ایسنا نوشت: وزیر انرژی رژیم صهیونیستی فاش کرد که مصر بنا به درخواست این رژیم مرزهای نوار غزه را در آب غرق کرد. این افشاگری خشم و انتقاد وزیران و رسانه‌های اسرائیلی را برانگیخت.

یوال اشتاینز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به درخواست مقامات تل‌آویو مرزهای نوار غزه را در آب غرق کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این افشاگری وزیر انرژی رژیم صهیونیستی واکنش تند برخی از وزرا و مسئولان این رژیم را به دنبال داشت.

در همین حال، یوسی میلمن، تحلیلگر امور اطلاعاتی روزنامه "معاریو" نوشت که افشاگری یوال اشتاینز در مورد همکاری امنیتی و نظامی میان اسرائیل و نظام عبدالفتاح سیسی، امنیت رژیم صهیونیستی را به خطر می اندازد.

وی ادامه داد: اشتاینز این اظهارات را در حالی مطرح می‌کند که نهادهای ذی‌ربط اسرائیلی تمامی مطالب رسانه‌های عبری زبان در خصوص همکاری امنیتی میان اسرائیل و مصر را سانسور می‌کنند و بر آن سرپوش می‌گذارند.

میلمن تصریح کرد که این افشاگری موجب می‌شود که اپوزیسیون مصر از این مساله استفاده و سیسی را دست نشانده اسرائیل تلقی کند.

پیشتر نیز سازمان عربی حقوق بشر با ارائه دادخواستی به دادگاه کیفری بین الملل علیه مسئولان مصری، انجام تحقیقات در مورد بستن گذرگاه رفح و غرق کردن مرزهای نوار غزه با آب دریا را خواستار شد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =