ایسنا نوشت: جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد که بحث کاهش سنوات غیبت سربازی برای بهره‌مندی از جریمه ریالی به 5 سال، منتفی است.

سردار موسی کمالی درباره سرانجام اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده و خبرهای ضد و نقیضی که در این‌ باره منتشر می‌شود، گفت: آنچه که مسلم است در سال 95 مدت سنوات غیبت برای بهره‌مندی از جریمه ریالی به 5 سال نخواهد رسید و این مساله کاملا منتفی است.

وی با تاکید بر اینکه افراد جدیدی در شمول طرح جریمه مشمولان غایب نخواهند بود، گفت: ممکن است همین طرح فعلی در سال 95 نیز استمرار داشته باشد یعنی کسانی که تا پایان سال 94، 8 سال غیبت یا به عبارتی تا پایان سال 95 ،‌9 سال غیبت از سربازی داشته باشند، بتوانند با پرداخت جریمه از انجام خدمت سربازی معاف شوند.

کمالی ادامه داد: آن دسته از کسانی که در سال‌های 93 و 94 برای بهره‌مندی از طرح جریمه ریالی ثبت نام کرده و واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند باید نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کنند و منتظر تسهیلات بیشتر نباشند چرا که اساسا ستاد کل چنین تصمیمی ندارد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تصمیم‌گیری در مورد سربازی از طریق ستاد کل انجام می‌شود، گفت: ما نیز برنامه‌ای برای گسترش معافیت مشمولان غایب نداریم و هر چیزی جز آنچه که گفته شد، نادرست بوده و مورد تایید ما نیست.

وی از مشمولان خواست که به هیچ عنوان به شایعات و اظهارنظرهای غیرمسئولانه در این حوزه توجه نکنند.

کمالی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه یک احتمال هم وجود دارد که به طور کلی طرح جریمه ریالی در سال آینده متوقف شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط در سال آتی نیز تغییری نخواهد داشت، این احتمال وجود دارد که اجرای طرح جریمه ریالی در سال آتی متوقف شود.

پیشنهاد افزایش قیمت جریمه‌ها در سال آینده

کمالی درباره اینکه آیا رقم جرایم در سال آتی افزایش خواهد یافت یا خیر، گفت: پیشنهاد ما این است که در سال آینده رقم جرایم نسبت به امسال افزایش پیدا کند اما هنوز میزان آن قطعی نشده است.

کمالی درباره تعداد افراد ثبت‌نام‌کننده برای مرحله دوم جریمه ریالی سربازی نیز اظهار کرد: در مجموع در مرحله دوم اجرای طرح حدود 40 هزار نفر ثبت نام کردند که دلیل عدم استقبال نیز شایعات و خبرهای نادرستی بود که در خصوص اجرای طرح جریمه ریالی در سال آینده منتشر شد. متاسفانه عده‌ای به امید این شایعات از اقدام برای استفاده از طرح جریمه ریالی خودداری کردند.

وی افزود: متقاضیان طرح جریمه ریالی همچنان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 درخواست خود را ثبت کنند.

47304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احد A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    35 8
    ايشان مي دانند با تصويب موضوع در مجلس و تاييد شوراي نگهبان ، اين مساله بصورت قانون درآمده و لازم الاجرا خواهد بود و مخالفت با اجرا نيز در حکم مخالفت با قانون ميباشد که سردار خود بهتر با پيامدهاي بعدي آن آشنا هستند. بهتر است از هر گونه لفاظي و ايراد سخناني که در موضع مخالفت با دولت و مجلس مي باشد پرهيز کنند کمااينکه در سالهاي قبل نيز چنين مشکلاتي توسط هماهنگي مقامات عالي نظام حل شده و نمونه اخير آن نيز موضوع فوتباليستهاي مجرم فراري و جاعل پايان خدمت بوده است ، که دراين خصوص فرياد هاي سردار به جايي نرسيد. با توجه به متن لايحه بودجه منابع اعتباري نيروهاي مسلح من جمله هزينه ها و پرداخت حقوق آنها حقوق ماهانه سردار کمالي عزيز از رديف جرايم دريافتي از خدمت سربازي سال 95 تامین خواهد شد.
  • رضا A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    26 5
    سردار عزیز از شما خواهش میکنیم لااقل فکری به حال افرادیکه که حداقل 5 سال غیبت داریم و سن بالا هستیم بکنید. تو سن 29 سالگی دوسال خدمت حاصلی جز عقب افتادن از تمام برنامه ها و ازدواج و ناراحتی روحی حاصلی نداره ..در آمد حاصل از این قانون میشه خرج بنیه دفاعی کشور و پروژه های عمرانی نا تمامی که چندین سال راکد هستن بشه .اجرای این قانون مشکلات زیادی از جوانان و جامعه رو حل خواهد کرد. انشاالله با همکاری سازنده بین تمام دست اندرکاران این مهم محقق بشه .
  • بی نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    9 6
    کاش کسی به فکر ماها بود ... کاش ...
  • حسین IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    4 13
    فروش خدمت به غایبین همان پارسال هم اشتباه بود اگر چیزی قانون هست برای همه یکی هست ولی متاسفانه در کشور ما شرایطی هست که چون بعضی از افراد با پارتی بازی خدمت را دور می زنند این فکر در ذهن همه افراد به وجود آمده که ما هم خدمت نمی رویم و بالاخره آخرش یک جوری معاف می شویم جالب هم این هست که همه شکایت می کنند که پول ندارند که ازدواج کنند ولی 30 میلیون دارند برای خرید خدمت بدهند و اینجا باید از این آقایون سوال کرد یعنی شما در فاصله 2 سال 30 میلیون درآمد دارید که خدمت رفتن را حرام شدن عمر می دانید؟هر کسی هم برای خودش بهانه دارد انگار که آن کسانی که خدمت رفتند با میل و رضایت شخصی رفتند و هیچ مشکل شخصی و خانوادگی هم نداشتند برید ببینید چه تعداد سرباز متاهل در پادگانها هست .
    • بی نام A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      1 11
      آقا رضا اتفاقا خیلی هم خوب می فهمم طرف با 33 سال سن و زن بچه و کلی گرفتاری رفته خدمت ولی انگار آسمان سوراخ شده و یک عده آمدند پایین و فکر می کنند تنها خودشان مشکل دارد .
  • حسن IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    22 8
    ما و خیلی های دیگه آماده پرداخت غیبت پنج ساله هستیم..لطفا سنگ نندازید و بزارید راه ما جوان ها باز بشود
    • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      8 19
      دوست عزیز 5 سال غیبت که چیزی نیست و اصلا غیبت حساب نمی شود .
  • محمد IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    8 2
    طرح جریمه 8 سال غیبت انچنان موفقیت امیز نبود چون اکثر مشمولین این طرح افراد بالای 30 سال بودن که به دلیل شرایط سنی امیدی به استخدام در ادارات دولتی ندارن ,دوم اگه هدف گواهینامه باشه خیلی هاشون زمان تحصیل اقدام کردن و گواهینامه دارن اگه کسی هم نداشته باشه با پرداخت جریمه دیگه پول خرید ماشین رو نداره سوم بحث ازدواجه که اکثرا متاهلن اونایی هم که مجرد هستن سه سوته میتونن زن بگیرن چون دختر دم بخت ترشیده و نترشیده تا دلت بخواد هست فقط میمونه سفر خارجه که شاید برای در صد کمی از این افراد که پولشو دارن این سفرا انگیزه خرید خدمت بشه بنابرین توصیه بنده به سردار اینه که کاهش سنوات غیبت به 5 سال منطقیه و حتما جواب میده اینطوری درامد خوبی نصیب دولت میشه و شما هم یه فکری به حال افراد بالای 35 سال میکنید
  • محسن A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    12 1
    بهتر پولم واسه خودم میمونه من که بامحدودیتهاش پنج سال زندگی کردم ومیتونم سالهای دیگرهم زندگی کنم
  • ارش A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    7 1
    سلام تکلیف ما که 2 ماه پول ریختیم طرح دوم جریمه سربازی کارت صاذر نشده معلوم کنید بعد برا 5 سال نظر بدین اعلام کردین 15 روز صادر میشود
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    13 1
    یادش به خیر تا همین 4 ساله پیش سردار کمالی می گفت بحث فروش خدمت برای همشه منتفی است یادش بخیر....
  • ناشناس A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    5 1
    درسال 94 افرادی با سن 26سال درشمول طرح جریمه قرار گرفتند.چرا افرادی که سال 95 همین سن رادارند نمیتوانند؟باید مدت غیبت 8سال بماندوقانون برای همه یکسان باشد.اگرقانون سال گذشته دوباره اجرا شود دیگرمتقاضی نیست کسی که شرایط داشته سال 94 اقدام کرده است.