هیات دولت، جریمه های رانندگی را گران کرده است. این کار با توجه به قانون جدید جرایم رانندگی که چند سال پیش تصویب شد، انجام شده است. هدف هم بازدارندگی بیشتر جرایم برای پیشگیری از وقوع تخلفات است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پلیس بارها اعلام کرده است که افزایش جریمه های رانندگی برای افزایش بازدارندگی قوانین راهنمایی و رانندگی و پیشگیری بیشتر از تخلفات است. درواقع پلیس تاکید دارد که می توان از وجهه فرهنگسازی هزینه بر بودن تخلفات رانندگی،‌ برای بهبود وضعیت فرهنگ ترافیکی و رانندگی مردم استفاده کرد. 

البته همیشه از سوی مردم انتقادات به افزایش جریمه های رانندگی وجود داشته است. این درحالی است که بسیاری هم معتقدند تنها با افزایش هزینه تخلف می توان به بهبود فرهنگ رانندگی ایرانیان امیدوار بود.

همه اینها درحالی است که ایران همچنان یکی از بالاترین آمار کشته ها و مصدومان تصادفات جاده ای را در دنیا دارد و البته مهمتر از آن،‌ بی نظمی در رانندگی و بی توجهی به اصول ترافیکی و رانندگی، دردسرهای فراوانی همچون ترافیک فشرده و سنگین در شهرها بوجود می آورد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا افزایش جریمه های رانندگی، به بهبود فرهنگی ترافیکی و رانندگی منجر می شود؟

نظراتتان در بخش کامنت های همین خبر برای ما بنویسید.

توجه داشته باشید؛ نظراتی که پس از ساعت ۸ شب ارسال شوند،‌ ممکن است صبح روز بعد، تایید شوند. 

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 120
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    با لابردن فرهنگ رانندگي مهمترين عامل بازدارنده است كه متاسفانه جامعه ماشديدا دچار فقر فرهنگي است
    • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      مادامی که هدف فقط جریمه کردن باشه نه اصلاح ده برابر هم بشه فایده نداره . در کشور ما هدف جریمه کردنه یعنی شما ماشینت تو خونه یک سال هم پارک باشه آخر سال بری خلافی بگیری حتما حداقل 2،3 تا خلافی برات ثبت شده که تا 99 درصد موارد هم هیچ اعتراضی بهش نمیشه کرد. به عنوان مثال به یاد ندارم تا به امروز کمربند ایمنی رو حداقل هنگام حضور در بزرگراه ها نبسته باشم ولی چند وقت پیش در خلافی ماشینم جریمه نبستن کمربند ایمنی در بزرگراه شهید لشکری ، دور برگردان شهرک اکباتان ثبت شده بود به پلیس به علاوه 10 که رفتم برای اعتراض جریمه را که دید غیر رسمی به منرگفت گشت راهنمایی رانندگی که اون منطقه رو پوشش میده اگر باشه اونجا اکثر ماشینهایی که اونجا دور میزنن رو جریمه نبستن کمریند میکنه خصوصا در ترافیک ابتدای شب.
    • آیس A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      درآمد دولت از جریمه های جدید برای سال آینده معادل 28000 میلیارد تومنه هر ماشین 130 هزار تومن ..پس فرهنگ و مرهنگ رو بذار در کوزه آبشو بخور..
    • صادق A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      64 1
      با افزایش نرخ جریمه کسری بودجه نیروی انتظامی جبران میشه. فرمانده محترم نیروی انتظامی نرخ جریمه ها را با کشورهای اروپایی یا آمریکا مقایسه نموده اند. سوالی که مطرح است آیا شرایط اجتماعی و حقوق آن کشورها با ما یکی است؟خدمات حمل و نقل اسان و سریع آنها با ما یکیست؟در صورتیکه تخلفهای رانندگی از سوی مامورین به متخلف اعلام و نوع یا مبلغ را دادگاه مشخص می کند.
    • سینا A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      57 0
      اصل موضوع فقط کسب در آمد برای دولته.اگه بدرستی بدنبال کاهش آمار حادثه رانندگی باشن مثلا باید دو تا 3 عامل کاملا حادثه سازو افزایش بدن نه همه رو.یکسو هم منبعی شده برای افزایش حقوق کارمندان نیروی انتظامی که تازه...
    • 001 US ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      20 0
      زنده باد آیس ... سخنی کاملا منطقی
    • سعید A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      29 0
      زمانی جریمه موثره که پلیس قصدش فقط پر کردن قبض هاش نباشه. وقتی الکی واسه خودشون مینویسن زیاد کردن جریمه به نفع کیه؟؟ در ضمن راهکار زیاده دنیا ما فقط جریمه رو یاد گرفتیم؟؟؟ میشه نمره منفی بدن. گواهینامه رو تا یکسال ضبط کنن. ماشین رو بخوابونن و در نهایت جریمه کنن. اینا کاربردش بیشتره تا اینکه فقط جریمه کنن. خوب اون بچه پولدار راحت پول جریمه رو میده ولی وقتی گواهینامه ضبط کنن دیگه همه برابر میشن و میترسن
    • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      24 34
      مطمئنا افزایش جریمه کمک بزرگی به کاهش تخلفات خواهد کرد اما همراه آن باید فرد خاطی به گذراندن دوره هایی به منظور ارتقا فرهنگ رانندگی ملزم شود. مطلب مهمتر ارتقا سواد فرهنگی در جامعه است،که متاسفانه همه مشکلات ما در حوزه های اقتصادی،اجتماعی و... به علت بی توجهی در این زمینه است.کوتاهی هایی که در آموزش پرورش و سایر نهادهای مربوطه بسیار به چشم میاد..
    • بی نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      7 32
      نقش مثبت و تعيين كننده اي در كاهش تخلفات رانندگي دارد
    • حبیب A1 ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      15 0
      باعث میشه فرهنگ ترافیکی ما هیچوقت اصلاح نشه وقتی تخلفات راتندگی به منبع عظیمی برای درامد دولت وپلیس تبدیل بشه دیگر عظمی برای تلاش وخلاقیت درراستای بهبود فرهنگ ترافیکی واصلاح ناهنجاریهای ترافیکی وجود نخواهد داشت. حتی اقایون این زحمت رو به خودشون ندادن که اسون ترین راه حل روامتحان کنن ،اینکه الزام قانونی ایجاد بشه این منبع عظیم درامدی مستقیما صرف راهها وامکانات ترافیکی بشه لا اقل اینجور میشد امیدوار بود که بعد چند سال یه تغییری ایجاد بشه ولی با این روشی که درپیش گرفته شده قطعا چیزی جز نارضایتی عمومی واصرار از سر لجاجت بر تخلف درپی نخواهد داشت
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    بسیار عالی است فکر کردین فرهنگ رانندگی کشورهای غربی چجوری درست شده؟ دقیقا همین طوری است؛ یه گزارش از تناسب جریمه ها با درآمدهای اونجا تهیه کنید تا ببینید عامل بازدارنده در غرب چی هست.
    • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      73 13
      در کشورهای بقول شما غربی البته ژاپن و کره و چین شرقی هم همینطور همه چیز اعم از وضعیت خیابانهاجاده ها راهها علایم درامد مردم و...استاندارد و خوب است نمیشود انجاییکه بنفع طرفی خاص است را از جایی دیگر الگو برداری کرد و وظایف خود را در قبال مردم فراموش نمود.
    • بی نام DE ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      21 4
      من در مورد کشورهای غربی نظری نمیدم چون کشورهای غربی شامل ده ها کشوره و تو همه این کشورا نبودم تا بتونم نظر بدم. پس در مورد چیزی که تجربه نکردم ساکت میمونم . اما در مورد آلمان میتونم بگم که اینجا فقط از نظر نقدی جریمه های سنگین وجود نداره بلکه جریمه های شخصی سنگینی وجود داره که واقعا بدبختت میکنه. برای مثال از اونجایی که گواهینامه رانندگی در خیلی از موارد یکی از شروط پیدا کردن شغله هیچکی میل به از دست دادنشو نداره و اگه از دستش بدی هیچ راهی نداری جز اینکه دوباره امتحان رانندگی بدی و این دوباره کاری بسته به چیزای مختلف میتونه بین 6 تا 12 میلیون تومان هزینه داشته باشه تازه اگه بتونی دوباره اجازشو داشته باشی. همه اینا یه طرف مالیات و کارمزدایی که باید بابتش بدی بیچارت میکنه بیچاره....
    • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      4 5
      دقیقا.صد در صد با ناشناس اول موافقم. البته چند نکته. عدالت به معنای مساوات نیست. مثلا جریمه یک پراید با پرادو نباشد یکسان باشد. همین چند وقت پیش خبری از سوئد مخابره شده بود که سرمایه‌داری چند ده‌هزار دلار جریمه شده بود. میزان جریمه باید با قیمت خودرو متناسب باشد. نکته دوم اینکه همون‌طور که برخی دوستان اشاره کردند باید فکری به خال جریمه‌های بدون دلیل و پلاک‌های مخدوش بشود. چون شما ممکن است خلافی در شهری که هرگز به آن نرفته‌اید مرتکب شوید. نکته سوم اینکه جریمه برای همه باشد. فکر می‌کنم همه ما مواردی را می‌شناسیم که مأمورین نیروی انتظامی به علت متوقف کردن خودروی افراد منتسب به افراد با نفوذ در هر شهر و استانی به جای خلاف‌کارها جریمه شده‌اند.
    • بی نام A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      13 4
      جناب amir طوری صحبت میکنید گویی تابحال یا به ایران نیامده اید یا از وضعیت کشورهای صنعتی و امکانات حمل و نقلی و استانداردهای جاده ای و ماشینی و وضعیت پارکینگهای آنها بی خبرید صحبت از تشابه چراغ قرمزها نیست .
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    در کشورهای متمدن زیرساختها رو آماده میکنند ماشین استاندارد ، خیابانهای استاندارد و امکانات روز رو در اختیار مردم قرار میدن آخر سر از عوامل بازدارنده استفاده میکنند . در ضمن برای جیب مردم هم کیسه نمیدوزند . درست برعکس ما .
    • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      77 13
      دوست عزیز همه چی زیر ساخت نیست. وقتی راننده به جای اینکه پشت خط عابر ترمز کنه گاز میده که قبل از عابر رد بشه این فقط به فرهنگ و درک اون شخص برمیگرده. یا برخی از به اصطلاح رانندگان که خیابان با پیست فرمول 1 اشتباه میگیرن. جریمه باید طوری باشه که کسی جرات فکر کردن به تخلف هم به سرش نزنه. اگر لیست قیمت های جریمه های کشورهای پیشرفته رو و یا همین کشورهای در حال توسعه اطراف ایران ببینید متوجه میشید
    • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      44 53
      داداش شما درست رانندگی کن. یه قرون هم پول جریمه نده. عجیبه ها
    • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      23 0
      کاملا درسته...در ضمن جناب بی نام دوم برای تنها چیزی که جریمه ای در کشور ما وجود ندارد همین موردیست که شما فرمودید یعنی سعی رانندگان در عبور پیش از عابره
    • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      23 16
      قابل توجه پلیس و مردم بنده 20 سال است رانندگی می کنم و هم داخل شهر و هم خارج شهر جریمه های که داخل شهر شده ام اکثرا پارک ممنوع یا حتی دوبله بوده چون هیچ جایی برای پارک حتی تا فاصله 200 متری مغازه ای که میخاستم برم وجود نداشت اگر جای پارکی اصولا نباشه نتیجه چی میشه؟ اما در جاده پس از چند بار جریمه شدن با علت سرعت زیاد و عبور از خط ممتد به این نتیجه قطعی رسیده ام که پلیس فقط در محلهای که جاده عریض است و دید کافی وجود دارد و احتمال زیاد جاده سراشیبی هم دارد و ناخود آگاه سرعت زیاد میشود کمین می کند و در جاهایی که جاده پیچ دارد و خطرناک است حضوری از پلیس نیست من هم سبک رانندگی را طوری تنظیم کرده ام که در مسیر مطمین آرام برانم و در مسیر نامطمئن با سرعت بیش از حد مجاز علت عجله کسب درآمد است
  • مهدی خانی IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    64 26
    سلام خب یه طنز میگه، وقتی بشر بجای تابلوی آهسته برانید تابلوی به سرعت گیر نزدیک می شوید رو انتخاب کرد یعنی از سطح فرهنگ خودش نامید شده، قوانین راهنمایی و رانندگی همون اصل مهم حق الناسه، ما با هر تخلف حق الناس رو پایمال کردیم، ترساندن، ایجاد اضطراب، وقت کشی، ایجاد خسارت و ...، همه این ها حقوق دیگران رو پایمال می کنه، خب ما بخاطر تربیت غلط، آموزش اشتباه، خودخواهی یا هر عامل دیگه به راحتی تخلف می کنیم و بعدشم با بهانه های واهی مثل جای پارک نیست، عجله داشتم، فقط یک دقیقه طول میکشه و ... بی خیال وجدان و منطق می شیم، با این اوصاف جریمه های سنگین از نظر من بهترین گزینه موجود می باشد، مخصوصا که گذشتن از پول برای ما خیلی دردناک است، حداقل برای حفط مال و ثروت خود شاید خلاف نکنیم.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      15 14
      اشتباهی منفی دادم
  • محسن A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    26 34
    ما فرهنگ جریه ای را هر روز ارتقا می دهیم واین جای تاسف دارد.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    97 9
    شما نباد فقط به فکر افزایش مبلغ جریمه باشید،چون ممکنه کسی سهوا تخلفی را انجام داده باشه ولی پرداخت جریمه برایش سنگیته،شما با توجه به این که گواهینامه ها هوشمند شده باید به صورت پلکانی افراد را جریمه کنید،این طور که اگر تخلفات طرف کم باشه را انجام داده باشه به مبلغ کمتری جریمه بشه ولی اگر تخلفاتش زیاد بود به مبلغ بیشتری جریمه کنید،شما میگید جریمه ها برای همه بازدارنده نبوده،درسته ولی برای خیلی ها بازدارنده بوده برای آن هایی هم که بازدارنده نبوده به این علت بوده که مبلغ جریمه برایشان ناچیز بوده،ولی نباید به خاط آن عده مبلغ جریمه ها را زیاد کنید،در همه کشور ها برای این افراد که رانندگی خطرناک می کنند و مبلغ جریمه برایشان پول خورده مجازات زندان پیشبینی شده،این راهکار همه جا جواب داده
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    70 3
    تا زمانی که در مدارس فرهنگ سازی نکنیم وضعیت هیچ تغییری نمی کنه و نسل بعد هم همین میشه
  • پيمان A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    50 10
    تنها راه براي رعايت قانون و كاهش تصادفات و مصيبتهاي ناشي از آن با توجه به نبود فرهنگ رانندگي افزايش جريمه هاي رانندگي و اعمال قدرتمند قانون است و بس .
  • رضا A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    24 42
    با سلام بی انصافی جرایم مبالغ سنگین از طرف راهور از حد گذشته چند درصد مردم خلافکارا ولی این جریمه ها شامل همه مردم میشود
    • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      30 24
      خب اگر تخلف نکنی که جریمه نمیشی و جز اون چند درصد نمیشی
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    31 20
    خود آقایان هم میدانند که تاثیری ندارد اما مقصود آنها اصلاح فرهنگ رانندگی نیست
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    22 13
    هیچ تاثیری ندارد و هروز بدتر از دیروز.
  • کوروش IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    33 11
    سلام بجای جریمه های سنگین فکری بحال جاده هاکنید بد نیست
  • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    23 5
    بنظر من در جدول جدید بیشتر درآمدزایی مدنظر بوده تا اصلاح رفتار رانندگان مثلا صحبت کردن با موبایل رو از نظر پتانسیل ایجاد خطر مقایسه کنید با بقیه جرائم تا حساب کار دستتون بیاد.
  • علی A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    13 0
    بهترین قوانین هم که داشته باشیم اما در اجرای آن جدی نباشیم کوچکترین فایده ای ندارد. مثل تابلو های حمل با جرثقیل که کلا برای کسی اهمیت ندارد یا پارک دوبله یا عبور موتوری ها از پیاده رو و خط ویژه جلوی چشم پلیس. فقط در آمد غیر شرعی و غیر قانونی برخی از افسران را بیشتر میکند. در روز روشن خلاف میکنند و اگر اعتراض کنی یا فحش میشنوی یا به تو چه یا شاید هم کتک بخوری. تا وقتی خلاف کردن بدون گرفتار شدن زرنگی محسوب شود و تا وفتی پلیس در اجرای آن جدی نباشد همین آش است و همین کاسه.
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    15 4
    فرهنگ سازی و درست کردن راه ها و ایجاد پارکینگ های مناسب برای شهرها معضل مردم آیا بجای بالا بردن جریمه بهتر نبود اول زیر ساخت هارو درست کنید بعد فکر جریمه مردم بیفتید بجای جریمه مردم باید شهرداریها روجریمه کرد که پول عوارض ساخت همه چی میگیرند دریق از یک پارکینگ درست کردن برای آسایش مردم چقدر راههای جاده ای و شهری درست می باشد چقدر فرهنگ سازی کردید برای مردم به غیر از اینکه فقط فقط تبلیغات جریمه کردن تورسانه ها به صورت کارتنی و زنده نشان دادید آیا فرهنگ سازی هم اینطورهدولت متاسفانه با کمبود بودجه ای که اعلام میشه کم آورده به دنبال پیدا کردن منبع درامد از جریمه مالیات عوارض هرچی که فکر کنید تنها چیزی که فکر نمیکند مردم مردم مردم
    • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      7 20
      میشه بفرمایید زیرساخت از چراغ قرمز رد نشدن چیه؟؟ یه چراغ راهنمایی که کار بکنه که ما سر چهارراه ها داریم یه پدال ترمز که خوشبختانه این رو هم داریم دیگه چه زیرساختی برای فرهنگ ایستادن پشت چراغ قرمز لازم است؟ میشه بفرمایید تا بدونیم؟
    • بی نام A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      10 2
      جناب بی نام دوم نمیدانم از مسئولین راهنمایی رانندگی هستید یا بهر صورت از آنهایی که کلا منکر وجود هرگونه مشکلی در مملکت هستید و همه چیز را ناشی از بیفرهنگی مردم می بینید. در همین تهران در چهار پنج چهار راه میتوانم بهتون معرفی کنم که فقط دو چراغ راهنمایی دارند در حالیکه طبق مهندسی ترافیک به چهار چراغ نیاز دارندبرای یک جهت از طرف دیگر در شهر های شلوغ اعصاب داغون و ترافیک زیاد عجله و استرس می آورد و رد شدن از چراغ قرمز بسیبار میلیمتری امری عجیب و دور از ذهن نیست.
  • یک ایرانی IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    10 24
    بی شک جریمه تأثیر به سزایی در کاهش میزان جرایم دارد. اما تنبیه بدون هزینه پولی مستقیم بیشتر مءثر خواهد بود. تنبیهاتی مانند ابطال گواهی نامه، حمل خودرو به پارکینگ، و روم به دیوار: زندان
  • david IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    19 7
    باسلام خدمت رئیس پلیسا باید عرض کنم اگر بالا بردن نرخ جریمه باعث رعایت کردن قوانین و کاهش تصادفات میشد تا حالا شده بود امیدوارم اشتباه از من باشد ولی اینکار جز خیانت چیز دیگه ای نیست. بیایم ی کم منطقی باشیم،بهتر نیست بجای فشارآوردن به مردم آموزش های خود را بالا ببرید؟بهتر نیست فرهنگ در رانندگی و قوانین را ارتقا دهید؟بهتر نیست اتوموبیل های بی کیفیت داخل را شماره گذاری نکنید؟بهتر نیست اجازه تردد در جاده های افتضاح بین شهری و شهری کشورمون رو ممنوع کنید؟ بااین کارها میتوان گفت با یک تیر چند نشان زده اید،فقط که نباید زورتان به مردم برسد یک مقدارهم به اطرافتان نگاه کنید. با تشکر موفق باشید
  • علی A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    11 1
    گرچه دلم نمیخاد اینرا بگم ولی گران شدن جریمه ها باعث می شود که خلاف پلیس بیشتر شود می پرسید چرا؟ من خودم یکبار جریمه شده ام عبور از چراغ قرمز بدون کمربند از جائی که من آنجا نبوده ام یعنی تخلف پلیس
  • رضا A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    18 1
    کاهش قیمت نفت اصلیترین علت افزایش قیمت جریمه ست برای اصلاح فرهنگ رانندگی باید خیابانها و معابر و علائم را بروز و استاندارد نمود همانطور که دوستان گفتند بسیاری از جرایم رانندگی سهوی و غیرخطرناک هستند و این میزان جریمه برای انها سنگین است مثلا یک راننده مسافرکش مکن است تمام زحمت و در آمد روزانه خود را نثار یکی از این جرایم مثل نبستن کمربند کندعلت بسیاری از تصادفات نیز وضع ناجور معابر و خیابانهاو جاده هاست که ضررهای جبران ناپذیری به مردم وارد میکند سوال اینجاست چه کسی باید عوامل این نابسامانیهاراهنمایی رانندگیوزارت راه شهرداری ها را جریمه کند؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    10 2
    تاثیر ندارد.بر میگرده به عادت و فرهنگ
  • علی EU ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    14 0
    اگه به حق جریمه کنن آره مگر میشه طرف یه خیابانی تا حالا تو عمرش نرفته باشه براش جریمه پارک دوبل بزنن
  • مهدی RO ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    3 0
    افزایش نرخ جریمه های رانندگی از طریق اعمال فشار جبری بر یکی از سه ضلع مهم ایمنی رانندگی ، یعنی راننده قطعا تاثیر مثبت در کاهش نرخ صدمات رانندگی خواهد داشت منتهی عدم توجه به دو ضلع دیگر یعنی راه و خودرو مکن است این شائبه ار پیش اورد که هدف از افزایش جریمه ها صرفا افزایش منبع درامدی دولت است . بی توجهی یا عدم شفافیت لازم در مورد نحوه بررسی کیفیت ایمنی خودروها بخصوص دغدغه بخش بزرگی از جامعه است . اگر افزایش جریمه ها همزمان با اعمال سخت گیری بیشتر در مبحث ایمنی خودرو و بهسازی محور های مواصلاتی کشور باشد قطعا جامعه استقبال بیشتری خواهد کرد. البته باید در نظر داشت اگرامکان نرخ بندی جرایم بر اساس سطح درامدی افراد وجود داشت تاثیر جریمه ها بسیار واضح می بود .
  • بنده خدا A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    18 2
    با اين كار جيب دولت پرپول مي‌شود و افرادي كه سهوا اشتباه مي‌كنند به سختي مجازات مي‌شوند. افرادي هم كه كلا خلافكار هستند؛ فرق خاصي برايشان نمي‌كند :
  • ایرانی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    27 2
    در جایی که امکان اعتراض نیست و اصولا کسی به حرف توجه نمیکنه . چرا بی حساب جریمه ها اضافه بشه .متاسفانه هیچمون با هیچی جور در نمیاد . در حدود 40 ساله در تهران رانندگی میکنم .درتمام این سالها با رعایت مقررات به تعداد انگشت یک دست هم جریمه نشدم. امروز برای اولین بار به سایت پایس مراجعه کردم دیدم که در کمتر از یکسال گذشته 7 بار برایم جریمه 40000 تومانی صادر شده و شرح همگی تخلف سرعت بیشتر از 30 کیلومتر در مقابل ترمینال شرق واقع در سه راه تهرانپارس .در جایی که اولا تابلویی جهت تعیین حداکثر سرعت مجاز وجود نداره اگر هم باشه قطعا قابل رویت نیست و بعد هم به علت ازدحام هرگز نمیشه در این مسیر سریع رانندگی کرد.حالا یکی بگه چرا باید دو برابر بهم اجحاف شه؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    27 1
    چرا کسی به موتور سوار ها اشاره نمی کنه؟ یه زنجیر رو پلاک بعد ورورد ممنوع و هر نوع خلافی که دوست دارن حسی که به آدم دست می ده اینه که چون پولی از موتور سوارها در نمیاد پس صرف انرژی زیاد واسه اجرا قانون برای موتور سوارها به صرفه نیست ولی ماشینها دست به نقد هستن هدف اجرا قانونه یا پر کردن جیب؟
  • علي IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    14 2
    تا زير ساخت ها درست نشه نميشه انتظار داشت با حريمه فرهنگ رانندگي رو درست كرد من قبول دارم وضعيت رانندگي مردم خوب نيست اما آيا خيابون ها وضعيت مناسبي دارن ؟أيا خودرو ها استانداردن؟دولت جريمه هاي رانندگي رو منبع عظيم درامد ميدونه،كه ميتونه كسري بودجه رو تامين كنه أيا تو اين چند سال كه چند بار جريمه ها بالا رفته ؟خط كشي خيابونا درست شده؟
  • بچه لر IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    15 15
    اخه برادر من عزیزمن خدا رو شکر نه آسقالت داریم.نه ماشین درت و حسابی داریم.نه بنزین و روغن خوب داریم. کیفیت همه چیز پایینه اونوقت هی میان جریمه ها رو زیاد میکنن وزااااااارت راه نمیتونه اتوبان بسازه با لاین سرعت ازاد.اونوقت میان مردمو جریمه میکنن اونیکه ماشین خارجی گرون میخره توقع داره به اندازه پولی که میده گازشم بده تو جاده. مثلا حساب کنین یه ماشین 200 میلیونی بیاد 110 تا سرعت بره.اینکه همه ش باس با دنده دو سه بره . اینا همه فیلمه .متله.بهونه اس.....
  • بی نام DE ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    1 4
    هیچی
  • amina A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    19 15
    میدونم حرفم باب میله خیلیا نیست ولی تجربه نشون داده که این روش تاثیر گذارترین روش تو کشور ماس
    • zd IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
      2 2
      موافقم
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    11 2
    هیچ چون فرهنگ احترام و عبور و مرور را بلد نیستیم 1 احترام به عابر پیاده چون صاحبان اصلی معابر اول عابر پیاده است بعد سواره و... چون ما از اول بودیم و حق پیش قدمی داریم و هر سواره ای روزی و درجایی پیاده است
  • آراز IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    15 0
    نرخ رشوه ها زیاد خواهد شد. فرهنگ سر جای خودش
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    13 1
    آقاى دولت و جناب راهنمايى رانندگى شما اگه زحمت بكشى و موفق بشى ياد مردم بدى حداقل از بين خطوط حركت كنن نصف مشكلات حل ميشه الان توى هرجاى شهر تا يِكَم ترافيك ميشه ٩٠٪‏ دوستان پرايد سوار ميان لابلاى ماشيناى ديگه وسط خطوط و يه عده هم دنبالشون كه ترافيك ٣لاين اتوبان ميشه ٥لاين قفل ميشه. يا مثلاً دم خروجى ها اگه مردم ياد بگيرن از صد طرف جلوى هم نپيچن مخصوصاً تاكسى هاى گرامى كه راه بقيه هم بسته نشه خيلى مشكلات حل خواهد شد. ولى بى فرهنگى موج ميزنه متاسفانه و فقط ادعاى فرهنگ و تمدن داريم
    • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
      14 0
      یعنی وقتی میگی دوستان پراید سوار منظورت اینه که مشکل فقط از ما پراید سوارهاست و شما بنتلی سوارها هیچ مشکلی ندارید دیگه ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    8 4
    برای عبور از چراغ قرمز مثل بعضی کشورهای دیگه علاوه بر جریمه سنگین زندان هم باید گذاشت
    • كسري A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
      0 0
      صد در صد با شما موافق هستم به شرطي كه دستگاه مشخص كننده ثانيه يك دفعه ازبيست ثانيه نياد رو دو ثانيه و شما شتاب داشته باشي و خود به خود در واقع نارنجي يا قرمز رو رد كنيد مشكل از خود راهنمايي رانندگي هم هست نه فقط مردم
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    5 0
    دوستان عزیز تا زمانی که اجرای قانون ضعیف باشه مشکل حل نمیشه مردم ما تا زمانی که پلیس یه جا باشه قانون رو رعایت میکنن باید بریم به سمت مکانیزه شدن اجرای قانون هر کس در هر ساعتی خلافی رو مرتکب شد اگر بعد از یک روز برگ جریمه براش ارسال بشه کم کم شاهد اجرای قانون خواهیم بود در ضمن تو کشورای متمدن جریمه ها خیلی سنگین تر از اینهاست
  • شمس A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    5 1
    سلام اگر نگاهي به كشورهايي كه در اين زمينه موفق بود ه اند داشته باشيد ميبينيد علاوه بر بر فرهنگ سازي و..... نرخ جريمه ب گونه اي است كه أساسا كسي بدنبال تخلف نيست ما هيچ چاره اي جز افزايش قابل توجه جرايم نداريم
  • محسن A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    10 0
    اولاً در بودجه سال آینده، درآمد حاصل از جرایم رانندگی پیش بینی شده، یعنی اینکه اولویت دولت درآمد زایی از طریق جرایم رانندگی است نه کاهش تخلفات و اصلاح فرهنگ رانندگی. دولت هم دوست دارد این تخلفات باشد تا درآمدزایی کند. دوم جرایم ریالی در کنار جرایم دیگر می تواند کارآمد باشد. مثلاً کسی که با سرعت 180 رانندگی می کند یا حالت غیرعادی دارد و . . حداقل به مدت شش ماه باید از رانندگی محروم بشود و برای رانندگی مجدد صلاحیتش احراز بشود. ضمن اینکه همونطور که جرایم برای تخلفات متفاوت است برای خودروها هم متفاوت باشد. جریمه پراید و پرادو در تخلف یکسان، نباید یکسان باشد چون مبلغ جریمه برای راننده پرادو به شدت دارای قدرت بازدارنگی کمتری است.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    4 11
    بسیار زیاد تاثیر خواهد داشت این مردم ،همینو لازم دارن فرهنگسازی جواب نمیده برا اینا خداییش تا قبل جریمه ها کی کمربند میبس؟ اون که دیگه با جونشون سرو کار داش رعایت نمیکرن
  • مجتبی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    2 1
    زیاد شدن جرایم رانندگی فقط باعث جایگزین شدن قانون هراسی بجای قانون مداری خواهد شد.همان قانون معروف چماق و زور
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    3 4
    هيچ اثري ندارد جز ايجاد دردسر براي مردم
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    2 1
    کاملا موافقم. 20 ساله رانندگی میکنم.افزایش جریمه البته به شرطیکه بعضی زیر ساختها هم درست بشه مثل پارکینگ و ..موثره
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    6 9
    چهار راهادر شهرها ی کوچیک اصلا چراغ قرمز نمی خواهد اینها را برای ترافیک عمدی وجریمه وآلوده کردن هوا گذاشتن؛وقتی ماشین پلیس دوبله پارک میکنه وماشینها راجریمه میکنه چه انتظاری ازدیگران دارید ،جلوی بعضی از پلیس راها این قدر باریک ودست انداز گذاشتن که باعث تصادف وغیره می شود ،یجایی ماشین پارک کرده بودم در عرض 20دقیقه دوبار جریمه نوشتن توسط دو مامور یکی از جریمه ها زیر آینه گذاشتن ودومی را به برف پاکن واقعا این جوری پیشرفت تکنلوژی
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    1 0
    تا زمانی که تبعیض و دوگانگی رفتار بین مسنولین و مردم وجود داره و همچنین عدم اعتماد مردم به پلیس به دلیل رفتار نادرست پلیس و فراموش کردت قید راهنمایی و رانندگی و تخصص پلیس در جریمه کردن بدون چون و چرا و نیز سوء استفاده پلیس با دوربین های سر چهار راه ها از چراغهای هوشمند که قدرت تصمیم گیری صحیح را از راننده گرفته و نیز موش و گربه بازی کردن پلیس و قایم شدن پشت تابلوهای جاده های بیرون شهر نه تنها افزایش جریمه اثر مثبتی ندارد بلکه سبب جریحه دارشدن احساسات مردم و درگیری فیزیکی با پلیس خواهد بود میگی نه شش ماه بعد ببیند چی شده
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    2 1
    هیچ تأثیری
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    4 6
    اینکه جریمه ها سنگین بشه درسته و تاثیر گذاره ولی باید فرهنگ صحیح بین مردم و حتی خود پلیس ها هم ترویج شود. ببینید وقتی یک پلیس می خواد کسی رو صدا بزند که بزن کنار با چه لحنی در فضای عمومی این حرف را می زند .... پلیس هیپ تذکری به مردم نمی دهد وقتی روی خطوط حرکت می کنند. ببینید یک زمانی انیمیشن های جالب سیا ساکتی و کار کردن با بچه ها اثر خیلی خوبی رو فرهنگ مردم داشت.این فقط یک نمونه بود، خلی کارهای بیشتری باید انجام شود.
  • پاشاکی DE ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    5 1
    فرهنگ رانندگی با جریمه اصلاح نمیشه،افزایش فرهنگ رانندگی نیاز به آموزش بیشتر داره
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    8 10
    متاسفانه به آن چیزی که پرداخته نمیشود حق رانندگان است. سرعت ارزش است و ارزش بودن خود را از زمان میگیرد نمیشود به صرف خطرناک بودن سرعت های بالاتر از ارزش بودن زمان چشم پوشید متاسفانه علیرغم پیشرفت های سالیان اخیر چون در زمینه خودرو و جاده دولت نتوانسته همگام با ارتقا تکنولوژی پیش برود کماکان سرعت مجاز در اکثر جاده های برون شهری 110 کیلومتر بر ساعت و برابر با سرعت 20 سال گذشته است درست است که افزایش سرعت مطئنه باعث افزایش تلفات میشود ولی با افزایش ایمنی خودروترمز فرمان هندلینگ و...و افزایش ایمنی راهروشنایی عدم اختلاف ارتفاع شانه و جاده اصلی نزدیک بودن خطوط رفت و برگشت ایمنی پلها و علائم هشدار مناسب میتوان همگام با افزایش جریمه به افزایش فرهنگ رانندگی کمک کرد
    • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      2 0
      دوست عزیز همین 110 تا هم با فرهنگ بسیار پایین رانندگی ما زیاده یه کم توقعتون رو پایین بیارید و واقعیتهای موجود رو هم ببینید بنده خودم با هر راننده ای سفر کردم محاله جایی که پلیس نباشه خلاف نکنه جاهایی بوده اشهدم رو خوندم و مطمئن بودم که تصادف می کنم یکبار هم تصادف کرده ام سالی بیست هزار کشته ما داریم اینا شوخی نیست یه کم منصف باشیم جریمه سنگین و ابطال گواهینامه و زندان و..باید باشه و تشدید هم بشه سرعت 110 هم کم نیست. یقینا اونجا محدودیتهایی هست که 110 رو گذاشتن. حرفهای جوک نزنید.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    1 0
    در ایران چیزی به نام فرهنگ رانندگی نیست ضمن اینکه قسمت اعظمی از حقوق پرسنل شهرداری و ناجا از همین جریمه ها تامین می شود . بیاییم ضمن دوست داشتن هم، فرهنگ رانندگی را به هم یاد بدهیم و به جریمه فکر نکنیم چون پرسنل ناجا و شهرداری هم خانواده دارند
  • ادیب IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 1
    اصولا قانون محکم و سخت گیرانه فرهنگ رو بالا میبره. مثل قانون بستن کمربند . همه دیدیم که با زبان نرم کسی کمربند نمیبنده تا اسم جریمه ی سنگین امد همه تابع قانون شدن
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    2 0
    اتفاقا خداقل 80 درصد افراد تاثیر دارد واگر این جریمه را درجا بگیرند ویا اگر واگر در عرض یکماه پرداخت نکنند افراد به دادگاه بکشاند وجریمه سنگین تری برای کسانی که جریمه را نمیدهند در نظر بگیرند انوقت ببیند چطوری مردم راندگیشان قانونی می شود علت اینکه اکون جریمه ها تاثیر کمی دارد اینه که جریمه ها را نمی گیرند ویا زمانی می دهند که می خواهند خودرو شون بفروشند ویا از پارکینگ خارج کنند چون در هرصورت پرداخت ان موکول به اینده می شود تاثیر کمی دارد
  • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    1 0
    حرکات خطرناک در اتوبان ها مثل سبقت از سمت راست و سرعت بالا و عدم رعایت فاصله با ماشین جلویی و رانندگی نکردن بین خطوط که همگی در شرایط معمولی و یا اضطراری میتونه منجر به تصادف بشه باید علاوه بر جریمه ریالی ، ماشین طرف اسقاط بشه و حتی خود طرف هم زندانی بشه اینکارا بازی کردن با جون افراد دیگه هست و اصلا نباید در مقابلش بی تفاوت بود. کسی که شب در اتوبان با چراغ کوچک و یا نور بالا زنون میاد میچسبونه و از سمت راست در شرایط خطرناک از آدم سبقت میگیره دیگه نباید جریمه بشه باید زندونی و همیشه از رانندگی محروم بشه
  • ايراني A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 1
    بايد فرهنگ سازي شود .افزايش جريمه هيچ مشكلي را حل نميكند.خود مسئولان بهتر مي دانند كه فقط راهي است براي كسب درآمد بيشترنه كاهش تخلفات رانندگي.
  • منصور IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    موافقم. متاسفانه ما هنوز فرهنگ رانندگي كردن رو ياد نگرفتيم. فقط زماني اين قوانين رو رعايت ميكنيم كه ميخواهيم گواهينامه بگيريم. افزايش جريمه ها به تنهايي مشكل رو حل نميكنه بايد اول كار فرهنگي بشه بعدا پليس با قاطعيت جريمه ها رو بدون اغماض اعمال كنه تا فرهنگ رانندگي اصلاح شود. وقتي كه كمربند نميبنديم، در داخل شهر با سرعت بيش از 50 حركت ميكنيم، به خط عابر پياده بي توجهيم،دائما بوق و چراغ ميزنيم كه برين كنار من اومدم، پشت چراغ قرمز يه قدم يه قدم ميريم جلو و روي خط عابر پياده مي ايستيم، سمت راست رو ميبنديم و انتظار داريم جريمه ها اضافه نشه، چگونه بايد انتظار اصلاح فرهنگ ترافيك رو بايد داشته باشيم.؟؟؟
  • تقی وند IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    سیستم تنظیم واجرای جرائم رانندگی باید بر اساس دو ملاک اساسی بنا شود 1موجب ایجاد باز تاب شرطی در ذهن رانندگان شود. بطوریکه همه متوجه شوند که با تخلف خیلی زود به جریمه میرسند لذا پلیس مخفی حرف اول را در این زمینه میزند. 2بیشترین حساسیت پلیس و سنگین ترین جریمه ها باید بروی بی باکانه رانندگی کردن باشد واگر ممکنست در این زمینه جریمه ها باید نزدیک بمرز غیرقانل تحمل نزدیک باشد. مطمئن باشید اینطوری حیوانات را هم میشود اموزش داد چه رسد به حیوانات دوپا
  • بی نام SE ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    5 0
    باجریمه درست نمیشه این کار فرهنگی و اموزش نیاز دارد نبایستی تحلف را با پول خرید
  • بدون نام ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    1 0
    يه مصوبه هم بذارن اسم راهنمايي رو بردارن كلا بذارن جريمه رانندكي
  • حیدری DE ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    من تا حالا یک ریال هم جریمه نشدم .همیشه مدارکم دنبالمه ، کمربند هم میبندم ، وقتی گوشیم زنگ میزنه یک کناری پارک میکنم جواب میدم یا اصلا جواب نمیدم اگه نشه ، چراغ قرمز را هم که نگو از ادهایی که پشت چراغ زرد بوق میزنند بکلی بدم میاد . . . اره جون خودم
  • رعنااصفهانی A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    2 4
    خیلی هم عالی وقتی رانندگان ایرانی مطابق میل خود قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمیکنند و خیابان را با جنگل اشتباه میگیرند بهتره از اجبار استفاده بشه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    1 1
    با سلام با افزایش جرایم به دلایلی مخالفم و معتقدم به تنهایی تاثیری نخواهد داشت چون ..... 1 من اصلا فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه موتوری را ندارم 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی را فقط برای دریافت گواهینامه حفظ کردم پس خوشبینانه اینکه فراموش کردم 3در طی مسیر ،خودخواه هستم و تمام معبر را ارثیه ای برای خود میدانم 4دیگر رانندگان و عابرین را غاصب حق خود میدانم و در همه حال حق با من است 5مامورین خدوم راهنمایی و رانندگی با مشکلات عدیده معیشتی در زندگی شخصی خود در حال دست و پنجه نرم کردن میباشند و من به خود اجازه پیشنهادات خلاف قانون و اغوا کننده میدهم و دلایل بیشمار دیگر که در این مقال نمیگنجد
  • رامین A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    در جوامع مختلف مردم رو به دو نوع قانونمند میکندد اول در جهان اول هست که با فرهنگ سازی اینکار رو میکنند و در جهان سوم هم چون فرهنگ سازی وجود ندارد مجبور به استفاده از زور هست بنابراین من فکر میکنم افزایش جریمه ها جواب میده .
  • سهیل A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    1 0
    به نظر من تو این شرایط بهترین کار افزایش جرایم است البته بایستی مامورین هم وظایفشون رو به درستی انجام بدن هم زیر سبیلی رد نکنن و هم الکی ملت رو جریمه نکنن بایستی همین کار رو برای حرکت بین خطوط انجام بدن تا این مورد هم تو کشور درست بشه مثل توقف قبل از خطوط عابر پیاده که تو تهران به خاطر جریمه به خوبی اجرا شده و الان اکثر مردم این مورد رو رعایت می کنن
  • بی نام DE ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    بالا بردن جریمه های رانندگی در کاهش میزان تخلفات موثر است. به شرطی که همه تخلفات دیده شوند. مثلا پلیس سرعت غیر مجاز را خیلی جدی می گیرد ولی کسی را بخاطر پارک دوبل جریمه نمی کند.
  • علی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    4 0
    وقتی ماشین آدم در تهران تو پارکینگ خوابیده ولی درجاده فومن رشت بعلت نبستن کمربند جریمه میشه وبعد هم دو برابر میشه تازه جریمه تسلیمی که اصولا نباید اشتباه بشه و اعتراض هم بجایی نرسه وای به حال مردم با دوبرابر شدن جریمه ها.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    3 0
    افزایش جریمه نقدی تنها برای افزایش درآمد است و با توجه به القای استرس نتیجه معکوس دارد وگرنه بازدارنده تریم نوع جریمه ها عبارتند از توقیف و حتی ابطال گواهینامه و جریمه پلکانی باتوجه به سابقه راننده .
  • بهنام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 4
    آقا استاندارد نبودن خودرو و خیابان چه ربطی به این داره که امثال من چراغ قرمز رو رد کنن؟؟؟ فرهنگ سازی بسیار مفیده اما برای نشل های بعد. تا زمانی که ترس از جریمه سنگین نباشه این وضعیت رانندگی درست نمیشه
  • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    متاسفانه فرهنگ خلاف نکردن باید از سوی مردم رعایت شود و این موضوع باید از هر فردی شروع شود شاید از ترس رانندگان کمتر خلاف کنند ولی ایکاش این امر در هر فرد ایرانی نهادینه شود که رعایت قانون خوب است نباید خلاف کنیم
  • بی نام RO ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    برای ایجاد فرهنگ فقط و فقط و فقط باید از خودمون شروع کنیم منتظر کسی نباشیم..... خداوند در قرآن میفرماید: سرگذشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نخواهیم داد "مگر اینگه خودشان بخواهند"..... پس منتظر کسی نباشیم از خودمون شروع کنیم........ اگر فرهنگ داشته باشیم چه جریمه باشه چه نیاشه فرق نمیکنه.
  • ali A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    باسلام چرا باید کم کاری در ساختن جاده واتوبانها را با افزایش جریمه ویا استاندارد نبودن ماشینهامون را پنهان کرد واقعا با ارام رفتن مشکلات جاده حل میشه وبلکه مشگلات زیادتر خواهد شد
  • محمد A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    4 0
    اول جاده ها و خیابونها رو درست کنید. ماشینهای بی کیفیتتون رو درست کنید بعد جریمه ها رو ده برابر که خوبه صدبرابر کنید.
  • رضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    10 0
    واژه " اداره کل جرائم " واسه راهنمایی و رانندگی برازنده تره
  • حسين IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    1 6
    عالي بهتر ازاين نمي شه
  • منتقد IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    4 0
    افزایش جریمه ها بیشر از اینکه بازدارنده باشد باعث افسردگی و پرخاشگری رانندگان در خیابان و تشنج در خانه خواهد شد.پلیس اگه قصد ایجاد فرهنگ داره از خودش و نهادهایی که مربوط به حمل و نقل میشه شروع کنه اول خودرو سازها بعد راهسازی و بعد شهرداری و اگر اینها درست شدن و باز رانندگان بد رانندگی کردن اونوقت جریمه ها رو زیاد کنند.
  • حسین A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    در صورتی که جریمه نباشد عامل باز دارنده ای برای کنترل نیست در اروپا همزمان بافرهنگ سازی جریمه ها بسیار سنگین است اما باید برای احتمال رشوه گیری پلیس فکری کرو
  • جبرئیل اسدیان راد IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 7
    فرهنگ سازی فقط با چاپ بنر و پوستر و برنامه های تلویزیونی و .... حاصل نمی شود لازم است در کنار این گونه برنامه ها اقتدار نیز باشد و افزایش جریمه های راهنمایی و رانندگی می تواند اقتدار و الزام را در کنار برنامه های فرهنگی به فرهنگ سازی در مدت زمان کم منجر شود.
  • رضوان IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 9
    افزایش جرایم رانندگی بسیاربازدارنده است به شرطی که وقتی جریمه شدید به شکلی که راننده را مجاب نمایند در فرصت کوتاهی مجبور به پرداخت ان نمایند مثل اینکه وقتی از بانک می خوای وام بگیری اگه اقساط عقب افتاده داشته باشید وام به شما تعلق نگیرد فرد بده کار جه جریمه ماشین داشته باشه چه قسط عقب افتاده یا مالیات پرداخت نشده از دریافت هرگونه امکانات محروم بشن این جوری خیلی از مشکلات باعم حل میشه
  • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    2 0
    اگه شخصی قانون رو رعایت میکنه تشویق میشه یا نه؟ چرا همیشه جنبه های بد رو میبینیم و براش جریمه تعیین میکنیم. ولی از تشویق خبری نیست.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 4
    جریمه نقشی مثبتی در کاهش جرایم دارد اما کافی نمی باشد و باید نظارت و آموزش هم در دستور کار قرار داده شود
  • بی نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    8 0
    تا زمانی که به نهادهای حکومتی به دید دخل دکان نگاه شود و قرار باشد بخشی از کسر بودجه از محل جریمه ها حل شود انتظار دارید رانندگی تغییر کند
  • مسعود ابوالهادی A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    1 0
    سلام.ناثیری در کاهش تلفات انسانی نداره 1چون دولت روی درامد آن حساب کرده 2 فقط راننده ها مقصر شناخته می شوند در صورتیکه خودروسازان با خودرهای که تولید میکنند و وزرات راه و شهرسازی بدلیل عدم احداث جاده های دو بانده، ایمن و عدم خط کشی و ترمیم خط کشی راهها و عدم نصب علائم هشدار دهنده در تلفات جاده ای مقصرشناخته نمی شوند. 3 من خودم افسر وظیفه راهنمای بودم تا زمانی که ملاک بیشتر جریمه کردن باشد تاثیر ندارد البته این نظر کاملا درست نیست گاهی یک تذکر مودب تاثیرش از یک قبض 500 هزار تومانی بیشتر است.4 تلویزیون عالی در مورد تلفات جاده ای اطلاع رسانی نمیکند با این تصادفات ما درگیر یک جنگ خیلی بزرگ هستیم. 5 اتوبوس های شهرداری همیشه اضافه سرنشین دارند و کمربند ایمنی هم ندارند اما ازادانه
  • اصغر سیفی RO ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    5 0
    آزموده را آزمودن خطاست .آیا موقع اقدام به نوشتن و تصویب این قبیل قوانین غیر از اعمال فشار به مسائل دیگری از قبیل علت تخلف هم توجه میشه؟نمونه بسیار روشن از بی ثمر بودن این رفتار سلبی قانون اعدام قاچاقچیان مواد مخدر هست آیا با اعدام مشکل مواد مخدر و اعتیاد بعد از بیشتر از 30 سال حل شده ؟
  • بی نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    6 0
    در مبحث جرم شناسي افزايش مجازات موجب كاهش جرم نميشه و اين نظريه تاييد شده فرانسه زماني براي كاهش دزدي مجازات اعدام در ملا عام گذاشتن ليكن در همون مراسم چند مورد سرقت و جيب بري انجام شد اينجا هدف افزايش در امد ميباشد
    • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
      1 18
      دوست عزیز در همه جای دنیا افزایش جریمه و ابطال گواهینامه و زندان جلوی خلاف رانندگی رو میگیره بنده از شما می پرسم کار فرهنگی که شد که جواب نداد دیگه چه کاری باید بشه؟ چه ابزاری بقی مانده؟ مشخصه که جریمه و توقیف و زندان و محرومیت میتونه جلوی خلاف رو بگیره اگر جریمه نبود خداییش خلاف بیشتر نمیشد؟ حرف غیر منطقی چرا میزنید
  • بی نام IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 2
    باید سنگینترین جریمه های رانندگی دنیا در ایران برقرار و اعمال بشه و نظارت ها به بالاترین حد ممکن برسه طوری که هر 100متر یک دوربین نصب کنند
  • بی نام A1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    1 0
    حریمه مالی کمکی نمیکنه بسته به تخلف ماشین باید مدتی توقیف بشه حتی برای تخلفهای بزرگ 1 سال بدون بخشش.....
  • ناشناس IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    بسیار کار خوبی است ولی یک فکری هم برای حقوق پرسنل بکنیذ خصوصا برون شهری چون هر وقت ایست میدهند در جاده ها انگار باید بهر عنوان جریمه کنند و در شروع کار از سختی شغل و کمی حقوق خود شکایت میکنند که از دست ما متاسفانه کاری برنمیاید و باعث ناامیدی این عزیزان می شویم
  • آرش A1 ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    هدف افزايش مبلغ جريمه فقط افزايش عايدات منابع مالى از مردم است وگرنه هيچگونه فرهنگسازى ندارد و هيچ آموزش و فرهنگسازى با زور و تنبيه نتيجه ندارد و مردم را از پليس منزجر مى كند.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    جاده های استان گیلان دو طرفه هست و ماشین های سنگین با سرعت ۳۰ کیلومتر تردد میکنن حالا کافیه یه جامسیر خلوت باشه یا جاده پهن باشه بخوای سبقت بگیری دقیقا همونجا پلیس با مهندسی معکوس ایستاده و بجای جریمه کردن اداره راه یا تریلی شما را جریمه میکند نمیدانم مشکل از رانندگی ماست یا نع ولی ۱۰۰ کیلومتر حرکت با سرعت ۳۰کیلومتر برای کسی که چندساعت رانندگی کرده اعصاب میخواهد اینجاست که آدم به نیت بازدارندگی دوستان شک می کند
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    2 0
    بدترین کار ممکن رو کردن...بقیه دنیا تخفیفاتی قائل میشن حالا اینجا روز به روز سنگین ترش میکنن ...
  • پرایدسوار EU ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    بله موفق بوده نمونش کمربند و ایشالا سال دیگه اگه بیشتر هم بشه و اگه دوربین ها هم فقط سرعت نگیرن و هم همه نوع خلاف بگیرن بهتر هم میشه
  • آزاد A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    2 0
    1کسی منکر بازدارندگی جریمه در تخلفات رانندگی نیست تمام دنیا وجود دارد .اینکه چه مقدار باشد بنظر من تنها پلیس نمی توتند تعیین کند بلکه باید کارشناسان شهری ،دولتی و پلیس تعیین کننده باشند . ونباید در تعیین مقدار،آن را با کشور های دنیا مقایسه کرد. 2 حلقه گمشده جرایم رانند گی عدم وجود نظام پاداش برای رانندگانی است که در سال تخلف نمی کنند یا کمتر مرتکب تخلف هستند. یا اگر برای اولین بار در سال است برای بار اول درصد کمتری لحاظ شود.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    8 0
    وقتی خودروی غیر استاندارد تولید میشود و باقیمت اروپا فروش میرود را چرا نمیتوانید جریمه و فرهنگسازی کنید؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    تاثیر کمی بواسطه ایجاد ترس دارد. دولت برای افزایش درامد باید بر کشاورزی و کاهش شکاف طبقاتی و مالیات از درشت دانه ها و اقشار چند شغله و پزشک و اساتید اهل فن و وزرا و نماینده و نظارت بر صرف پول در اعتبارات عمرانی که کنترل بر ان نیست و رانت خواری و دلال بازی توجه خاص کند.
  • محرم A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    3 0
    عالیه سعی کنید بیمه را حذف کنید
  • مقیمی A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    1 0
    پنج شنبه شب از سمنان به سمت گرمسار وارد پاسگاه سرخه شدم یک سرعت گیر گذاشته بودند که وقتی با 20 کیلومتر سرعت بهش خوردم ماشینم ایستاد. بجای زیاد کردن جریمه یک فکری برای سرعت گیرهای شریف آباد و پاکدشت بکنید تا ما فکر نکنیم فقط دنبال پول هستید.
  • علی سعیدی A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 3
    بهترین کار رو کردن و باید خیلی بیشتر بشه تا هیچ کسی فکر خلاف کردن به سرش نزنه ممنون
  • رضا IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    4 0
    جاده های ایران که بی نظیره توخیابون میری انگار سوار رنجر شدی از بس هموار و صافه