت کاران آنهاست و ظرفیت شهرهای گردشگر پذیر سریع تمام می شود چون بلافاصله بعد از تعطیلی مدارس آنها را برای مسافران آماده کنند و میزو نیمکت ها را جمع کنند و دوباره مدرسه را برای دانش آموزان آماده کنند. خدمتگذاران باید در ایام تعطیل سرکار باشند و مراقب تمام اموال مدرسه باشند چون به هرحال تجهیزاتی در مدارس وجود دارد که نباید تخریب شود و حق الزحمه ای هم که دریافت می کنند بسیار ناچیز است.

در برخی استان های مهمان پذیر واقعا تمام مدارس پر می شوند و حتی در حیاط مدرسه هم چادر می زنند اما حاضر نیستند به شهرهای همجوار که خلوتتر هستند که این کار را مشکل می کند. درنتیجه مجبوریم از شهرهای اطراف یا مدارس فرسوده استفاده کنیم.

 

من معلم هستم اما خودم قصد استفاده از مدرسه را برای نوروز ندارم می توانم برای اقوام بگیرم؟

بله اما هزینه های اسکان برای فرهنگی و غیرفرهنگی متفاوت است.

 

 

   45232

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    مطالبات چی شدددددددددددددددددذذذذذذذذ.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    خوب