میزان نوشت: رئیس مرکز آموزش و پرورش کشور گفت: میانگین نمره معدل دبیرستانی‌ها به نمره 12 است و میانگین استان‌ها ،شهرستان‌ها مناطق و مدارس با یکدیگر با توجه به نمرات امتحانی دانش آموزان تفاوت دارد.

عبدالرسول عمادی در رابطه با کاهش معدل مقطع متوسطه در طی دو سال آینده اظهار کرد: در تلاشیم تا نتایج امتحانات نهایی در خرداد سال 94-93 تحلیل شود، به طوری که می‌توان گفت در حال حاضر میانگین نمرات دانش آموزان در دروس امتحانات نهایی در تمامی دروس متوسطه نظری، فنی و کاردانش 12 است.

وی با بیان این‌که در سال گذشته میانگین نمرات دانش آموزان 12 بود و در مجموع 80 درصد از دانش آموزان نمره قبولی را گرفتند، گفت: در مقیاس استانی 32 استان و در مقیاس شهرستانی به تعداد شهرستان‌ها و مناطق، نتایج میانگین نمرات دانش آموزان مشخص می‌شود.

به گفته وی، برنامه‌ای برای تحلیل نتایج نمرات در خرداد 94 در نظر گرفته شده که در سطح ملی، استان، شهرستان، منطقه و حتی در شهر و مدرسه این تحلیل‌ها صورت گیرد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پرورش با بیان این مطلب که مهمترین هدف از تحلیل وضع موجود آموزش و پرورش از جهت نتایج امتحانات است، گفت: در تلاشیم تا برمبنای نمرات دانش آموزان بتوانیم برنامه ریزی و هدف گذاری کمی برای سال‌های تحصیلی آینده داشته باشیم.

عمادی در ادامه اظهار کرد: درحال حاضر این تحلیل در تمامی مناطق کشور در حال انجام است و به لحاظ کمی نتایج برای خرداد سال تحصیلی 94-95 اعمال می‌شود.

رئیس مرکز آموزش و پرورش کشور اذعان کرد: میانگین نمرات به دست آمده برای تمامی مناطق کشور در سوابق تحصیلی دانش آموزان اعمال خواهد شد.

وی در رابطه با سوالت امتحانات نهایی عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سوالات امتحان نهایی دانش‌ آموزان استاندارد بوده است ولی 50 درصد دانش آموزان موفق به پاسخ دادن به برخی از سوالات امتحانی نشده‌اند و این نشان دهنده آن است که مطلب درسی به خوبی به دانش آموزان تفهیم نشده است.

عمادی گفت: نتیجه این تحلیل‌ها به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای تغییر در محتوای کتاب درسی به ویژه کتاب‌های جدیدتالیف داده شده است.

رئیس مرکز آموزش و پرورش کشور در خاتمه گفت: ایجاد فرصت‌های برابر برای تحصیل و عدالت آموزشی نیز می تواند به بالابردن معدل دانش آموزان در دوره دبیرستان کمک کند.
304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    12 2
    دوتا دلیل واضح داره1کشیده شدن بچه ها به سمت شبکه های اجتماعی نداشتن تعریف درست از درس خوندن و بی رازش شدن علم تو ایران
  • فرهنگی از تهران A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    13 1
    سلام ، نتیجه بی توجهی به معلمان عواقب بسیاری را به دنبال دارد که یکی از آنها افت تحصیلی و اخلاقی است این که دولتمردان کم ترین توجه را به نظام تعلیم و تربیت و محور آن معلمان دارند تردیدی وجود ندارد امیدواریم دولت این همه توجهی که به کارکنان محترم شرکت نفت و کاز و اقتصاد و دارایی وسایر وزارتخانه ها دارد گوش چشمی هم به معلمان داشته باشد . آنگاه خواهید دید جامعه چقدر تغییر بنیانی خواهد کرد حداقل خواسته معلمان عدالت بین کارکنان دولت است .
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    8 1
    نه خیر جناب عمادی خیلی خوب هم مطالب تفهیم شده.مشکل اینه که دانش آموزان انگیزه ای برای درس خوندن ندارن.کتابای نظام قدیم خیلی مطالب سخت تری داشتند و به خوبی هم آموزش داده نمیشدن ولی دانش آموزان سخت کوش با تلاش زیاد امتحانات رو با موفقیت پشت سر میذاشتن چون میدونستن هر کس بیشتر درس بخونه در آینده موقعیت شغلی و اقتصادی بهتری به دست میاره. ولی حالا چی؟
  • بی نام RO ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    6 1
    چند بار گفتم که اندروئید مورد استفاده در تبلت و گوشی ها به دلیل اینکه نرم افزارسیستم عامل نیست و جنبه بازی و سرگرمی دارد فقط باعث اتلاف وقت میشود و شده و کار تخصصی نمیشود کرد. خودم هم از وقتی وارد مباحث تلگرام و غیره شدم تعداد مقالاتم کم شده. در کل باید روی ممنوعیت استفاده از گوشی اندروئیدی یا نرم افزارهای موبایلی برخورد جدی شود وگرنه معدل همه کشور 12 میشود و شاید هم شده و کمتر میشود و رفوضه میشویم.
  • معلم A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    7 0
    سلام اشکال اصلی از سیستم آموزشی است که ظاهراً فقط برایش حضور بچه های مردم در کلاس اهمیت دارد تا در خیابانها ول نباشند وگرنه نه مدرسه ها مدرسه اند نه کتابها معقول و بر اساس نیاز سنجی تهیه میشوند و نه معلم و محصل انگیزه دارند. تا وقتی که کتابها جذاب تر نباشند و نتوان از حالت فقط حفظی به حالت یادگیری واقعی رفت هیچ چیزی درست نمیشود. کتابها آنقدر مطلب دارند که در طول سال معلم فقط میتواند به سختی کتاب را تمام کند و فرصتی برای تعامل با محصلش ندارد. مولفان کتب درسی معلوم نیست از کجا آمده اند که از کلاسها و دانش آموزان بی خبرند
  • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    سلام من چهارسال دبیرستانم رو درشبانه خوندم وبیشتردرسهای نهای معلم نداشتیم ومعدل نهایی سومم 9/91 شد حالا برای بالا بردن نمره نهاییم باید چکارکنم